اخبار روز

عدم تمایل برخی بی‌سوادان به سوادآموزی

عدم تمایل برخی بی‌سوادان به سوادآموزی

عدم تمایل برخی بی‌سوادان به سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری خالق، علیرضا عبدی در سفر به استان فارس و شرکت در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های سوادآموزی استان، ضمن تشریح فرایند سوادآموزی در طول بیش از چهار دهه اخیر، اظهار کرد: عدم تمایل برخی بی‌سوادان به سوادآموزی یکی از چالش‌های حوزه سوادآموزی در سطح کشور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: اعتباری که به‌عنوان مشوق به فرد بی‌سواد به‌منظور شرکت در کلاس‌های سوادآموزی پرداخت می‌شود اندک است و تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در این فرایند ندارد.

وی تصریح کرد: برای ترغیب افراد به سوادآموزی، می‌توان به روش حل مسئله عمل کرد بنابراین به فرد بی‌سواد که متقاضی فراگیری مهارت فنی است می‌گوئیم ابتدا باید دوره دوماهه سوادآموزی را بگذراند سپس دوره مهارت فنی را آموزش ببیند.

عبدی ادامه داد: شورای پشتیبانی سوادآموزی در هر شهرستان ظرفیت خوبی است که می‌تواند در راستای افزایش سرعت سوادآموزی و تحقق طرح شتاب‌بخشی، از آن بهره‌مند شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: نگاه دنیا به آمار بی‌سوادان افراد بالای شش سال را شامل می‌شود؛ لذا تعیین جامعه آماری ۱۰ تا ۴۹ سال به‌عنوان جامعه هدف و اولویت اول آن‌ها به‌واسطه تمرکز بیشتر بر این قشر است.

وی افزود: شرایط آموزشی باید به صورتی تسهیل شود که هر کس در هر مکانی و با هر روشی که می‌تواند بی‌سوادان را آموزش دهد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا