اقتصاد

تجارت بدون دلار راه کار پایان سلطه آمریکا

تجارت بدون دلار راه کار پایان سلطه آمریکا

امیر واعظ آشتیانی، کارشناس اقتصادی در خصوص کمرنگ شدن دلار در تجارت به مهر گفت: طی روزهای گذشته هند و امارات دلار را از معاملات خود حذف کردند از سوی دیگر کشورهای دیگر نیز به دنبال حذف دلار از مبادلات خود هستند کشورهای روسیه و چین هم به دنبال این هستند که مبادلات خود را به صورت ارز بین کشورها انجام دهند که این کار باعث می‌شود تا دلار به مرور از تجارت‌ها حذف شود.

وی در ادامه افزود: ایران هم به تبعیت از این حذف دلار به دنبال عدم وابستگی دلار به تجارت است اما مهمترین مشکل این است که باید ارز کشورهای مقصد و مبدا برای خرید موجود باشد مبادله تجاری می‌تواند سلطه گری های آمریکا را نسبت به سایر کشورها کم کند چرا که آمریکا با توجه به دلار کشورها را تحریم می‌کند اگر وابستگی تجار به دلار کم یا حذف شود دیگر آمریکا اهرمی برای سلطه گری نخواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی در خصوص واکنش آمریکا به خبر حذف دلار از مبادلات گفت: فدرال رزو آمریکا ٣٠٠ میلیارد دلار بدون پشتوانه چاپ کرده که اگر موفق نشود از آمریکا خارج کند منجر به فروپاشی کامل اقتصاد آمریکا خواهد شد. حذف دلار می‌تواند صدمه جدی به اقتصاد آمریکا وارد کند و شاید نابودی اقتصاد آمریکا را در پیش داشته باشد.

امیر واعظ آشتیانی در پایان گفت: باید ابتدا کشورها برای مبادلات تجاری ارز داشته باشند و بعد از آن شفافیت در تجارت باعث می‌شود تا مشکلی در تبادل ایجاد نگردد و مقال سو استفاده گران بین المللی گرفته شود از سوی دیگر کشورها باید مراقب باشند تا آمریکا برای تصویب دلار و برهم زدن تجارت بدون دلار برنامه‌ای جدید نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا