اخبار روز

خرم‌آباد در حسرت تالار مرکزی/روند«لاک‌پشتی»تکمیل یک پروژه فرهنگی

خرم‌آباد در حسرت تالار مرکزی/روند«لاک‌پشتی»تکمیل یک پروژه فرهنگی

خرم‌آباد در حسرت تالار مرکزی/روند«لاک‌پشتی»تکمیل یک پروژه فرهنگی

خبرگزاری خالق – گروه استان‌ها: مرکز استان لرستان در حالی همچنان از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رنج می‌برد که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد به عنوان پروژه‌ای حیاتی همچنان در ایستگاه پیشرفت ۴۵ درصدی متوقف شده است.

خرم‌آباد در حسرت داشتن تالار مرکزی

در حال حاضر خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان یک تالار بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ندارد تا این وضعیت بارها مورد انتقاد فعالان این حوزه و هنرمندان لرستانی قرار گیرد.

این وضعیت در حالیست که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد که مصوبه سفر هیئت دولت به لرستان است در چند سال گذشته درجا زده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

ماجرای این تالار آنجا جالب می‌شود که علی‌رغم تأکید مصوبه هیئت دولت مبنی بر آغاز پروژه در سال ۸۷ و اتمام آن در سال ۹۰، این پروژه زیرساختی تازه از سال ۹۰ شروع شد و مطابق اعلام نظر مسئولان قرار بود تا سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد؛ موضوعی که با این روند پیشرفت پروژه تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

کمبود مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان، نبود فرهنگسراها و ده‌ها زیرساخت فرهنگی و هنری دیگری که می‌تواند جامعه را به سمت نشاط فرهنگی پیش ببرد مردم، فعالان فرهنگی و هنرمندان را از وضعیت زیرساخت‌ها ناراضی کرده است.

فعالان فرهنگ و هنر چشم انتظار تکمیل تالار مرکزی

در جریان سفر دولت سیزدهم به لرستان یکی از پروژه‌هایی که مورد توجه قرار گرفت، همین تالار مرکزی خرم آباد بود تا آنجا که «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده رئیس جمهور از آن بازدید کرد و بعد از بازدید و سفر دولت به استان در توئیتر خود گفت: «در سفر هیئت دولت به استان لرستان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تالار مرکزی هنر خرم آباد اختصاص پیدا کرد، تلاش می‌کنیم با از سرگیری روند پروژه‌های نیمه تمام، بخش عمده‌ای از این نواقص را در دولت سیزدهم برطرف کنیم».

این پروژه فرهنگی لرستان که مصوبه سفر دولت سیزدهم را نیز در کارنامه خود دارد، با توجه به اعلام مسئولان همچنان توفیق چندانی در تکمیل آن حاصل نشده تا همچنان این امر انتقاد فعالان این حوزه و هنرمندان استان را به دنبال داشته باشد.

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمد باقر احمدی چگنی فرماندار مرکز لرستان در رابطه با این پروژه در گفت و گو با خبرنگار خالق، اظهار داشت: این پروژه تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

وی بیان داشت: در سفر دولت سیزدهم به لرستان ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد.

فرماندار مرکز لرستان، ادامه داد: تا کنون ۳۶ میلیارد تومان از این میزان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

احمدی چگنی، ادامه داد: در حال حاضر این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

بنا بر این گزارش، ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در استان به‌گونه‌ای است که تاکنون فرصت‌های ارزشمندی که می‌توانست با برپایی گردهمایی‌ها و سمینارهای ملی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری در استان خلق شود به دلیل عدم وجود حداقل یک تالار بزرگ مرکزی و فقدان سالن‌های همایش استاندارد با گنجایش و امکانات مناسب، یکی پس از دیگری ازدست‌رفته است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا