اقتصاد

قیمت اتریوم به پایین ترین حد در 7 ماه گذشته سقوط می کند زیرا داده ها به نزولی بیشتر اشاره می کنند

قیمت اتریوم به پایین ترین حد در 7 ماه گذشته سقوط می کند زیرا داده ها به نزولی بیشتر اشاره می کنند

قیمت

اتر (ETH) 7٪ بود بین 6 و 12 اکتبر کاهش یافت و به 1520 دلار به پایین ترین سطح هفت ماهه رسید. اگرچه در 13 اکتبر بازگشتی جزئی به 1550 دلار داشت، اما به نظر می‌رسد که اعتماد و علاقه سرمایه‌گذاران به اتریوم در حال کاهش است، همانطور که معیارهای متعدد نشان می‌دهند.

برخی ممکن است استدلال کنند که این حرکت نشان‌دهنده بی‌علاقگی گسترده‌تر به ارزهای دیجیتال است. از آنجایی که جستجوهای گوگل برای «اتریوم» به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است، مشهود است. با این حال، اتر از ژوئیه تا کنون 15 درصد از ارزش کل بازار آلتکوین کمتر عمل کرده است.

جستجوی کلیدواژه “Ethereum” در سطح جهانی. منبع: Google Trends

جالب است که این حرکت قیمت همزمان با میانگین کارمزد تراکنش هفت روزه اتریوم به 1.80 دلار کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در 12 ماه گذشته است. برای در نظر گرفتن این موضوع، این کارمزدها تنها دو ماه پیش بیش از 4.70 دلار بود، هزینه‌ای که حتی برای شروع و بستن تراکنش‌های لایه 2 دسته‌ای بالا در نظر گرفته می‌شد.

عدم قطعیت نظارتی و کاهش ریسک کاهش قیمت ETH را بازگرداند. /h2>

یک رویداد مهم که بر قیمت اتر تأثیر گذاشت اظهارات چارلز هاسکینسون، بنیانگذار Cardano بود. در رابطه با طبقه بندی اتر توسط ویلیام هینمن، مدیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ، به عنوان یک دارایی غیرامنیتی در سال 2018. هاسکینسون، که یکی از بنیانگذاران اتریوم نیز می باشد، در 8 اکتبر ادعا کرد که نوعی “مورد علاقه” بر تصمیم تنظیم کننده تاثیر گذاشته است. .

سهم اتریوم همچنین علاقه کمتری را از سوی سرمایه‌گذارانی که در فرآیند اعتبارسنجی شبکه شرکت می‌کنند به خود جلب کرده است، زیرا بازدهی از 4.3 درصد به 3.6 درصد در تنها دو ماه کاهش یافته است. این تغییر همراه با افزایش عرضه ETH به دلیل کاهش فعالیت در سوختگی رخ داد. مکانیسم، معکوس کننده روند کمیابی غالب است.

در 12 اکتبر، نگرانی های نظارتی پس از آن تشدید شد که Autorité de Contrôle Prudentiel et de Resolution (ACPR)، یکی از بخش های بانک مرکزی فرانسه، “درجه بالا متناقض” را برجسته کرد. ریسک تمرکز» در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi). گزارش ACPR نیاز به قوانین خاص حاکم بر صدور گواهینامه قراردادهای هوشمند و حاکمیت برای محافظت از کاربران.

داده‌های مشتقات و حذف TVL نشان‌دهنده کنترل خرس‌ها است

نگاهی دقیق‌تر به معیارهای مشتقات بینشی در مورد نحوه موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای اتر پس از اصلاح قیمت ارائه می‌دهد. به طور معمول، معاملات آتی ماهانه ETH با حق بیمه سالانه 5٪ تا 10٪ معامله می شود تا تسویه حساب تاخیری را جبران کند، این روش منحصر به فرد در بازارهای رمزنگاری نیست.

ETH حق بیمه آتی 2 ماهه در مقابل بازار نقدی. منبع: Laevitas

پریمیوم برای معاملات آتی اتر در 12 اکتبر به پایین ترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید که نشان دهنده کمبود تقاضا برای موقعیت های خرید اهرمی است. جالب اینجاست که حتی افزایش 8.5 درصدی قیمت اتر بین 27 سپتامبر و 1 اکتبر نیز نمی تواند معاملات آتی اتریوم را به بالای آستانه 5 درصدی خنثی برساند.

کل ارزش قفل شده اتریوم (TVL) از 13.3 میلیون اتریوم به 12.5 کاهش یافت. میلیون ETH در دو ماه گذشته، نشان دهنده کاهش تقاضا است. این روند نشان دهنده کاهش اعتماد به صنعت DeFi و مزایای کمتر در مقایسه با بازده 5 درصدی ارائه شده توسط تامین مالی سنتی به دلار آمریکا است.

شبکه اتریوم TVL اشتراک بومی قبلی. منبع: DefiLlama

برای ارزیابی اهمیت این کاهش در TVL، باید معیارهای مربوط به استفاده از برنامه غیرمتمرکز (DApp) را تحلیل کرد. برخی از برنامه‌های کاربردی، از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و بازارهای توکن غیرقابل تعویض (NFT)، از نظر مالی فشرده نیستند و ارزش واریز شده را نامربوط نشان می‌دهند.

آدرس های فعال ۷ روزه برتر اتریوم DApps. منبع: DappRadar

متأسفانه، برای اتریوم، کاهش TVL با کاهش فعالیت در اکثر DApp های اکوسیستم، از جمله DEX، Uniswap، و بزرگترین بازار NFT همراه است. دریای آزاد. کاهش تقاضا در بخش بازی نیز مشهود است، زیرا Stargate تنها 6180 حساب فعال را در شبکه نشان می‌دهد.

در حالی که نگرانی‌های نظارتی ممکن است مستقیماً به طبقه‌بندی اتر به عنوان یک کالا مرتبط نباشد، می‌تواند بر DApps تأثیر منفی بگذارد. صنعت. علاوه بر این، هیچ اطمینانی وجود ندارد که ستون‌های کلیدی اکوسیستم، مانند ConsenSys و بنیاد اتریوم، تحت تأثیر اقدامات بالقوه نظارتی، به‌ویژه در باقی بمانند.

با توجه به کاهش تقاضا برای موقعیت‌های خرید اهرمی ، کاهش بازده سهام، عدم اطمینان نظارتی و عدم علاقه گسترده تر (همانطور که در Google Trends منعکس شده است)، احتمال کاهش اتر به زیر 1500 دلار نسبتاً بالا باقی می ماند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا