اقتصاد

قیمت بیت کوین در میان نرخ هش رکورد به 40 هزار دلار چشم دوخته است – 5 چیز که در این هفته باید در بیت کوین بدانید

قیمت بیت کوین در میان نرخ هش رکورد به 40 هزار دلار چشم دوخته است – 5 چیز که در این هفته باید در بیت کوین بدانید

بیت کوین (BTC) هفته جدیدی را حفظ می کند معامله‌گرانی که نزدیک به بالاترین سطوح خود را در 18 ماه حدس می‌زنند – بعد چه می‌شود؟

اقدامات قیمت بیت‌کوین پس از صعود به بالای 38000 دلار در هفته گذشته، بالاتر باقی ماند، اما از آن زمان، یک «محدوده کوچک» آزمایشی گاوها و خرس‌ها را قفل کرده است. در نبرد.

این که آیا یک اصلاح عمیق‌تر اتفاق می‌افتد یا سفر به 40000 دلار، مخالفان را پشت سر می‌گذارد، اکنون سؤال کوتاه‌مدت برای فعالان بازار است.

در چند روز آینده، کاتالیزورهای بالقوه مختلفی برای کمک به ظهور روند برای بیت کوین وجود دارد، در حالی که در زیر، نشانه های فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد بازار در شرف رونق است.

نوسانات قرار است در اواخر ماهانه بسته شود. اما قبل از آن، مجموعه‌ای از رویدادهای کلان اقتصادی این توانایی را دارند که برخی از قیمت‌های شگفت‌انگیز را تزریق کنند.

Cointelegraph به این مسائل و موارد دیگر در خلاصه هفتگی عوامل نوسان قیمت بیت‌کوین برای هفته آینده نگاه می‌کند.

>

بسته شدن ماهانه با افزایش قیمت بیت کوین کمتر از 10 درصد به پایان می رسد

بسته شدن ماهانه، تاریخ کلیدی برای معامله گران روزانه در این هفته را تشکیل می دهد، با بیت کوین در یک تقاطع.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، سطوح نقدینگی تست نشده به سمت نزول و فریب 40000 دلار به سمت صعود – احاطه شده توسط مقاومت – باعث ایجاد یک محدوده معاملاتی سرسخت روزانه می شود.

نه گاوها و نه خرس ها نتوانسته اند راهروی باریک فزاینده ای را برای بیت کوین/دلار آمریکا از بین ببرند، و حتی جدیدها بالاتر از آن. اوج در بازه های زمانی روزانه اندک و کوتاه مدت بوده است.

در آخرین بسته شدن هفتگی، یک افت به موقع شروع به پر شدن قیمت ها کرد، با کاهش قیمت بیت کوین قبل از بازیابی به 37100 دلار، داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نمایش می‌دهد.

نمودار ۱ ساعته BTC/USD. منبع: TradingView

برای معامله‌گر محبوب Skew، اکنون زمان بازگشت شتاب پیشنهادی فرا رسیده است.

«اسپات‌داران پیشتاز پرش و در نهایت سودآوران شدند. پیشنهاد اجباری بودند. او در بخشی از یک نوشت تجزیه و تحلیل اختصاصی در X (توئیتر سابق).

“اکنون که ما به جلسه اتحادیه اروپا و جلسه می رویم مهم است که ببینیم آیا پیشنهادات لحظه ای یا نه.” هم بالاتر و هم پایین تر از قیمت نقدی، با 37000 دلار و 38000 دلار به عنوان سطوح کلیدی برای تماشا.

“نقد نقدینگی پیشنهادی زیادی زیر 37 هزار دلار است، بنابراین اگر فروشندگان نقدی همچنان به فروشندگان خالص ادامه دهند، این حرکت مورد نیاز برای او در مورد دفتر سفارش در بزرگترین صرافی جهانی، بایننس، نوشت: «در مورد نقدینگی درخواستی به نام عرضه، که بین 38 تا 40 هزار دلار مساحت ~ منطقه مهم برای بالاتر باقی می ماند. “

داده های دفتر سفارش بیت کوین برای بایننس. منبع: Skew/X

با بسته شدن ماهانه فقط چند روز دیگر، بیت کوین در حال حاضر 7.8 درصد ماهانه تا به امروز افزایش یافته است که نوامبر 2023 در مقایسه با سال های گذشته کاملاً متوسط ​​است. .

داده‌های منبع نظارت CoinGlass نشان می‌دهد که نوامبر است معمولاً با حرکات بسیار قوی‌تر قیمت BTC مشخص می‌شود، که می‌تواند هم بالا و هم پایین باشد.

به طور کلی، Q4 تا کنون نزدیک به 40% سود داشته است.

بازده ماهانه بیت کوین (نمایش). منبع: CoinGlass

نشانگرهای کلیدی تورم رزرو منجر به کاتالیزور کلان می شوند

یک هفته کلاسیک کلان با محرک های نوسانات متناسب در انتظار معامله گران بیت کوین با نزدیک شدن به پایان ماه نوامبر است. .

رزرو برخی از داده های کلیدی در مورد تورم را در روزهای آینده دریافت خواهد کرد که به تصمیم ماه آینده در مورد سیاست نرخ بهره کمک می کند.

جروم پاول، رئیس رزرو در دسامبر سخنرانی خواهد کرد. . 1، به دنبال نظرات مقامات ارشد رزرو در طول هفته.

اطلاعاتی که بیشتر مورد توجه بازارها قرار می گیرد، احتمالاً چاپ سه ماهه سوم سال تولید ناخالص داخلی و هزینه های مصرف شخصی (PCE) برای اکتبر آینده خواهد بود. به ترتیب در 29 و 30 نوامبر.

پیش از این، داده‌های کلان تورم سریع‌تر از آنچه بازارها انتظار داشتند کاهش می‌یابد و منجر به ارزیابی مجدد مثبت در دارایی‌های ریسک می‌شود.

«هفته معاملاتی کامل در پیش است و نوسانات در راه است»، منبع تفسیری مالی The Kobeissi Letter در X خلاصه شده است.

داده‌ها از ابزار FedWatch گروه CME در حال حاضر شانس نگه داشتن نرخ‌های رزرو در سطوح فعلی را تقریباً به اتفاق آرا می‌دهد. 99.5%.

نمودار احتمالات نرخ هدف رزرو. منبع: CME Group

GBTC به برابری قیمت بیت کوین چشم دوخته است

در حالی که بیت کوین همچنان منتظر است تا رگولاتورهای به اولین صندوق قابل معامله با قیمت نقطه ای کشور چراغ سبز نشان دهند. (ETF)، بازارها نشان می دهند که خلق و خوی همچنان به سمت بهتر شدن تغییر می کند.

این در هیچ کجا به اندازه بزرگ ترین وسیله سرمایه گذاری نهادی بیت کوین، Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) آشکار نیست.

به دلیل تبدیل شدن به یک ETF نقطه ای، GBTC به سرعت نزدیک به برابری با جفت دارایی زیربنایی آن، BTC/USD.

زمانی که تقریباً 50 درصد کاهش یافت، قیمت سهام GBTC صرفاً 8 درصد تخفیف نسبت به ارزش خالص دارایی یا NAV داشت. از 24 نوامبر، بر اساس داده های CoinGlass.

حق بیمه GBTC در مقابل دارایی دارایی در مقابل نمودار BTC/USD (نمایش). منبع: CoinGlass

رنسانس این صندوق یک روایت کلیدی را هم در مورد تایید موفقیت آمیز ETF در آینده و هم ظهور علاقه انبوه سازمانی واقعی به بیت کوین برای اولین بار شکل داده است.

ویلیام کلمنته، یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی رمزارز Reflexivity، گفت: «به نظر می‌رسد mkt واقعاً به زودی منتظر تأیید ETF است.» اشاره به داده‌های آخر هفته.

اما از نظر لحظه‌ای که حواشی به وقوع می‌پیوندد، تاریخ‌های توجه اکنون همگی فرا می‌رسند. بعد از سال جدید

شرکت تجاری QCP Capital در آخرین به‌روزرسانی بازار خود که برای مشترکین کانال تلگرام ارسال کرد، استدلال کرد که 3 ژانویه 2024، همزمان با پانزدهمین سالگرد بلوک پیدایش بیت کوین، تاریخ تأیید به موقع خواهد بود.

پس از آن، 10 ژانویه یک ضرب‌الاجل موقت برای اولین ETF در ردیف، یعنی ARK Invest است، زیرا “مهلت نهایی برای درخواست ARK در اولین دسته تایید گنجانده شده است.”

“و در صورتی که ARK رد شود و بقیه مجدداً به تعویق بیفتند، مهلت واقعی ایجاد یا شکست 15 مارس 2024 است – جایی که بلک راک و دسته اصلی نامزدها با مهلت نهایی خود روبرو می شوند.” اضافه شد.

ریت هش بیت کوین از 500 اگزاش عبور کرد

در پیش از نصف شدن یارانه بلوک آتی در آوریل 2024، استخراج کنندگان بیت کوین در حال استقرار قدرت پردازش رکوردی در شبکه هستند.

نرخ هش — اندازه گیری تخمینی این استقرار — اکنون در بالاترین حد خود است. سطوح همیشه، و این ماه برای اولین بار 500 اگزاهش در ثانیه را پشت سر گذاشت.

داده های خام نرخ هش بیت کوین (عکس از صفحه نمایش). منبع: MiningPoolStats

این دستاورد نه تنها نشان دهنده یک نقطه عطف روانشناختی است، بلکه بر اعتقاد ماینرها به سودآوری آینده تأکید می کند – حتی زمانی که عملکرد قیمت بیت کوین هنوز 50٪ پایین تر از اوج خود باقی بماند.

در عین حال، به ازای داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant، جریان خروجی از کیف پول‌های استخراج‌کننده شناخته شده به صرافی‌ها در کمترین سطح خود در هفت سال گذشته است.

«جریان حرکت Caue Oliveira، تحلیلگر مشارکت کننده در یکی از به روز رسانی های بازار سریع.

“ ورود سکه ها به صرافی ها، نقدینگی بیت کوین را در این پلتفرم ها افزایش می دهد و فشار فروش بیشتری را در بازار ایجاد می کند. 11/76539bc6-6ef1-4082-82a8-e161bc4f9478.png”/>

نمودار جریان تبادل ماینر بیت کوین. منبع: CryptoQuant

الیویرا خاطرنشان کرد که ماینرها همیشه بخشی از دارایی های خود را می فروشند، اما میانگین ماهانه 90 بیت کوین فعلی پایین ترین میزان از سال 2017 است.

روند نزولی موجودی مبادلات بیت کوین از سر گرفته می شود

پس از یک ماه آشفتگی ناشی از تعطیلی برداشت و اقدام قانونی علیه برخی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری، موجودی بیت کوین بار دیگر روند نزولی را طی می کند.

مرتبط: تأیید بیت کوین به 1 میلیون دلار پس از ETF؟ پیش‌بینی‌های قیمت بیت‌کوین به‌شدت متفاوت است

در راستای روند وسیع‌تری که در پنج سال گذشته وجود داشت، سهام صرافی‌ها از بیت‌کوین به شدت کاهش می‌یابد.

بر اساس آخرین داده های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، مجموع دارایی های صرافی های اصلی تا 26 نوامبر به 2.332 میلیون بیت کوین رسیده است.

به استثنای پایین ترین سطح اخیر در ماه اکتبر، این میزان است. کمترین مقدار بیت کوین موجود از آوریل 2018. در اوج خود در مارس 2020، درست پس از سقوط بازارهای متقابل COVID-19، این رقم به 3.321 میلیون BTC رسید.

نمودار تراز مبادله بیت کوین. منبع: Glassnode

تصویر در ماه نوامبر به دلیل واکنش معامله گران به دریافت رکورد Binance پیچیده شد 4.3 میلیارد دلار جریمه ، همراه با Poloniex و HTX کلاً برداشت ها را متوقف کنید پس از هک.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا