اخبار روز

دومین بنیاد فرزانگان همدان با هدف تکریم سالمندان راه اندازی شد

دومین بنیاد فرزانگان همدان با هدف تکریم سالمندان راه اندازی شد

دومین بنیاد فرزانگان همدان با هدف تکریم سالمندان راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی شاهقدمی» سه شنبه با اشاره به برگزاری اولین مجمع هیأت امنای بنیاد فرزانگان دو استان همدان گفت: امروز، استان همدان صاحب دومین بنیاد فرزانگان شد.

وی ادامه داد: بنیاد فرزانگان با هدف جلب مشارکت سالمندان، اعضای خانواده و افراد داوطلب و خیر، در کنار حمایت‌ها و مساعدت‌های مالی دولت در جهت تکریم سالمندان و ارائه خدمات به آنها تشکیل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان یادآور شد: شورای ملی سالمندان زیر مجموعه سازمان بهزیستی کشور است و ریاست این شورا در استان‌ها بر عهده استاندار هر استان بوده و دبیر این برنامه هم سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه در راستای شورای سالمندان، بنیادهای فرزانگان که تشکل‌های پویای مردمی هستند، تشکیل می‌شوند، تشریح کرد: اعضای این بنیاد، شامل کلیه سالمندان ۶۰ سال به بالا و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی است که با هدف حفظ سلامت و توانمند سازی سالمندان مشغول به فعالیت اند.
 

شاهقدمی یادآور شد: فعالیت‌های این بنیادها در قالب فعالیت‌هایی از جمله فعالیت‌های آموزشی، آموزش سلامت ویژه سالمندی، آموزش‌های ابتدایی سواد آموزی و نویسندگی و کتاب خوانی برای سالمندان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این کارهای مذهبی، تدریس قرآن، سخنرانی، مداحی، زیارت و در حوزه حقوقی هم سالمندان با قوانین آشنا شده و می‌توانند مطالبات خودشان را ارائه دهند.
شاهقدمی با بیان اینکه در بخش هنری بهره مندی سالمندان از سینماها، تئاتر و نمایشگاه‌ها است؛ افزود: در حوزه ورزشی اقداماتی چون اردوهای ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی نیز در پیش گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات با هدف ارتقا سطح سلامت اجتماعی، روانی و جسمی سالمندان و ارتقای مشارکت‌های اجتماعی آنان با بهره گیری از توانمندی‌های خود سالمندان در پیش گرفته می‌شود و با توجه به پیش روی استان همدان در مسیر سالمندی و لزوم توجه به این حوزه، برنامه‌های متعددی برای سال جاری در حوزه سالمندان استان در پیش گرفته خواهد شد.

وی در این زمینه به برگزاری پویش‌های مختلف، آموزش‌های متعدد، برپایی اردوهای سالمندان، پیگیری سلامت سالمندان، مناسب سازی شهری، راه اندازی بنیاد فرزانگان در شهرستانهای همدان و دیگر اقدامات در این راستا اشاره کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا