اخبار روز

عملیات اجرایی اولین پل سه طبقه معلق کشور در سرعین آغاز شد

عملیات اجرایی اولین پل سه طبقه معلق کشور در سرعین آغاز شد

عملیات اجرایی اولین پل سه طبقه معلق کشور در سرعین آغاز شد

به گزارش خبرنگار خالق، در این مراسم که عصر پنجشنبه برگزار شد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌گذار این پروژه از ماه‌ها قبل پیگیر دریافت مجوز برای آغاز عملیات اجرایی بود که ما سعی کردیم در کمترین زمان مجوز لازم را صادر کنیم.

حسن محمدی‌ادیب تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار این پروژه در مشگین‌شهر و هیر سابقه احداث پل معلق را دارد، امیدواریم به وعده خود در بهره‌برداری از فاز اول این پروژه در خالقماه عمل کرده و رکورد احداث و بهره‌برداری یک مجموعه تفریحی، گردشگری را به نام خود ثبت کند.

وی استان اردبیل را استان پل‌های معلق معرفی کرد و گفت: سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف مورد حمایت هستند و بیش از ۲۳ پروژه بی‌نام برای حضور سرمایه‌گذاران آماده شده تا به محض مراجعه سرمایه‌گذاران امکان صدور مجوز به نام آنها فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: با توجه به میزبانی استان اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ در قالب چنین مجموعه‌های تفریحی و گردشگری می‌توانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاران، مسافران و گردشگران بیشمار را فراهم کرده و از فضای به وجود آمده در مسیر تحول‌آفرینی در صنعت گردشگری استان استفاده کنیم.

در این مراسم مدیر پروژه پل معلق «دربند ورگه‌سران» سرعین خاطرنشان کرد: این پل در سه طبقه و به عنوان پروژه ترکیبی به شکل خاص اجرا می‌شود که امیدواریم زمینه احداث فاز به فاز این طرح گردشگری فراهم آید.

حسین عباسی‌نیا اضافه کرد: این پل ترکیبی و هیبریدی در فاز اول ۱۴۰ میلیارد تومان و در فاز نهایی ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که ما سعی خواهیم کرد فاز اول آن را تا خالقماه و برای سفر رئیس جمهور آماده بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: مطالعات این پروژه از سال‌های گذشته آغاز شده و قطعاً پل سه طبقه معلق «ورگه‌سران» که از اولین تجربیات سازه معلق است، با ویژگی‌های منحصر به فرد اجرا شده و به عنوان اولین پل صخره‌ای کشور در ۲ لاین فرصت حضور گردشگران بیشماری را نیز فراهم می‌آورد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا