ورزش

عظیمی: یک روز درمیان دست‌فروشی و تمرین می‌کردم/ فرصت بدهند هم سهمیه می‌گیرم و هم مدال

عظیمی: یک روز درمیان دست‌فروشی و تمرین می‌کردم/ فرصت بدهند هم سهمیه می‌گیرم و هم مدال

سیدعلی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره عملکردش در مسابقات قهرمانی کشور که با عنوان پنجمی همراه بود، اظهار داشت: با وجود مشغله‌ها و دغدغه‌های فراوان خودم را برای شرکت در مسابقات کشوری آماده کرده بودم. شرایط من طوری نیست که همه فکر و ذهنم را بتوانم روی کشتی و تمرین بگذارم که اگر بتوانم روی کشتی متمرکز شوم، مطمئنم می‌توانم بهترین نتیجه را گرفته و همه حریفانم را ببرم.

این کشتی‌گیر که در ساری موفق به شکست میلاد والی‌زاده ملی‌پوش 57 کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی بلگراد شد، در این باره ادامه داد: به خاطر شرایطی که دارم، نتوانستم آنطوری که برای شرکت در مسابقه لازم است، تمرین کنم. تا کشتی با میلاد والی‌زاده هنوز بدنم جان داشت و توانستم او را ببرم. از نظر من میلاد از همه 57 کیلوهای حال حاضر کشتی ما، فنی‌تر است. از نظر قوای بدنی هم برابر بودیم.

این کشتی‌گیر 24 ساله کرمانشاهی که در چرخه دو سال قبل هم عنوان پنجمی وزن 57 کیلوگرم را از آن خود کرده و به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، در مورد شکست سنگینش به احمد جوان تأکید کرد: در این کشتی دیگر بدنم خالی کرد، او هم کشتی‌گیر پرزوری است. فاصله کشتی‌ها برای همه یکی است، اما من چون تغذیه و مکمل‌های خوب در اختیار ندارم، بدنم در این فاصله پر نکرد و باختم. خیلی از مربیان می‌گویند من از نظر تکنیکی و فنی خوبم، اما قوای بدنی‌ام خوب نیست، آنهم به خاطر شرایطی است که دارم. متأسفانه زورم به احمد جوان نرسید.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نمی‌تواند تمام تمرکزش را روی کشتی بگذارد، گفت: من شغل ثابت و مطمئن ندارم و در کرمانشاه دست‌فروشی می‌کنم. تا یک هفته قبل از مسابقات کشوری یک روز سر کار بودم و یک روز تمرین می‌کردم یا اینکه فقط شب‌ها به باشگاه می‌رفتم. مربیان شهرم به زور من را به باشگاه می‌بردند. به هرحال من باید کار کنم و کشتی هم در کنارش قرار گرفته و اینطور نمی‌شود نتیجه گرفت. من مطمئنم حریفانم هر کدام چندین مربی کنارشان دارند که مسئله بدنسازی، تغذیه و همه چیزشان را کنترل می‌کنند، اما من تنها هستم و این شرایط را ندارم. البته می‌دانم همه مشکلاتی دارند، ولی مشکلات من به گونه‌ای است که گاهی مجبور به رها کردن کشتی شده‌ام.

عظیمی که پیش از این در تورنمنت یاشاردوغوی ترکیه به دلیل اجرای سنجاب پرنده دستش دچار شکستگی شده بود، در این باره نیز گفت: یک بار هم سال گذشته در انتخابی جام تختی در قروه آرنجم درآمد. با میلاد والی‌زاده کشتی داشتیم که 6 بر صفر پیش بودم. داشت کلیدبارانداز می‌زد، خواست از راست بزند که آرنجم درآمد. چهار دقیقه از کشتی مانده بود و با همان دستم ادامه دادم. آنجا 11 بر 9 به والی‌زاده باختم، اما در ساری او را بردم.

نفر پنجم وزن 57 کیلوگرم مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی آزاد با اشاره به شکستش در مبارزه سوم پنجمی تصریح کرد: با مهدی ویسی کشتی گرفتم که زورش از من بیشتر بود. با این حال امید دارم که یک فرصت دوباره به من بدهند و به اردوی تیم ملی دعوت شوم، چون مطمئنم آنجا می‌توانم خوب تمرین کنم و در شرایط ایده‌آل به آمادگی برسم که اگر این اتفاق بیفتد در خودم می‌بینم که سهمیه المپیک و حتی مدال بگیرم.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا