سریال و انمیشن

سریال نامه خداحافظی ترکی | معرفی و بررسی بازیگران سریال نامه خداحافظی

سریال نامه خداحافظی ترکی | معرفی و بررسی بازیگران سریال نامه خداحافظی

سریال نامه خداحافظی ترکی | معرفی و بررسی بازیگران سریال نامه خداحافظی

در این مقاله به معرفی سریال نامه خداحافظی(Veda Mektubu) از سریال های جدید ترکیه خواهیم پرداخت. با بررسی داستان و معرفی بازیگران سریال نامه خداحافظی همراه مجله ویکی باشید.

تولید سریال ترکی جدید نامه خداحافظی در سال 2023 در حال انجام است. این سریال با حمایت بازیگران قوی و توسط کمپانی Most Production تولید می شود. Deniz Çelebi Dikilitaş روی صندلی کارگردانی سریال Veda Mektubu نشسته است که فیلمبرداری آن در ژانویه در استانبول آغاز خواهد شد. سریال ترکی نامه خداحافظی از کانال D پخش و در دسترس عموم قرار می گیرد.

داستان سریال نامه خداحافظی ترکی

سریال ترکی نامه خدا حافظی درباره یک تاجر زن قدرتمند به نام آلانور و یک تاجر اهل آنتاکیا به نام ضیا است که در گذشته عاشق هم بودند. اما به دلیل خانواده هایشان که مخالف رابطه آنها بودند، مجبور به جدایی شدند و زندگی جدیدی را آغاز کردند.

آلانور، یک تاجر مدرن و قوی، و ضیا، تاجر اهل آنتاکیا که به سنت های او نزدیک است، در گذشته عشق زیادی داشتند. به خاطر خانواده هایشان در مقابل این عشق، ناخواسته از هم جدا شدند و زندگی دیگری را آغاز کردند. محمت پسر بزرگ ضیاء است که قصد دارد در آینده از کار خود دست بکشد.

آصلی دختر کوچک 19 ساله آلانور در این سریال است که سال آخر دبیرستان فرانسوی را می گذراند و هر حرکت آینده خود را به دقت برنامه ریزی می کند. بین محمت و آسلی عشقی شکل می گیرد و بعد سال‌ها مسیر آلانور و ضیا بار دیگر با عشق آصلی و مهمت به هم می رسد.

زمان پخش سریال نامه خداحافظی ترکیه ای

سریال ترکی نامه خداحافظی هر دوشنبه ساعت 20:00 به ساعت ایران از کانالD  ترکیه پخش می شود. این سریال از تاریخ 8 اسفند (27 فوریه 2023) شروع شده و ساخت و پخش آن ادامه دارد. هنوز تعداد فصل ها و تعداد قشمت های سریال نامه خداحافظی مشخص نیست. زمان هر قسمت این سریال 140 دقیقه است.

بازیگران سریال نامه خداحافظی ترکی

هنرپیشه‌های سریال نامه خداحافظی از بازیگران قدرتمند و مطرح ترکیه ای انتخاب شده اند و نام های آشنایی برای ما ایرانیان در بین آنها وجود دارد. در ادامه با معرفی لیست بازیگران سریال ترکی نامه خداحافظی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی پادشاهی | معرفی بهترین سریال های پادشاهی ترکی

نورگل یشیلچای (Nurgül Yesilçay) بازیگر نقش آلانور در سریال نامه خداحافظی

Nurgul Yesilçay متولد 26 مارس 1976 یکی از اصلی ترین بازیگران سریال نامه خداحافظی است. نورگل یشیلچای در سال 1976 در آفیون کاراهیسار ترکیه به دنیا آمد. او به عنوان نقش اول در سه درام تلویزیونی ترکیه که رکوردشکن بودند به شهرت رسید. فیلم لبه بهشت با بازیگری نورگل برنده جایزه بهترین فیلمنامه شصتمین جشنواره فیلم کن در سال 2007 شد.

او اولین نمایش خود را در سال 2001 در فیلم Sellale (آبشار) انجام داد. این بازیگر زیبا با فیلم Vicdan برنده جایزه “بهترین بازیگر زن” در چهل و پنجمین جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا شد. نورگل یشیلچای در سریال نامه خدا حافظی در نقش آلانور یک زن قوی بازی می کند. داستان عاشقانه او و ضیا محور اصلی این سریال است. نقش او در سریال ترکی قبیله ای کوسم سلطان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی قبیله ای | بهترین سریال های ترکی با محوریت قبیله و خانواده

سلیم بایراکتار (Selim Bayraktar) بازیگر نقش ضیا

سلیم بایراکتار متولد 17 ژوئن 1975 یک بازیگر عراقی ترکیه است که بیشتر برای بازی در نقش سومبول آقا در سریال حریم سلطان شناخته می شود. او با بازی در سریال نتفلیکس Rise of Empires: Ottoman به شهرت رسید. سلیم بایراکتار از هنرپیشه‌های سریال نامه خداحافظی در نقش ضیا است. او یکی از بازیگران سریال حماسه ترکی در نقش آلپاگو خان نیز بوده است.

بایرکتار در سال 1975 در کرکوک عراق در خانواده ای ترکمن الاصل عراقی به دنیا آمد. در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق، دو تن از صدام حسین برای جذب پسران به ارتش از مدارس بایرکتار بازدید کردند. زمانی که بایراکتار برای خدمت در ارتش انتخاب شد، خانواده اش تصمیم گرفتند او را به صورت قاچاقی به ترکیه ببرند.

بیشتر بخوانید: فیلم ترکی جدید ۲۰۲۳ | بهترین فیلم های ترکیه ای 2023

رابیا سویتورک (Rabia Soyturk) بازیگر نقش آصلی در سریال نامه خداحافظی ترکی

رابیا سویتورک یکی دیگر از بازیگران سریال ترکی نامه خداحافظی است. او متولد 26 ژانویه 1999 است. او نخستین بار با سریال Sahsiyet ظاهر شد و بعد ها در فیلم Ozgur Dunya محصول سال 2019 به ایفای نقش پرداخت. رابیا سویتورک یکی از بازیگران سریال آلپ ارسلان بود که بازی او در این سریال به شهرت خاصی رسید.

همچنین رابیا از هنرپیشه‌های منو بشنو نیز بود که با بازی در نقش اکیا خوش درخشید. رابیا در سریال نامه خدا حافظی نقش آصلی دختر آلانور را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی 7 فیلم جنگی ترکیه ای کماندویی

امره کیویلجیم (Emre Kivilcim) بازیگر نقش مهمت در سریال ترکی نامه خداحافظی

امره کیویلجیم از هنرپیشه‌های نامه خداحافظی در 2 سپتامبر 1991 در مالاتیا ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای Türkler Geliyor: Adaletin Kilici (2020)، Cinayet-i Ask (2017) و Elif (2014) شناخته شده است. انره در سریال سریال Veda Mektubu نقش مهمت پسر ضیا را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال ترکی با موضوع ازدواج اجباری

بنو ییلدیریملار (Bennu Yıldırımlar) بازیگر نقش سحر در سریال نامه خداحافظی ترکیه ای

بنو یلدریملار از بازیگران سریال ودا مکتوبو در استانبول به دنیا آمد. اولین نمایش ییلدریملار “کوسلار” اثر آریستوفان بود. او با بازی در نقش دختر لجباز، الیف، با سریال محبوب سوپر بابا در سال 1997 شروع به شناخته شدن و تحسین کرد. او در این سریال شخصیت سحر را بازی می کند.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی ملکه (Kraliçe) | معرفی بازیگران سریال ملکه ترکی

هازار موتان (Hazar Motan) بازیگر نقش بست در سریال ترکیه ای نامه خداحافظی

هزار موتان از هنرپیشه‌های سریال نامه خداحافظی در 13 دسامبر 1990 در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او یکی از هنرپیشه‌های گل‌های شکسته در نقش ساغر است و همچنین برای کان کریکلاری (2018) و پاسا گونلوم (2014) نیز شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: سریال گل جمال | معرفی بازیگران سریال ترکی گلجمال (Gülcemal)

هانده ایلامان (Hande Elaman) بازیگر نقش هاتیجه در سریال نامه خداحافظی

هانده ایلامان بازیگر سریال نامه خداحافظی فارغ التحصیل رشته تئاتر دانشگاه کدیر هاس است. هانده ایلامان علاوه بر فعالیت در تئاتر، از سال 2015 در فیلم ها و سریال های تلویزیونی مختلفی مانند چگونه مرد شدم؟، سوز، چوکور بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی فداکار | معرفی بازیگران سریال فداکار (Fedakar)

اومو پوتگول (Ümmü Putgül) بازیگر نقش فیردوس

Ümmü Putgül از بازیگران نامه خداحافظی در 28 ژانویه 1982 در Mugla، ترکیه به دنیا آمد. او بازیگر و تهیه کننده است که برای فیلم های The Yard (2018)، 61 Days (2016) و Çocuklar Sana Emanet (2018) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت (Yalı Çapkını)

هاکان کارساک (Hakan Karsak) از هنرپیشه‌های سریال نامه خداحافظی در نقش نوزات

هاکان کارساک در 1 آوریل 1975 در دیاربکر ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای پروانه ها (2018)، جاده کشور (2013) و پیچک (2015) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال خواهر و برادرانم

سخن پایانی؛ سریال ترکی نامه خداحافظی

در این مقاله به معرفی و بررسی خلاصه داستان سریال نامه خداحافظی ترکیه ای و همچنین هنرپیشه های آن پرداختیم. نظر شما درباره داستان و بازگران سریال ترمی نامه خداحافظی چست؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

منبع:ویکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا