اخبار روز

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیئت داوران مهرواره هوای نو، با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو، لاجوردی، نماینده مردم تهران در مجلس، حجت الاسلام شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، کشکولی، مسئول شورای معارف سیمای ملی، حجت‌الاسلام میرلوحی، حجت‌الاسلام وافی، حجت‌الاسلام آقامیری، حجت‌الاسلام سعیدی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، امین فروغی، امیری اسفندقه، علی یکتا، هادی جانفدا، فضه سادات حسینی، سید بشیر حسینی، محمد انصاری، جواد فروغی و نیل چی زاده» در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئت، شجره و طیبه‌ای پرثمر و متصل به آسمان است که در طول قرن‌ها محمل رشد جامعه بوده است همچنین این پدیده مقدس؛ رأس حرکت جامعه و مبنای حرکت‌های مؤمنانه است.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به جهاد تبیین برمی‌گردد و گره‌های بزرگ باز می‌کند این است که هیئت‌های مذهبی به عنوان سنگر و مرکز جهاد تبیین معرفی شدند البته این مأموریت با دقت انتخاب شده و اینگونه مسئولیت سپاری مهم، رمزگشایی می‌طلبد لذا برای انجام به هنگام این وظیفه باید به سراغ این محفل مقدس رفت تا از این پدیده پربرکت برای تعالی و رفع مشکلات جامعه، به بهترین شکل استفاده کرد.

حجت‌الاسلام قمی عنوان کرد: جهاد تبیین، کوشش صددرصدی مردم را می‌طلبد همچنین ممکن است عده‌ای از مردم در عرصه جهاد تبیین مبادرت کنند اما هدف این است که صددرصد مردم در این میدان حضور یابند و هیئت می‌تواند این اتفاق را رقم زده و زمینه تحقق این امر را فراهم سازد.

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

هوای نو رسالت شناسایی الگوهای برتر را دارد

در ادامه حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه هوای نو رسالت شناسایی الگوهای برتر را دارد و پشتیبانی و همراهی از این رویداد بر عهده سازمان هیئت است، اظهار کرد: هوای نو بستری یکسان برای شناسایی و توان هیئت‌ها فراهم می‌سازد همچنین در پی پدید آمدن این مهرواره، مرکز رشد و نوآوری در سازمان هیئت و تشکل‌های دینی نیز تأسیس شد تا هیئت‌ها و تشکل‌هایی که ظرفیت‌های خوبی برای تعالی فرهنگ جامعه دارند راهبری شوند و ارتقا یابند و خلأها برطرف شوند.

حجت‌الاسلام باباخانی عنوان کرد: یکی دیگر بخش‌های سازمان هیئت و تشکل‌های دینی؛ «اندیشکده هیئت» است در این اندیشکده ۱۰ میز تخصصی تأسیس شده تا نظام مسائل هیئت را احصا کنند. تضارب و هم‌افزایی با پژوهشکده‌ها و ایجاد شبکه عقلانیت کشوری در حوزه هیئت و ارتباط با دانشگاه‌ها بر عهده این اندیشکده است.

بابا خانی بیان داشت: متأسفانه موضوع هیئت با این سطح اثرگذاری در صدا و سیما مورد توجه قرار نگرفته لذا باید برنامه فاخر تولید کرده و از طریق شبکه‌های پربازدید با مردم گفتگو کنیم و دستاوردهای سازمان هیئت و تشکل‌های دینی مانند «مهرواره هوای نو» را به بهترین شکل به مردم معرفی کنیم.

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

در ادامه وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به طراحی دو پوستر برای این رویداد گفت: امسال یکی از تفاوت‌ها در برگزاری مهرواره هوای نو با سال گذشته این است که چهار بخش برای رویداد در نظر گرفته شده و درکل ۴۱ رشته طراحی شده است که بخش‌ها شامل بخش ارکان هیئت، بخش نهاد هیئت، بخش تولیدات هیئت و فرا هیئت است.

در ادامه حجت الاسلام وافی، مسئول بخش فرا هیئت هم گفت: فرا هیئت مربوط به اتفاقاتی است که پیرامون تمام اتفاقات و فراخوان‌هایی که از درون هیئت شکل نگرفته اما برای هیئت‌ها رقم زده شده‌اند لذا در قسمت حامیان فرا هیئت به مجموعه‌هایی می‌پردازیم که به هیئت‌ها خدمت می‌کنند.

هیئت‌های مذهبی فرد محور و پرچم محور، عامل بازدارنده وفاق عمومی

در ادامه عظیم زاده اردبیلی، عضو شورای فرهنگی اجتماع زنان عنوان کرد: تشکل هیئت با تشکل‌های دیگر تفاوت‌های بسیاری دارد چراکه هیئت‌های مذهبی بهترین پایگاه برای تعظیم شعائر دینی هستند. لذا برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام و شعائر دین باید وفاق عمومی میان هیئت‌های مذهبی ایجاد شود و هیئت‌های مذهبی فرد محور و پرچم محور، ایده آل‌ها را فراهم نمی‌کند.

وی افزود: مردمی بودن می‌تواند جریان هیئت‌های مذهبی را به‌سوی موفقیت سوق دهد کما اینکه در زنجان همه حول یک علم گرد هم می‌آیند. وفاق عاطفه محوری و همبستگی ملی باید در نظر گرفته‌شده و اندیشه و نیروی جوانان باید در هیئت‌های مذهبی به کار گرفته شود. هیئت اگر حرف نو و برنامه داشته باشد مردم و به‌ویژه جوانان را جذب می‌کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا