سریال و انمیشن

خلاصه داستان سریال خانم میزل شگفت انگیز 2022 + معرفی بازیگران و عوامل

خلاصه داستان سریال خانم میزل شگفت انگیز 2022 + معرفی بازیگران و عوامل

خلاصه داستان سریال خانم میزل شگفت انگیز 2022 + معرفی بازیگران و عوامل

سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) اثری آمریکایی در ژانرهای درام و کمدی به کارگردانی امی شرمن پالادینو (Amy Sherman Palladino) و دانیل پالادینو (Daniel Palladino) در چهار فصل به تصویر کشیده شده است. که از ۱۷ مارس ۲۰۱۷ از پرایم ویدئو پخش شد. ستاره این داستان خانم میزل است که نقش زنی خانه‌دار در نیویورک ۱۹۵۸ را بازی می‌کند که احساس می‌کند در استندآپ کمدی استعداد دارد. [ویکی پدیا]

فصل اول مجموعه برنده دو جایزهٔ گلدن گلوب بهترین مجموعه کمدی و بهترین بازیگر زن مجموعه کمدی و پنج جایزهٔ امی شد. در ۲۰ مه ۲۰۱۸ مجموعه پیش از پخش فصل دوم، فصل سوم این سریال نیز پخش شدو فصل چهارم در حال ساخت است. پخش فصل چهارم این سریال در اواخر سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد. فصل دوم از ۵ دسامبر ۲۰۱۸ روی آنتن رفت. در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ نیز ریچل بروزناهان برای فصل دوم موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در مجموعه کمدی شد. در گلدن گلوب ۲۰۲۰ این سریال در دو بخش بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر زن کمدی نامزد بود.

The Marvelous Mrs Maisel 2022

همچنین بخوانید :معرفی سریال کره ای ذهن زیبا | سریال Beautiful Mind یک عاشقانه جذاب کره ای

سریال خانم میزل شگفت انگیز امتیاز 8.7 را در سایت IMDb دریافت کرده است و 89 درصد از داوران رسانه Rotten Tomatoes نظر مثبتی درمورد آن داشته‌اند. همچنین 90 درصد از کاربران گوگل نیز این سریال را پسندیده‌اند. همچنین آمازون پرایم اعلام کرده است که فصل پنجم این سریال در شهر نیویورک در حال ساخت است و آخرین فصل این سریال جذاب خواهد بود.

خلاصه داستان سریال خانم میزل شگفت انگیز

ماجراهای سریال خانم میزل شگفت انگیز در اواخر دهه ۱۹۵۰ در محله منهتن نیویورک می گذرد. میریام میج میزل یک دختر یهودی باهوش و به شدت پر انرژی و شاد است که ظاهرا برای قدم به قدم زندگی خود برنامه دارد، اینکه به دانشگاه برود، شوهر مناسبی پیدا کند، بچه دار شود و زندگی آرامی را با خانواده خود سپری کند. خیلی زود او به هر آنچه می خواست دست پیدا می کند و زندگی آرامی را در کنار همسر و دو فرزندش در آپر وست ساید منهتن آغاز می کند.

سریال خانم میزل شگفت انگیز

بیشتر بخوانید : معرفی و سرگذشت بازیگران سریال لاست در گذر زمان

میج زن مشوقی هم هست و به شدت از شوهرش، جول که آرزو دارد روزی یک استندآپ کمدین شود حمایت می کند. ولی وقتی ناگهان شوهرش او را به خاطر زن دیگری ترک می کند، دنیای میج کاملا به هم می ریزد. سپس میج شبی تصادفا وارد یک کلوب شبانه می شود و سر از روی صحنه آنجا در می آورد. او موفق می شود با تعریف کردن اتفاقات اخیر زندگی اش به شیوه پر نیش و کنایه ای، حاضران در کلوب شبانه را بخنداند. میج پس از این اتفاق متوجه استعداد شگفت انگیز خود در استندآپ کمدی می شود و تصمیم می گیرد خود را جدی بگیرد.

لیست عوامل سریال خانم میزل شگفت انگیز

کارگردانان سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) امی شرمن پالادینو (Amy Sherman Palladino)، دانیل پالادینو (Daniel Palladino)، اسکات الیس (Scott Ellis)، جیمی بابیت (Jamie Babbit) و دانیل آتیاس (Daniel Attias) بوده‌اند. امی شرمن پالادینو نویسنده و خالق اصلی این سریال بوده است.

سریال The Marvelous Mrs Maisel 2022

بازیگران The Marvelous Mrs Maisel 2022

بازیگران اصلی سریال خانم میزل شگفت انگیز ریچل برازناهان (Rachel Brosnahan) در نقش میریام میزل، الکس بورشتاین (Alex Borstein) در نقش سوزی میرسون، مایکل زگن (Micheal Zegen) در نقش جوئل میزل، مارین هینکل (Marin Hinkle) در نقش رز وایزمن، تونی شلهوب (Tony Shalhoub) در نقش آبراهام، کوین پولاک (Kevin Pollak)، کارولین آرون (Caroline Aaron) در نقش شرلی میزل، جین لینچ (Jane Lynch) در نقش سوفی لنون و  لوک کربی (Luke Kirby) در نقش لنی بروس می‌باشند.

مطالعه بیشتر : سریال های شبیه سریال کره ای پسران برتر از گل

نقد و بررسی

ایمی شرمن پالادینو و دنیل پالادینو،‌ زوجی هستند که با مجموعه تلویزیونی جدید خود دنیای گرم و به شدت پرانرژی و جذابی را خلق کرده اند. بخشی از این گرما و صمیمیت آثار پالادینو را باید مرهون آن گروه های شلوغی بدانیم که بر صحنه به تصویر می کشند. گروه هایی همچون مردم شهر خیالی «دختران گیلمور» یا دسته رقاصه ها و حتی برخی مجموعه های دیگری که فرصتی برای ادامه و در نتیجه ساخته شدن پیدا نکردند. در این گروه ها به طبع همیشه تمام شخصیت ها دوست داشتنی و محبوب نیستند، و ظاهرا زوج ایمی و دنیل هم گاهی در ترمیم این شخصیت ها به اندازه شخصیت پردازی اولیه خود چندان درست عمل نکرده اند.

سریال خانم میزل شگفت انگیز 2022

در فصل سوم سریال خانم میزل شگفت انگیز می توان به موارد زیادی از این دست برخورد. با وجودی که فصل سوم مجموعه تلویزیونی خانم میزل شگفت انگیز همچون دو فصل قبل جذاب و خوش ساخت است، ولی هنوز گاهی تمرکز خود را مسائل فرعی می گذارد که یا سردرگم کننده اند یا برای بینندگان چندان جذابیتی ندارند.

ماجراهای فصل دوم سریال در حالی پایان گرفت که میج باید برای همراهی شای بالدوین (لروی مک کین)، خواننده محبوب به تور کنسرت های او می رفت. ولی میج که همچون بسیاری از شخصیت های شرمن پالادینو به نوعی خودتخریبی مبتلاست، قبل از اینکه راهی این سفر دور و دراز شود، تصمیم می گیرد به رابطه عاشقانه خود با دکتر بنجامین (زاکری لوی) پایان دهد و در عوض در اتفاقی غیر منتظره دوباره با همسر سابقش، جول (مایکل زیگن) اشتباهی دیگر را مرتکب شود. در همین حال، سوزی (الکس بورستین)، مدیر برنامه های میج هم به شدت وسوسه شده پیشنهاد مدیریت امور سوفی لنون (جین لینچ)، رقیب بدخواه میج را قبول کند.

همچنین بخوانید : معرفی و بررسی سریال ترکی سه سکه (Üç Kuruş) ؛ داستان و بازیگران سریال ترکی سه قرون

The Marvelous Mrs Maisel 2022

در کنار این، جول تصمیم گرفته خود یک کلوب شبانه راه اندازی کند. ولی اوضاع برای والدین میج ایب (تونی شالهوب) و رز (مارین هینکل) چندان خوب نیست و آنها باید موقتا با والدین جول، موشه (کوین پولاک) و شیرلی (کارولین آرون) زندگی کنند که هر روز آن یک عذاب جهنمی است. میج در سفر خود همراه شای بالدوین اتفاقات هیج انگیز زیادی را از سر میگذارند که تماشای آن جذاب است.

در این سفر، رابطه میج و سوزی وارد مرحله تازه ای می شود و خصوصا با قرار گرفتن سوزی در موقعیت های جدید و غیرمنتظره، لحظات خنده دار و بامزه زیادی رقم می خورد. در نیویورک نیز روال همین است و حتی می توان گفت گاهی سوزی و خوشمزگی هایش باعث می شود که داستان نه چندان بی انسجام و گاهی سردرگم سریال خانم میزل شگفت انگیز باز هم به آن انسجامی که لازم است دست پیدا کند.

همچنین بخوانید : معرفی کارتون مینیون ها 2 Minions 2: The Rise of Gru

Mrs Maisel

اتفاقات مجموعه تلویزیونی خانم میزل شگفت انگیز از سال ۱۹۵۸ آغاز شده و در ادامه در فصل های دوم و سوم وقایع آن به اوایل دهه ۱۹۶۰ کشیده می شود. دهه ۱۹۶۰، خصوصا در آمریکا دوره ای از دگرگونی های اجتماعی و بسیاری رخدادهای مرتبط به جنش های مدنی است. ولی ظاهرا سازندگان سریال تصمیم گرفته اند خیلی راحت از روی این مسائل بگذرند. برای مثال، وقتی میج و شای بالدوین به هم نزدیک می شود، تصور عمده بینندگان از برقراری رابطه عاشقانه ای بین این دو است. هر چند این رابطه هیچ وقت شکل نمی گیرد، ولی با توجه به اینکه بالدوین یک آفریقایی آمریکایی است و با توجه به حساسیت های نژادی که در آن دوره وجود داشت، احتمالا بهتر بود در نوع رفتار و رابطه این دو این حساسیت ها نمودی پیدا می کرد که اینطور نیست.

منبع:ویکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا