اخبار روز

عوارض آلایندگی به اصفهان داده نمی‌شود

عوارض آلایندگی به اصفهان داده نمی‌شود

عوارض آلایندگی به اصفهان داده نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه جمعه در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای شهر استان اصفهان با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۸ ردیف‌های بودجه‌ای صرف هدفمندی یارانه‌ها می‌شد، اظهار داشت: با تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های اخیر باعث شده درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شود، افزود: در این آئین‌نامه‌ها به شهرهای کوچک و متوسط برای توسعه زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای شده و به شهرهای بزرگ نیز از محل اوراق مشارکت اعتبارات بالایی برای توسعه زیرساخت‌ها، قطار شهری و باز آفرینی شهری داده شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص تهیه طرح هادی برای شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز گفت: جلساتی با وزارت راه و شهرسازی برگزار و در شورای عالی مسکن مصوب شد و بخشنامه وزارت کشور همچنان فصل‌الخطاب تهیه طرح‌های هادی است.

جمالی نژاد سال ۱۴۰۰ با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده، اختلافی میان وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست به وجود آمد که منجر شد این عوارض در ۲ سال اخیر به شهرداری‌های از جمله اصفهان پرداخت نشود.

وی اضافه کرد: هفته گذشته مکاتبه کردیم که فعلاً نیم درصد عوارض آلایندگی را علی الحساب واریز کنند و این موضوع قطعی است تا برای مابقی تصمیم گیری شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور درخصوص تصویب پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی به استان خوزستان در هفته گذشته، گفت: عوارض آلایندگی ۲ استان کشور بسیار بالاست و سال‌های سال داده نشده است؛ یکی بوشهر که عوارض آلایندگی این استان بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و دیگری استان خوزستان است که عوارض آلایندگی آن حدود ۵۸ هزار میلیارد تومان بوده و ۳۰ هزار میلیارد تثبیت شد.

جمالی نژاد با بیان اینکه این مبالغ مربوط به ۲ دهه بوده که طی سال‌ها تلنبار شده است، افزود: خوشبختانه اصفهان سال به سال به نوعی این عوارض آلایندگی را اخذ کرده و تنها در دو سال اخیر این عوارض آلایندگی را نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان و در سفر اخیر ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی دریافت کرد، خاطرنشان کرد: این مبالغ از مطالبات قبلی این استان است و شامل استان اصفهان نیست.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا