سلامت

فود مپ: آنها چه هستند؟

فود مپ: آنها چه هستند؟

فود مپ: آنها چه هستند؟

آیا از نفخ رنج می برید یا روده های شکننده دارید؟ این رژیم جدید ممکن است برای شما مناسب باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذاهای حاوی Fodmaps (برای تخمیرپذیر، الیگوساکاریدها، دی ساکاریدها، مونوساکاریدها و پلیول) را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا تولید گاز در روده را کاهش دهید.

نفخ: غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنیم

آیا نقشه های فود در رژیم غذایی ما باید اجتناب شود؟ قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید، بیایید وقت بگذاریم تا بفهمیم این رژیم چیست. برنامه غذایی که توسط سو شپرد متخصص تغذیه در استرالیا ایجاد شده است، این رژیم غذایی شامل مبارزه با نفخ با پرهیز از غذاهای حاوی قندهایی که احتمالاً در روده تخمیر می‌شوند> و در نتیجه باعث تولید گاز می‌شوند.

اما این غذاهایی که در روده تخمیر می شوند کدامند؟ بادمجان، آووکادو، آبجو، گندم، گیلاس، آدامس و آب نبات، کلم، پنیر تازه، نرسیده، لوبیا خشک، عدس، لیچی، انبه، شلیل، بادام هندی، پیاز، هلو، نخود، پسته، گلابی، تره فرنگی، فلفل سبز و همچنین سودا. اما این فهرست کامل نیست.

موثر در برابر سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

طبق مطالعه ای که در ایالات متحده انجام شد، رژیم غذایی فود مپس در مبارزه با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که 3 میلیون نفر در فرانسه را تحت تاثیر قرار می دهد بسیار موثر است. محققان دانشگاه میشیگان که این مطالعه را انجام دادند، می‌گویند: «ما اکیداً توصیه می‌کنیم که بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر با پزشک و متخصص تغذیه خود در مورد نحوه رام کردن رژیم غذایی کم فودمپ صحبت کنند.

این رژیم همچنین می‌تواند اثربخشی خود را در مورد افرادی که فقط از حساسیت روده رنج می‌برند ثابت کند. اما مراقب باشید، اگر لازم است از مصرف زیاد این غذاها پرهیز کنید،توصیه نمی‌شود که آنها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا به طور متناقضی به سلامت فلور روده کمک می‌کنند. .

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا