اقتصاد

تجزیه و تحلیل قیمت 11/13: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، XRP، SOL، ADA، DOGE، LINK

تجزیه و تحلیل قیمت 11/13: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، XRP، SOL، ADA، DOGE، LINK

بیت کوین (BTC) بیش از 120 افزایش یافته است ٪ از سال تا به امروز، نشان می دهد که احساسات کریپتو به طور قابل توجهی بهبود یافته است. خرید مستمر منجر به افزایش شدید کیف پول های رمزنگاری دارای بیش از 1 میلیون دلار بیت کوین در سال جاری از 23795 در ژانویه. طبق داده‌های BitInfoCharts در حال حاضر 1 تا 81925 است.

بعد از افزایش قابل توجه، بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت با باد مخالف روبرو شود زیرا سرمایه‌گذاران داده ها و رویدادهای اقتصاد کلان که قرار است این هفته برگزار شود. قرار است داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در 14 نوامبر منتشر شود، پس از آن داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده در 15 نوامبر منتشر شود و ضرب‌الاجل 17 نوامبر برای جلوگیری از تعطیلی جزئی دولت می‌تواند منجر به نوسانات کوتاه‌مدت شود.

کریپتوکارنسی روزانه عملکرد بازار منبع: Coin360

یک عقب نشینی کوتاه مدت برای روند بلندمدت بازار مفید است. همچنین این احتمال وجود دارد که معامله گران به آن به عنوان یک فرصت خرید نگاه کنند زیرا اکثر تحلیلگران پیش بینی می کنند بیت کوین در سال 2024 افزایش یابد و انتظارات این است که یک صندوق معامله شده در بورس بیت کوین در نهایت تاییدیه قانونی دریافت کند.

آیا بیت کوین و آلت کوین‌های انتخابی اصلاح کوتاه‌مدتی را آغاز می‌کنند یا گاوها فشار خرید خود را حفظ می‌کنند و سطوح مقاومت سربار مربوطه را پاک می‌کنند؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل قیمت شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 (SPX) در 9 نوامبر از خط گردن خارج شد و نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید هستند در هر فرورفتگی جزئی.

نمودار روزانه SPX. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4319) شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به ناحیه مثبت افزایش یافته است که نشان می دهد گاوها در فرمان هستند. شکستن و بسته شدن بالای خط روند نزولی مسیر رالی را تا 4512 باز می کند.

اما بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها سعی خواهند کرد به شدت از خط روند نزولی محافظت کنند و قیمت را به زیر خط گردن بکشند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است شاخص به میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد. فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند تا در صدر قرار گیرند.

U.S. تحلیل قیمت شاخص دلار

شاخص دلار آمریکا (DXY) در 3 نوامبر به زیر الگوی کانال نزولی سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند و اصلاح عمیق‌تری را آغاز کنند.

نمودار روزانه DXY. منبع: TradingView

که بازیابی را آغاز کرد که به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (105.92) رسیده است. اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می دهد که احساسات منفی شده است و معامله گران در EMA 20 روزه می فروشند. این می‌تواند قیمت را تا سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحی 104.38 پایین بیاورد.

از سوی دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، شاخص می‌تواند تا خط مقاومت افزایش یابد. الگوی کانال نزولی

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در چهار روز گذشته نزدیک به خط مقاومت کانال باقی مانده است، اما گاوها نتوانستند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کنند. این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر خشک می شود.

BTC/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت دوباره وارد کانال شود، نشان می‌دهد که شکست در 9 نوامبر ممکن است یک تله گاو نر بوده باشد. معامله گران کوتاه مدت ممکن است سود ثبت کنند و قیمت را به سمت متحرک نمایی 20 روزه (34961 دلار) بکشند.

سطح خرید بیش از حد در RSI همچنین نسبت به اصلاح یا تثبیت احتمالی در کوتاه مدت هشدار می دهد. این اصلاح ممکن است تا 32,400 دلار و در نهایت به 31,000 دلار افزایش یابد اگر خرس‌ها Pai BTC/USDT را به زیر کانال بکشند.

برعکس، اگر قیمت به شدت افزایش یابد و به بالای 38000 دلار برسد، شروع صعود تا 40000 دلار را نشان می‌دهد.

تحلیل قیمت اتر

Ether ( ETH) در 12 نوامبر به سطح روانشناختی 2000 دلار بازگشت، که نشان می‌دهد گاوها در تلاش هستند تا سطح را به حمایت تبدیل کنند.< /p>

ETH/USDT نمودار روزانه منبع: TradingView

خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا با قیمت 2200 دلار بر این مانع غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ETH/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت 3000 دلار افزایش یابد، زیرا سطح مقاومت عمده‌ای در این بین وجود ندارد.

در همین حال، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری خواهند داشت. آنها احتمالاً یک دفاع قوی با قیمت 2200 دلار خواهند داشت. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، جفت ممکن است برای چند روز بین 2000 تا 2200 دلار تثبیت شود. اگر قیمت شکسته شود و زیر 2000 دلار بماند، روند کوتاه مدت منفی خواهد شد. سپس این جفت ممکن است به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1908 دلار) سقوط کند.

تحلیل قیمت BNB

BNB (BNB) در حال تجمیع شده است بین 240 تا 258 دلار در چند روز گذشته. این باعث پایین آمدن RSI از منطقه بیش از حد خرید شده است.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

معادل متحرک نمایی 20 روزه (238 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده مزیتی برای خریداران است. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد جفت BNB/USDT را به 265 دلار برسانند. این سطح ممکن است دوباره شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها باشد، اما در صورت پاک شدن، جفت ممکن است تا 285 دلار افزایش یابد.

از جنبه نزولی، خرس ها باید قیمت را به زیر 235 دلار کاهش دهند تا نشان دهند شروع یک اتصال عمیق تر به SMA 50 روزه (222 دلار).

تحلیل قیمت XRP

XRP (XRP) زیر 0.67 دلار برای چند روز گذشته، اما یک علامت مثبت این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.62 دلار) برسد.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

تثبیت فشرده نزدیک به 0.67 دلار، دورنمای شکست بالاتر از آن را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت XRP/USDT می تواند به 0.74 دلار برسد. این سطح ممکن است یک چالش باشد، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. این می‌تواند باعث افزایش قیمت به سمت 0.85 دلار شود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می‌دهد که گاوها تسلیم شده‌اند. این می تواند جفت را به سمت حمایت قابل توجه بعدی در 0.56 دلار فرو برد.

تحلیل قیمت سولانا

Solana (SOL) در 10 نوامبر به بالای مقاومت 48 دلاری صعود کرد و در 11 نوامبر به سطح 59 دلار صعود کرد، اما گاوها با مخالفت شدید خرس ها روبرو هستند.

SOL/ نمودار روزانه USDT. منبع: TradingView

رشد چند روز گذشته RSI را به بالای 88 رساند، که نشان می‌دهد رالی بیش از حد طولانی شده است و ممکن است اصلاح یا تثبیت در نزدیکی باشد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت SOL/USDT می‌تواند تا 48 دلار کاهش یابد. این سطح احتمالاً خریدارانی را جذب می‌کند که سعی می‌کنند 48 دلار را به پشتیبانی تبدیل کنند.

برعکس، اگر سطح 48 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که معامله گران به سمت خروج عجله می کنند. سپس ممکن است این جفت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (43 دلار) کاهش یابد.

موارد مرتبط: جریان ورودی نهادی بیت کوین در سال 2023 در بحبوحه انقباض عرضه بیت کوین به بیش از 1 میلیارد دلار رسید

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو (ADA) در نوامبر 0.38 دلار از سد عبور کرد. 10، اما گاوها نتوانستند پس از بهبودی کار کنند. این نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح 0.38 دلار دفاع می کنند.

ADA/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان سعی خواهند کرد قیمت را به متحرک نمایی 20 روزه (0.34 دلار) برسانند. اگر گاو نر بخواهد قدرت خود را حفظ کند، باید با قدرت از EMA 20 روزه محافظت کند. بازگشت قوی به این سطح، احتمال صعود به بالای 0.38 دلار را افزایش می دهد. این جفت ممکن است ابتدا به 0.42 دلار و متعاقباً به 0.46 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نزول کند، نشان می دهد که جفت ADA/USDT ممکن است مدتی را در داخل قیمت سپری کند. محدوده وسیعی بین 0.24 دلار و 0.38 دلار.

تحلیل قیمت Dogecoin

Dogecoin (DOGE) در 11 نوامبر به بالای 0.08 دلار رسید، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتری را که از فتیله بلند روی شمعدان روز مشاهده می شود حفظ کنند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

ناتوانی در حفظ بالای مانع سربار باعث عقب نشینی به سمت متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) شده است. خریداران سعی خواهند کرد تا از این سطح دفاع کنند و از آن بازگردند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت DOGE/USDT می تواند تا 0.08 دلار افزایش یابد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود زیرا شکست در بالای آن می‌تواند درهای رالی را تا 0.10 دلار باز کند.

برعکس، شکستن و بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان‌دهنده این است که این جفت ممکن است باقی بماند. محدوده بین 0.06 دلار و 0.08 دلار برای مدتی محدود است.

تجزیه و تحلیل قیمت لینک زنجیره ای

Chainlink ( LINK) رالی محکم چند روز گذشته RSI را به بالای 86 رساند، که نشان می‌دهد این رالی در کوتاه مدت بیش از حد طولانی شده است.

LINK/USDT نمودار روزانه. منبع: TradingView

ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت وسوسه شوند که سودهای نزدیک به 16.60 دلار را در 12 نوامبر ثبت کنند. سپس به سطح 50% اصلاحی 13.55 دلار می رسد.

آزمون واقعی در EMA 20 روزه (13 دلار) خواهد بود. بازگشت قوی به این سطح نشان می دهد که خریداران همچنان به کاهش به عنوان یک فرصت خرید نگاه می کنند. این ممکن است قیمت را به 16.60 دلار برساند. اگر این سطح مقیاس شود، جفت ممکن است به 18 دلار برسد. اگر قیمت کاهش یابد و کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا