سریال و انمیشن

ویزای توریستی ایتالیا، مدارک و مراحل دریافت

ویزای توریستی ایتالیا، مدارک و مراحل دریافت

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ویزای توریستی ایتالیا، مدارک و مراحل دریافت

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ویزای کشورهای شینگن در بین ایرانیان، ویزای توریستی ایتالیا است که برای دریافت آن تنها داشتن گردش حساب قوی و تمکن مالی کافیست. در این مقاله قصد داریم به چگونگی اخذ و شرایط دریافت ویزای توریستی ایتالیا بپردازیم، اگر شما نیز جزء افرادی هستید که تمایل به گرفتن این ویزا برای سفر به کشور پر از شگفتی ایتالیا دارید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ایتالیا واقع در قلب دریای مدیترانه یک بهشت توریستی است. این کشور دارای قلعه‌ها و کاخ‌های بسیار، ساختمان‌هایی به سبک‌های مختلف معماری، خط ساحلی خیره کننده، دریاچه‌ها و صخره‌های زیبا است. با این تفاسیر جای تعجب نیست که گردشگران به ایتالیا هجوم می‌آورند و گردشگری سهم عمده‌ای در اقتصاد ایتالیا دارد. اگر شما نیز قصد دارید با ویزای توریستی به ایتالیا سفر کنید، باید شرایط دریافت این نوع ویزای ایتالیا را داشته باشید.

برای سفر به ایتالیا به ویزای کوتاه مدت نیاز دارید که 90 روز اعتبار دارد. این ویزای کوتاه‌مدت به ویزای شینگن نیز معروف است. همانطور که می‌دانید ویزای شینگن در تمام کشورهای اروپایی که بخشی از معاهده شینگن هستند معتبر است. ایتالیا یکی از کشورهای تحت پیمان شینگن است. با ویزای شینگن می‌توانید به ایتالیا و تمامی 26 کشور شینگن دیگر سفر کرده و در آن اقامت داشته باشید.

انواع ویزای ایتالیا

قبل از پرداختن به ویزای توریستی ایتالیا به صورت اختصاصی بد نیست با انواع ویزاهای ایتالیا یک آشنایی مختصری داشته باشید. بسته به هدف متقاضی ویزا از سفر به ایتالیا انواع مختلفی از ویزاها صادر می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای سرمایه‌گذاری و ویزای توریستی ایتالیا اشاره کرد که از محبوبترین و پرمتقاضی‌ترین ویزاهای ایتالیا برای ایرانیان به شمار می‌آیند.

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند برای مقاصد گردشگری از ایتالیا دیدن کنند. اگر قصد سفر به ایتالیا را برای گردشگری دارید، باید اقدام به دریافت ویزای توریستی ایتالیا نمایید. مدت اقامت برای گردشگری، مدت ویزای توریستی را تعیین می‌کند. با این حال، مدت ویزای توریستی ایتالیا نمی‌تواند بیش از 90 روز در یک دوره 6 ماهه باشد. برای اخذ این نوع ویزا گردش حساب بالا و تمکن مالی تعیین کننده اصلی می‌باشد.

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

همانطور که از اسمش پیداست این نوع ویزا، با اهداف سرمایه‌گذاری در کشور ایتالیا صادر می‌شود. بدین معنی که شما عزیزان برای کسب اقامت دائم این کشور بایستی اولا بخش عمده‌ای از مبلغ سرمایه‌گذاری برای خودتان باشد، ثانیا می‌توانید اقدام به خرید ملک و یا سرمایه‌گذاری در این کشور نمایید.

ویزای تحصیلی ایتالیا

کسانی که قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را دارند بایستی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا که با هدف تحصیل و یا تحقیقات کوتاه و یا بلند مدت برای متقاضیان صادر می‌شود نمایند. برای این منظور شما در مدارک ارسالی خود بایستی دعوتنامه معتبر از یک دانشگاه و یا موسسه معتبر آموزشی را نیز ارائه کنید، در ضمن می‌توانید پس از اتمام تحصیل اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

از سایر ویزاهای ایتالیا می‌توان موارد زیر را نام برد:

ویزای پزشکی ایتالیا

که به منظور مراجعه افراد دارای بیماری‌های خاص برای درمان به این کشور صادر می‌شود تا بتوانند در خاک ایتالیا تحت درمان قرار بگیرند.

ویزای فرهنگی- ورزشی ایتالیا

ویزای فرهنگی و ورزشی از دیگر ویزاهای ایتالیا است که شامل ورزشکاران و بازیگران و یا افرادی که دارای توانایی و یا هنر خاصی هستند می‌شود.

ویزای ترانزیت ایتالیا

مدت زمان استفاده از ویزای ترانزیت ایتالیا محدود بوده و گاها فرد با توجه به نوع ویزای ترانزیت خود کمتر از 48 ساعت زمان دارد تا از طریق مسیرهای زمینی و یا هوایی خاک این کشور را ترک کند.

کسب ویزای توریستی ایتالیا در موارد زیر الزامی است:

  • شهروند یک کشور جهان سوم هستند که کشورهای عضو شنگن هنوز با آن توافق نامه آزادسازی ویزا منعقد نکرده‌اند.
  • کسانی که قبلاً از ورود به ایتالیا یا هر کشور دیگری از شینگن منع شده بودند، حتی اگر شهروند یک کشور جهان سوم هستند که توافق نامه آزادسازی ویزا را با کشورهای شینگن امضا کرده است.

شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا

در میان انواع ویزاهای شینگن، کشور ایتالیا به ندرت ممکن است اقدام به ریجکت یک ویزا نماید به شرطی که شرایط اعلام شده از سوی سفارت این کشور برای اخذ ویزا را داشته باشید، از جمله این شرایط می‌توان موارد زیر را نام برد:

تمکن مالی مناسب: شخص متقاضی دریافت ویزای توریستی ایتالیا باید تمکن مالی کافی، حداقل 200 میلیون تومان در حساب بانکی خود داشته باشد.

گردش حساب: گردش حساب واقعی ۳ ماه برای کسب ویزای توریستی ایتالیا بسیار حایز اهمیت است. البته مبلغ ورودی یا خروجی مهم نبوده و تنها به تعداد تراکنش‌ها توجه خواهد شد، این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که از ارائه هر نوع گردش حساب غیرواقعی خودداری کنید چون از گزند استعلام سفارت این کشور در امان نخواهید ماند.

داشتن تاریخچه سفری مناسب: در صورتی که قصد دریافت ویزای توریستی ایتالیا را داشته باشید باید حتما قبل از درخواست به چند کشور خارجی اعم از کشورهای همسایه سفر کرده باشید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی ایتالیا

اسناد رسمی

هنگام درخواست ویزای توریستی ایتالیا، متقاضیان باید مدارک رسمی زیر را ارائه دهند:

فرم درخواست ویزا: این فرم باید حاوی تمام مشخصات درخواستی متقاضی و با امضای اصلی وی باشد. امضای دیجیتال توسط مقامات ذیصلاح پذیرفته نخواهد شد.

  • فرم درخواست می‌تواند با توجه به کشور مبدا متقاضی تغییر کند. متقاضیان می‌توانند این فرم را از وب‌سایت رسمی کنسولگری یا سفارت ایتالیا مربوطه که در آن قصد درخواست دارند دانلود کنند.

اصل پاسپورت با یک کپی: و دو عکس متناسب برای پاسپورت که شرایط عکس شینگن را برآورده می‌کند، یعنی:

  • عکس‌ها باید برای حداقل 6 ماه اخیر بوده و به صورت رنگی و واضح باشند. همچنین چهره متقاضی که باید 80 درصد تصویر را به خود اختصاص دهد.
  • گذرنامه باید 3 ماه پس از اقامت برنامه‌ریزی شده در ایتالیا معتبر باشد. همچنین، گذرنامه باید دارای حداقل دو صفحه “ویزا” خالی باشد.

کپی مدارک وضعیت مدنی: که می‌تواند شامل گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان و غیره باشد.

مدارک برای حمایت از اقامت در ایتالیا

علاوه بر مدارک رسمی فوق، متقاضیان باید مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

تمکن مالی کافی برای پوشش کل اقامت در ایتالیا و در کل منطقه شنگن؛

مشخصات سفر، مانند یک کپی از برنامه پرواز یا یک بلیط پرواز رزرو شده. این سند لازم است تا به مقامات نشان دهد که متقاضی بلیط خروجی و برگشت را رزرو کرده است. گواهی سفر نیز باید شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ پرواز
  • شماره سفر
  • سایر اطلاعات مربوط

اقامت در ایتالیا: بسته به محل اقامت متقاضی در ایتالیا. اگر متقاضی با دوستان یا خانواده مقیم ایتالیا اقامت دارد، مدارک مورد نیاز می‌تواند شامل مدارک نشاندهنده رزرو هتل، قرارداد اجاره، یا دعوت نامه باشد.

بیمه درمانی خصوصی که متقاضی را برای کل اقامت در ایتالیا و کل قلمرو ایتالیا پوشش می‌دهد.

سایر مدارک

گاهی اوقات مقامات ممکن است اسناد اضافی زیر را درخواست کنند:

  • کپی صفحات مربوطه گذرنامه شما، مانند صفحات حاوی ویزاهای قبلی؛
  • نامه پوششی که در آن متقاضیان توضیح می‌دهند که چرا قصد بازدید از ایتالیا را دارند، در این نامه فرد مدت زمانی که قصد اقامت دارد و سایر جزئیات سفر مربوطه را توضیح می‌دهد.

ویزای توریستی ایتالیانحوه درخواست ویزای توریستی ایتالیا

اولا این نکته مهم را در نظر داشته باشید که مراحل اقدام به دریافت ویزا باید حداکثر چند هفته قبل از سفر آغاز شود، چرا که ممکن است صدور ویزا 15 روز و یا حتی بیشتر و تا حداکثر 60 روز طول بکشد چون گاها ممکن است سفارتخانه‌های ایتالیا مجبور به مشورت با دیگر کنسولگری‌های شینگن ‌شوند، پس به محض اینکه پرواز خود به این کشور را رزرو نمودید بهتر است نسبت به درخواست ویزای خود اقدام نمایید.

برای تکمیل مراحل درخواست ویزای توریستی ایتالیا، متقاضی باید موارد زیر را انجام دهد:

  • مدارک فوق‌الذکر و تصاویر جدید و مناسب از نظر اندازه برای گذرنامه را تهیه کنید، جهت اطمینان از عدم به تعویق افتادن صدرو ویزا حتما تمامی مدارک را به درستی چک کنید تا ناقص نباشند.
  • نوبت رزرو کرده و فرم درخواست ویزا را پر کنید؛
  • یک قرار ملاقات در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا ایتالیا در کشور متقاضی اقامت رزرو کنید و شخصاً در مصاحبه شرکت کنید.
  • هزینه ویزا را پرداخت کنید.
  • منتظر باشید تا مقامات ذیصلاح ویزای توریستی را صادر کنند و در صورت تمایل مقامات برای انجام مصاحبه دیگر در دسترس باشید.

در صورتی که دعوتنامه معتبر از سوی بستگان درجه یک، دوست آشنا و یا یکی از اعضای خانواده داشته باشید شانس بیشتری برای اخذ ویزای این کشور خواهید داشت، در غیر اینصورت باید گردش حساب قوی و تمکن مالی کافی داشته باشید.

ویزای توریستی شینگن ایتالیا

در صورت تهیه ویزای شینگن نیز شما عزیزان و متقاضیان سفر به ایتالیا می‌توانید از این کشور دیدن نمایید چرا که ایتالیا خود جزء منطقه شینگن است. این جنبه به ویژه برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در یکی از این کشورها مستقر هستند و می‌خواهند به ایتالیا بیایند، مزایای زیادی ارائه می دهد.

البته هنگام درخواست ویزای توریستی ایتالیا به عنوان مقیم یکی از کشورهای شینگن، شما موظف به ارائه مدارک اضافی هستید که شامل صورتحساب بانکی که نشاندهنده وضعیت مالی متقاضی در 6 ماه گذشته باشد، برنامه سفر و نیز شواهدی که نشان دهند هزینه سفر چگونه تامین خواهد شد می‌باشد.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران

منبع:پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا