اخبار روز

نور قرآن در زندگی جاری شود

نور قرآن در زندگی جاری شود

نور قرآن در زندگی جاری شود

به گزارش خبرنگار خالق، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری ظهر شنبه در افتتاحیه دوره توانمندسازی فعالان قرآنی با محوریت جهاد تببین گفت: تلاش کنید با شرکت در این دوره، شبکه قرآنی استان را تقویت کنید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: قاریان و حافظان خوبی داریم اما معلم خوبی نیستند لذا ضرورت دارد با این افراد، قاری و حافظ با محوریت قرآن تربیت کنیم تا دانش خود را به شاگردان انتقال دهند.

طاهری با اشاره به مهجور بودن قرآن و نبود توجه کافی به امور قرآنی، تصریح کرد: انتظار می‌رود در ساعات اردو برای قرآن زمان بگذارید و در آن تدبر و تأمل کنید و از حضور اساتید بزرگ و توانمند قرآنی در طول دوره بهره ببرید.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد کار فرهنگی رسانه است، بیان کرد: نگذارید قرآن مهجور بماند و همواره نور قرآن را در زندگی جاری کنید و همواره با فعال نمودن فضای مجازی ذکر قرآن را در جامعه ترویج دهید.

طاهری با اشاره به اینکه قرآن مطمئن‌ترین و مقاوم‌ترین راه است، اضافه کرد: در قرآن کریم بیان شده است که هر کس می‌تواند سوره‌ای مانند قرآن بیاورد اما از زمان نزول قرآن تا به امروز کسی موفق نبوده و نخواهد بود.

وی با تشریح واژه نعم در قرآن کریم و بیان اینکه نعمت اساسی و ماندگار، نعمت معیت با اهل بیت است، گفت: خداوند به بندگانش نعمت داده است ولی اگر فردی شاکر نباشد مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا