اخبار روز

واکنش دمشق به تحرکات صهیونیست‌ها در جولان اشغالی/ جولان سوری است

واکنش دمشق به تحرکات صهیونیست‌ها در جولان اشغالی/ جولان سوری است

واکنش دمشق به تحرکات صهیونیست‌ها در جولان اشغالی/ جولان سوری است

به گزارش خبرگزاری خالق، سوریه مجدداً تاکید کرد که تعرض وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به مردم سوریه در جولان اشغالی سوریه، ادامه سیاست‌های خصمانه اسرائیل و جنایت‌های این رژیم است که نقض آشکار قوانین انسانی، بین‌المللی و حقوق بشری و نقض منشور سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

وبگاه «آرتی» روسیه به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه امروز در بیانیه‌ای از مواضع ساکنان جولان اشغالی و مخالفت آنها با طرح‌های اشغالگر صهیونیستی برای غصب هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه به بهانه نصب توربین‌های بادی قدردانی کرد.

وزارت خارجه سوریه افزود: دولت جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید کرد که اشغال جولان عربی سوریه توسط اسرائیل پایان خواهد یافت و همه طرح‌های اشغالگران و نقشه‌های آنها برای شهرک سازی های غیرقانونی، باطل و نقض آشکار قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت در سال ۱۹۸۱ به شمار می‌رود. در این قطعنامه، تحمیل و اجرای قوانین اشغالگران در جولان باطل شمرده شده است و هیچ اثر قانونی ندارد.

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد که جولان، سوری و عربی است و باقی خواهد ماند و بخش جدایی ناپذیر از خاک جمهوری عربی سوریه و بازگشت آن به خاک کشور قطعی است.

این وزارتخانه تاکید کرد که ساکنان مقاوم جولان از هیچ تلاشی با هر شیوه ممکن براساس قوانین بین المللی، برای بازگشت به خاک سوریه دریغ نخواهند کرد و این حقی است که با گذشت زمان تغییر نخواهد کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا