اخبار روز

علت ۷۰ درصد تخریب طریق الرضا تردد وسایل نقلیه معادن است

علت ۷۰ درصد تخریب طریق الرضا تردد وسایل نقلیه معادن است

علت ۷۰ درصد تخریب طریق الرضا تردد وسایل نقلیه معادن است

به گزارش خبرنگار خالق، خالقان فاطمی در جلسه شورای معادن استان یزد با تاکید بر برگزاری فعالانه و عالمانه جلسات شورای معادن اظهار داشت: استان یزد در بخش اکتشافات مواد معدنی نیازمند تلاش بیشتری است بر این اساس یکی از موارد مورد پیگیری باید هدایت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بخش باشد.

وی همچنین به تبیین ضرورت تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان پرداخت و افزود: معادن غیرفعال باید فعال شوند و به چرخه فعالیت باز گردند در غیر این صورت فرایند قانونی مربوطه در مورد آنان طی خواهد شد.
فاطمی همچنین بر پیگیری برگزاری جلسه مشترک شورای عالی معادن و شورای معادن استان برای استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی موجود در این حوزه تاکید کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم هوشمند سازی معادن و مزایای آن عنوان کرد: استفاده از فناوری های نوین در معادن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تحقق آن در استان، باید با جدیت دنبال شود.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در زمینه استفاده معادن از جاده های عمومی افزود: به عنوان نمونه ۷۰ درصد بار ترافیکی و خرابی جاده طریق الرضا به دلیل عبور وسایل نقلیه سنگین معادن است بر این اساس معادن منطقه باید نسبت به احداث جاده اختصاصی برای تردد خود یا تکمیل باند دوم جاده اقدام کنند.
فاطمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر جاده مذکور توسط شرکت صنعتی و معدنی پایا فولاد کویر یزد، بر انجام تعهدات سایر شرکت‌های معدنی براساس مصوبه شورای معدن استان، در این رابطه تاکید کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا