سلامت

ماسک های ضد ویروس کرونا

ماسک های ضد ویروس کرونا

ماسک های ضد ویروس کرونا

Les masques contre le coronavirus

پوشیدن ماسک یکی از حرکات مانعی برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا کووید-19 است. . اگر به درستی استفاده شود، از پخش شدن ذرات ویروس به هوا جلوگیری می‌کند.

اگر فردی بیمار باشد، ماسک جلوی بیرون‌زدگی افراد را هنگام صحبت، عطسه یا سرفه می‌گیرد. این ماسک همچنین با عمل به عنوان یک مانع مکانیکی در برابر برآمدگی های ویروسی، از فردی که آن را پوشیده است محافظت می کند. اکنون تهیه ماسک یکبار مصرف یا قابل شستشو در مغازه ها و داروخانه های مختلف آسان است.

انواع ماسک هایی برای محافظت در برابر کووید-19

ماسک های جراحی

هدف آنها جلوگیری از بیرون ریختن قطرات ساطع شده توسط فرد بیمار هنگام سرفه یا عطسه است. و یا حتی هنگام تنفس. بنابراین آنها امکان محدود کردن آلودگی افراد واقع در نزدیکی و محیط خارجی (اشیاء، سطوح و غیره) را فراهم می کنند.

آنها در سه مورد وجود دارند. سطوح فیلتراسیون، بازده فیلتراسیون باکتریایی بیش از 95٪ (نوع I)، 98٪ (نوع II) یا 98٪ (نوع IIR) با مقاومت در برابر پاشش پاشش نشان می دهد.

به خاطر داشته باشید: ماسک‌های جراحی از دیگران محافظت می‌کنند، اما فقط تا حدی از پوشنده محافظت می‌کنند.

ماسک‌های نوع FFP

هدف آنها این است که از پوشنده خود در برابر استنشاق قطرات و ذرات معلق در هوا و عوامل عفونی که ممکن است حاوی آنها باشند محافظت می کنند.

آنها در سه سطح فیلتراسیون، همراه با آئروسل وجود دارند. راندمان فیلتراسیون 80% (FFP1)، 94% (FFP2) یا 99% (FFP3). ماسک‌های FFP با دریچه تنفسی نیز وجود دارد، اما برای همه‌گیری Covid-19 مناسب نیستند زیرا از دیگران محافظت نمی‌کنند.

به خاطر داشته باشید: ماسک‌های FFP از دیگران و استفاده کننده محافظت کنید.

ماسک های پارچه ای “فیلتراسیون تضمینی”

ماسک هایی که دارای نشان “فیلتراسیون تضمینی” هستند آزمایش شده اند. به ابتکار سازنده.

اثربخشی آنها برای تعداد شستشوهای نشان داده شده روی بسته تضمین شده است. ماسک‌های پارچه‌ای دسته‌دار «سطح 1 فیلتراسیون تضمینی» باید استفاده شوند (ماسک‌های پارچه‌ای سطح 2 به اندازه کافی مؤثر نیستند).

به یاد داشته باشید: سطح 1 «فیلتراسیون تضمینی» ” ماسک‌های پارچه‌ای از دیگران محافظت می‌کنند، اما فقط تا حدی از پوشنده محافظت می‌کنند.

ماسک‌های پارچه‌ای “خانه‌های ساخته شده”

از آغاز بیماری همه گیر (و به ویژه در دوران حبس، زمانی که ذخایر ماسک هنوز کم بود یا حتی وجود نداشت)، یک فعالیت جدید محبوب تر شده است: ساخت ماسک های محافظ “DIY”.

AFNOR چندین الگوی ماسک را به استانداردها ارائه کرده است تا خودتان را برای دسترسی رایگان در اینترنت و در ابتدا در مقصد در دسترس قرار دهید، اما اکنون آنها فقط برای متخصصان نساجی هستند که قادر به انجام آزمایشاتی هستند که نشان می دهد ماسک های آنها محافظت کافی ارائه می دهد (ماسک های پارچه ای «فیلتراسیون تضمینی» سطح 1).

به طور مشابه، ماسک هایی که در فروشگاه های لوازم آرایشی یا لباس های آماده فروخته می شوند ممکن است موثر باشند، اما آنها توصیه نمی شوند زیرا سطح محافظت آنها نامشخص است.

به خاطر داشته باشید: برخی از ماسک های پارچه ای تایید نشده می توانند در محافظت در برابر کووید بسیار موثر باشند. -19، اما سخت است که مطمئن شویم. بنابراین دولت در نظر گرفت که محافظت ارائه شده توسط این نوع ماسک کافی نیست.

جلس و ماسک شفاف

چانه گیر شفاف هستند. اشیایی که فقط قسمت پایین صورت را می پوشانند و اجازه می دهند هوا از بالا و کناره ها عبور کند. مسلماً، آنها از ماسک خوشایندتر هستند، زیرا برای تنفس سبک تر و کاربردی تر هستند، اما کاملاً بی تأثیر هستند.

زمانی که ماسک ها فاقد ماسک بودند ظاهر شد. برای اولی و به خاطر زیبایی شناسی برای دومی، این محافظ های صورت برای محافظت در برابر ویروس کرونا توصیه نمی شود. فضاهای کناره‌ها و اطراف پلاستیک بیش از حد وسیع هستند و به ذرات معلق در هوا که مسئول انتشار ویروس کرونا هستند اجازه عبور می‌دهند.

همین مورد نیز صدق می‌کند. ماسک هایی که به پیشانی متصل می شوند و کل صورت را می پوشانند.

برای موثر بودن، ماسک باید بینی، دهان و چانه را بپوشاند. توصیه های صادر شده توسط Santé Publique France برای استفاده صحیح از ماسک به شرح زیر است:

  • قبل از قرار دادن ماسک، دست های خود را با آب و صابون یا ژل هیدروالکلی.
  • ماسک را روی صورت قرار دهید. اگر ماسک دارای الاستیک است، آنها را پشت گوش قرار دهید. اگر توری دارد، آن‌ها را پشت سر و پشت گردنش ببندید.
  • اگر توری دارد، لبه سفت ماسک را در سطح بینی بچسبانید و سپس ماسک را به خوبی روی چانه‌اش پایین بیاورید.

هنگامی که ماسک در جای خود قرار گرفت، مراقب باشید که دیگر به آن دست نزنید و زیر بینی یا چانه پایین نیاید. در غیر این صورت، ماسک دیگر موثر نیست.

چه زمانی ماسک خود را تعویض کنید؟

به محض اینکه خیس شد یا هر 4 بار ساعت حداکثر پس از استفاده از ماسک پارچه‌ای، توصیه می‌شود حداقل 30 دقیقه آن را در دمای 60 درجه سانتی‌گراد بشویید.

احتیاط‌ها. مصرف

در تمام روز از یک ماسک استفاده نکنید

هرگز نباید بیش از چهار ساعت از ماسک جراحی استفاده کرد. بنابراین باید پس از این مدت زمان تعویض یا دور انداخته شود، اما همچنین به محض اینکه مرطوب شد، زیرا تمام کارایی آن را از دست می دهد.

پس از استفاده، اگر ماسک یک بار مصرف است باید دور انداخته شود یا اگر قابل استفاده مجدد است شسته شود. برای جلوگیری از خطر آلودگی، تحت هیچ شرایطی نباید آن را در کیف یا جیب خود قرار دهید و در صورت لزوم آن را در جیب خود قرار دهید.

مالیدن چشم ها، خاراندن بینی، پاک کردن دهان… آنقدر ژست ها که صد بار در روز بدون توجه انجام می دهیم. با این حال، در طول این دوره همه‌گیری، بسیاری از سطوح بالقوه آلوده لمس می‌شوند. بنابراین لازم است به هر قیمتی از کمانچه زدن با ماسک خود اجتناب کنید تا آن را آلوده نکنید. اگر واقعاً مجبور شدیم آن را برای چند لحظه برداریم، مطمئن شوید که فقط کش ها را لمس می کنیم.

ماسک مانع از بهداشت نمی شود

شستن دست‌ها قبل از گذاشتن ماسک و هنگام برداشتن آن ضروری است. برای چی ؟ کاملاً به این دلیل که سطوح بالقوه آلوده را لمس کرده اید و در معرض خطر عفونت هستید. بنابراین، ما دست‌های خود را با دقت با آب و صابون یا ژل هیدروالکلی می‌شویم.

ماسک عمومی سلاحی قدرتمند در مبارزه با کووید-19 است. به شرطی که خوب پوشیده شود و همه آن را بپوشند. این ماسک، چه پارچه یا کاغذ، برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق قطرات و همچنین از طریق هوا مفید است.

برخی آن را ترجیح می دهند. پارچه، دیگران در کاغذ، این به شما بستگی دارد که یکی را انتخاب کنید که در آن بهترین احساس را دارید! اما حتی با یک ماسک راحت، گاهی اوقات پوشیدن آن برای مدت طولانی دشوار است…

ماسک باعث سردرد من می شود

سردرد پدیده ای است که اغلب توسط افرادی که ساعت های طولانی از ماسک استفاده می کنند به آن اشاره می شود. ماسک به خودی خود سردرد ایجاد نمی‌کند، اما استفاده از آن باعث می‌شود کمتر نوشیدنی داشته باشید. حتماً متوجه شده اید که بعد از مدتی، دهانتان خشک شده و میل شدید به نوشیدن دارید.

خب احتمالاً مشکل از همین جاست! کم آبی بدن باعث سردرد می شود. بنابراین برای محدود کردن شروع سردرد بیش از حد معمول و مهمتر از همه به طور منظم بنوشید.

این ماسک به من مشکلات پوستی می دهد

پوست ما برای مقاومت در برابر ماسک در تمام طول روز ساخته نشده است. مالش با ماسک می تواند باعث قرمزی، جوش یا حتی اگزما یا پسوریازیس شود.

برای محدود کردن این مشکلات پوستی، پوست خود را به طور مرتب با آب حرارتی تمیز کنید، از مناسب استفاده کنید. مراقبت کنید و از آرایش خودداری کنید. اگر مرد هستید و ریش دارید تراشیدن ریش می تواند راه حل باشد. همچنین در مورد ماسک های پارچه ای مراقب باشید، برخی از اجزای موجود در منسوجات می توانند آلرژی ایجاد کنند.

اگر نگران هستید، بیشتر به سراغ ماسک های کاغذی بروید. اگر همچنان می‌خواهید از ماسک پارچه‌ای استفاده کنید، در هر صورت از ماسک‌های نخی استفاده کنید که پارچه آن دارای گواهی OEKO-TEX است (این برچسب عدم وجود محصولات مضر را تضمین می‌کند).

من با ماسک روشن در تنفس مشکل دارم

ممکن است هنگام استفاده از ماسک تنفس کمتر آشکار شود. یک ماسک خوب باید ماسکی باشد که محافظت کند اما باید راحت هم باشد. اگر مشکل تنفسی دارید، ممکن است ماسک شما مناسب نباشد!

برای بررسی این موضوع، آزمایش شمع را انجام دهید. ماسک خود را بگذارید و سعی کنید شمعی را که در مقابل خود قرار می دهید فوت کنید. اگر خاموش شود، ماسک شما به اندازه کافی فیلتر نمی شود. از طرف دیگر، اگر شعله اصلاً حرکت نمی کند، احتمالاً ماسک شما بیش از حد فیلتر شده است. در این مورد، برای شما مشکلی در تنفس طبیعی است.

چندین مورد را امتحان کنید تا بهترین را انتخاب کنید. اگر با وجود این، ناراحتی ادامه داشت، سعی کنید با الهام‌های طولانی و بازدم‌های آهسته، آرام‌تر نفس بکشید.

همچنین می‌توانید (با عایق کاری) استراحت کنید. ماسک خود را برای چند لحظه بردارید و ریتم تنفسی منظم را به دست آورید. علاوه بر این، ماسک‌های کاغذی از نظر تنفس راحت‌تر از ماسک‌های پارچه‌ای شناخته شده‌اند.

چگونه می‌توان مه‌زدگی را روی عینک محدود کرد؟

<.>

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا