اقتصاد

مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح ۴۰ هزار هکتار

مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح ۴۰ هزار هکتار

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین، مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از اواخر اسفند، مبارزه با ملخ‌های بومی که بیشتر آن، ملخ مراکشی است، در استان‌های کشور آغاز شد و مبارزه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: مبارزه با ملخ مراکشی در سمیرم استان اصفهان در اراضی غیرزراعی و غیرباغی انجام شده و تا دو یا سه روز آینده مبارزه با این آفت بومی در استان مذکور به اتمام می‌رسد.

وی اظهار داشت: با مبارزه به موقع، تاکنون هیچ خسارتی از ناحیه ملخ بومی به بخش کشاورزی وارد نشده ضمن آن که مشکلی در تأمین سم و سمپاش نداریم و همه چیز تحت مدیریت و کنترل است.

معین با بیان این که مبارزه با ملخ‌های بومی تا اوایل شهریور طول خواهد کشید، تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ‌های بومی در استان گیلان و در منطقه رودبار و سیاهکل صورت گرفته است.

مبارزه با سن غلات در سطح ۱.۸ میلیون هکتار

وی درباره مبارزه با آفت سن غلات نیز گفت: تاکنون در سطح ۱.۸ میلیون هکتار با سن غلات (گندم و جو) مبارزه شده که حدود ۱.۶ میلیون هکتار آن مربوط به مبارزه با سن مادر و ۲۰۰ هزار هکتار نیز مربوط به پوره سن می‌باشد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد؛ سطح مبارزه با آفت سن غلات به دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در کشور برسد.

وی اظهار داشت: بیشترین سطح مبارزه با سن مادر در استان‌هایی همچون کردستان، کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی صورت گرفته است.

معین خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سطح دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار با سن غلات مبارزه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا