اخبار روز

برداشت آب از منابع سطحی برای کرج افزایش یافت

برداشت آب از منابع سطحی برای کرج افزایش یافت

برداشت آب از منابع سطحی برای کرج افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خالق، حمیدرضا نامداری ظهر یکشنبه در نشست خبری استاندار البرز و ارگان‌های خدمات رسان که در سالن استانداری البرز اظهار کرد: بر اساس وظیفه ذاتی خود مسئول تأمین آب سالم و پایدار برای مردم است.

وی بیان کرد: ما با عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای این خواسته و همچنین افزایش جمعیت به خاطر مهاجرت‌پذیری استان مواجه هستیم، بر این اساس ۶۵ حلقه چاه احیا، مهندسی مجدد و کف‌شکنی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه همچنین ۳۰ حلقه چاه جدید حفر شد، تصریح کرد: پیک مصرف منجر شد با مردم استان با مشکلاتی مواجه شدند، همچنین چندین تنش مانند سیل جاده چالوس مشکلاتی را برای مردم کرج و دیگر شهرهای استان ایجاد شد.

وی گفت: در طول یک ماه اخیر برداشت آب از منابع سطحی و سدهای طالقان و کرج افزایش یافت.

وی بیان کرد: با توجه به هفته‌های گرم و فرا نرمال گذشته و افزایش شدید مصرف آب و ناترازی پدید آمده در تولید و مصرف آب شرب و بخصوص افت آبدهی سفره‌های زیرزمینی (چاه‌ها)، نیاز به افزایش منابع تولید از منابع سطحی ضروری بود به همین دلیل برداشت آب از منابع سطحی در تصفیه خانه‌های یک و دو کرج به میزان ۲۷۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز افزود: افزایش برداشت آب از سد طالقان حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و سد امیر کبیر کرج حدود ۷۰ لیتر بر ثانیه بوده است و به این ترتیب سهم آب برداشتی از منابع آب سطحی از ۲۵ به ۳۲ درصد افزایش یافت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا