ورزش

اجازه نمی‌دهم اتفاقات گذشته تکرار شود/آخرین شرایط تیم ملی تکواندو

اجازه نمی‌دهم اتفاقات گذشته تکرار شود/آخرین شرایط تیم ملی تکواندو

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

اجازه نمی‌دهم اتفاقات گذشته تکرار شود/آخرین شرایط تیم ملی تکواندو

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: سالیان گذشته نوجوانانی داشتیم که قهرمان جهان و المپیک بودند، ولی به کار گرفته نشدند. اکنون می‌بینیم خیلی از مربیان مدعی هستند، من از مربیانی که این روزها اظهار نظر می‌کنند، گلایه دارم که چرا در سال‌های گذشته از این صحبت‌ها نمی‌کردند. ما هفت قهرمان نوجوانان جهان و دو قهرمان المپیک جوانان داشتیم، به امان خدا رها شدند، آقایانی که الان مدعی هستند چه کاری انجام دادند؟ و چه چیزی تحویل تیم ملی دادند؟

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی ادامه داد: از زمانی که بنده مسئولیت قبول کردم، با چشم اندازی که داشتیم و حمایت‌های رئیس و مجموعه فدراسیون تغییراتی اعمال کردیم تا از حداکثر ظرفیت موجود استفاده لازم را داشته باشیم که خدا را شکر مسیری که انتخاب و برنامه ریزی شده، هدفمند پیش می‌رود. فقط خواهش دارم از مربیانی که قصد مصاحبه و اظهار نظر دارند، به گذشته شش سال قبل هم توجهی داشته باشند. چه چیزی تحویل داده و اکنون چه دارند. این برای من خیلی مهم است. متأسفانه این صحبت‌های پراکنده می‌تواند تأثیر گذار باشد، دوره قبلی که سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در تیم ملی حضور داشتم، همین اتفاقات باعث لطمه به تیم ملی شد، به دلیل همین تجربه دوست ندارم تیم ملی با مشکل مواجه شود. همه باید بدانند که اگر قرار بود، کاری کنند، همان شش سال قبل انجام می‌دادند، که نکردند،

سرمربی تیم ملی با اشاره به رنکینگ جدید ملی پوشان گفت: پیش از این گفته بودیم که رنکینگ جدیدی که در ماه فوریه ۲۰۲۳ از سوی فدراسیون جهانی منتشر می‌شود، برای ما اهمیت بالایی دارد، چرا که امتیازات اعضای تیم به خصوص نوجوانان با مدال‌های جهانی و آسیایی ثبت شد. البته این رنکینگ جدید هم ایراداتی دارد، جهت تغییر اوزان المپیکی برخی نفرات تیم درخواست داده بودیم که متأسفانه این تغییر در رنکینگ جهانی نیز برای برخی نفرات لحاظ شده که باید از روابط بین الملل بخواهیم جهت بررسی و اصلاح آن اقدام کنند.

مقانلو در مورد شرایط تیم ملی برای حضور در مسابقات گرنداسلم و برنامه‌های کادر فنی گفت: یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک همین رقابت‌ها می‌باشد که از معدل امتیازات دو دوره مسابقات گرنداسلم، نفرات ششم رنکینگ المپیک انتخاب می‌شود. خدا را شکر تیم ملی شرایط خوبی دارد و شانس زیادی ان شاالله خواهیم داشت. با کمیته فنی، مدیرفنی تیم‌های ملی و رئیس فدراسیون جلسه‌ای خواهیم داشت و در این مورد تصمیم گیری می‌کنیم. نفراتی که شانس بالایی دارند اعزام می‌شوند تا بتوانیم از این راه میان بر استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت نفراتی که در اردو حضور دارند و در دو رویداد قبلی محک خوردند، سعی می‌کنیم از همین پتانسیل استفاده کنیم. دائم در حال رصد رقبا و برنامه ریزی هستیم. رنکینگ‌ها رسیده و بررسی می‌کنیم که چه تکواندوکاری کجای جدول است و چه تکواندوکاری شانس بیشتری دارد. به زودی ماراتن کسب امتیاز در سال منتهی به المپیک آغاز می‌شود، ما محدودیت‌های مالی و حضور در برخی کشورها داریم، مثلاً مرحله نهایی رقابتهای گرندپری در انگلستان و امتیازات آن را به همین دلیل از دست دادیم. این دست مسائل تأثیر گذار است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: استراتژی و برنامه تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک از مدتها قبل مشخص شده و طبق آن پیش می‌رویم. در این بازه زمانی اگر با مشکلات اعزام مواجه نشویم، مطمئن هستم از رنکینگ می‌توانیم حداکثر استفاده را ببریم. چرا که سید بندی ها خیلی در تورنمنت‌ها تأثیر گذار خواهد بود. مسابقات گرند اسلم را نیز هدف قرار داده ایم و در خانه آخر از مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه المپیک استفاده می‌کنیم. ضمن اینکه ۲۷ اسفندماه اولین مرحله از مسابقات انتخابی رقابت‌های قهرمانی جهان را برگزار خواهیم کرد. هر تکواندوکار با دو پیروزی از سه مبارزه به ترکیب اصلی تیم ملی خواهد رسید که امیدوارم شایسته‌ها از این مسیر عبور کنند تا در آینده برای تکواندو افتخار آفرین باشند.

مقانلو در پایان گفت: در اردوی تیم ملی چیزی نداشتیم و کار را از صفر شروع کردیم، تکواندوکار مدعی نداشتیم، ولی اکنون نفراتی داریم که خود را باور کرده و مدعی کسب سکوهای جهانی هستند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا