اخبار روز

غرب به دنبال راه‌اندازی جنگ ترکیبی دیگری علیه ایران است

غرب به دنبال راه‌اندازی جنگ ترکیبی دیگری علیه ایران است

غرب به دنبال راه‌اندازی جنگ ترکیبی دیگری علیه ایران است

مصطفی خوش چشم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موضوع برجام و عدم انگیزه غرب، اظهار داشت: غرب و ایران کماکان درباره اندک موضوعات باقی مانده در برجام که از اهمیت حیاتی برخوردارند در تقابل و کشاکش هستند چرا که هر طرفی که این امتیازات را بدست آورد پیروز میدان تلقی خواهد شد.

وی ادامه داد: غرب در یک تقابل با ایران قرار دارد که ظرف یکسال گذشته ۲ دور جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت تا ایران را مجبور به عقب‌نشینی کند که موفق نشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به دنبال آن است که در طول ماه‌های آینده دور دیگر این جنگ ترکیبی را علیه ایران به راه بیندازد.

خوش چشم افزود: البته از آنجا که غربی‌ها دارای مشکلات متعددی به دلیل تقابل غرب با روسیه و همچنین تنش‌های روز افزون آمریکا علیه چین بر تنگه تایوان و فشارهای اقتصادی متعاقب آن بر اروپا و تا حدی برآمریکا هستند، قطعاً طرف غربی هم اکنون توان قبل را برای اعمال فشارهای همه جانبه ندارد.

وی عنوان کرد: از طرفی اقدامات دیپلماتیک ایران در برقراری روابط با عربستان تا حدی بر این بخش از فشارهای دیپلماتیک آمریکا و غرب در چارچوب این جنگ ترکیبی ضربه وارد کرده و آن‌را تضعیف کرده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: بنابراین احتمالاً از اواخر بهار دور دیگری از جنگ ترکیبی غرب را خواهیم بود و طرف آمریکایی در حال برنامه ریزی برای چنین موضوعی است.

خوش چشم با بیان اینکه جنگ ترکیبی در ۱۲ تا ۱۴ حوزه انجام خواهد شد، مطرح کرد: در این راستا نیازمند آماده سازی کشور در زمینه‌های مختلف از جمله بخش‌های عملیات روانی و رسانه‌ای که بعنوان یکی از حوزه‌های اولیه و اصلی این جنگ توسط آمریکایی‌ها استفاده می‌شود تا حوزه‌های تحریمی، مداخله ارزی، ترور، خرابکاری و فشارهای دیپلماتیک هستیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: البته برخی اقدامات خوبی در حال انجام است که بخشی از آن معطوف به برقراری روابط با عربستان به منظور تضعیف جبهه متحدین آمریکا در منطقه و بخش دیگری از آن هم معطوف به سختگیرانه عمل کردن با رژیم صهیونیستی است.

خوش چشم در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به غیر از این حوزه در حوزه‌های دیگر دیپلماتیک، امنیتی و جنگ شناختی و بویژه در حوزه‌های اقتصادی و ارزی بایستی آمادگی‌های بیشتری انجام شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا