اقتصاد

تجارت شلوغ؟ بیش از یک سال است که خرده‌فروشی در BTC، ETH، SOL، XRP اینقدر طول نکشیده است

تجارت شلوغ؟ بیش از یک سال است که خرده‌فروشی در BTC، ETH، SOL، XRP اینقدر طول نکشیده است

متریک ارزش بازار ارزهای دیجیتال در 10 هفته گذشته در یک کانال نسبتاً باریک صعودی معامله شده است. این نشان می‌دهد که حرکت صعودی علی‌رغم اینکه اخیراً نتوانسته است از مقاومت 1.7 تریلیون دلاری در بازار عبور کند، دست نخورده باقی مانده است.

در ماه دسامبر، بیت کوین (BTC) به بالاترین حد خود در 20 ماه گذشته به بالای 44000 دلار رسید و صعود اتر (ETH) به 2400 دلار کاهش یافت. برخی از تحلیلگران استدلال می کنند که تقاضای بیش از حد برای بلندمدت اهرمی (خرید) باعث اصلاح می شود، اما آیا واقعاً چنین است؟

سرعت کل رمزنگاری، 1 روزه، میلیارد دلار. منبع: TradingView

صرف نظر از این که آیا روند صعودی مداوم ناشی از انتظارات صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) تا ماه مارس، احتمال انحلال های آبشاری زمانی وجود دارد که معامله گران به شدت به بازارهای آتی متکی هستند.

به همین دلیل است که تحلیلگران تقاضای اهرم را برای ارزیابی ریسک فروش ناشی از بازارهای مشتقات نظارت می کنند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه انجام این کار بیندازیم.

معامله‌گران حرفه‌ای نسبت به بیت کوین (متوسط) خوش‌بین هستند

برای تعیین اینکه چگونه نهنگ‌ها و بازارسازان در موقعیتی قرار دارند، باید حق بیمه آتی بیت کوین را که به عنوان نرخ پایه نیز شناخته می شود، تجزیه و تحلیل کرد.

معامله گران حرفه ای قراردادهای ماهانه را به دلیل عدم وجود نرخ سرمایه ترجیح می دهند، که باعث می شود این ابزارها 5٪ معامله شوند – نسبت به بازارهای نقدی معمولی 10 درصد بیشتر است، که دوره تسویه طولانی‌تر را توجیه می‌کند.

بیت کوین ۳ ماهه سالانه آتی حق بیمه در مقابل قیمت نقدی. منبع: Laevitas

داده ها نشان می دهد که حق بیمه معاملات آتی بیت کوین سه ماهه از دسامبر گذشته در بالای آستانه خنثی 10 درصد باقی مانده است. 1، نشان دهنده تقاضای بیش از حد برای موقعیت های طولانی است.

با این وجود، با توجه به قیمت بیت کوین تنها در دسامبر 11.5% افزایش یافت. از سوی دیگر، کسانی که مایل به شرط بندی بر روی کاهش قیمت هستند در حال حاضر از یک بالشتک سالم بهره می برند زیرا قرارداد آتی 1800 دلار بالاتر از قیمت لحظه ای معامله می شود.

حق بیمه آتی الزاماً در تاریخ انقضا (30 مارس) از بین می رود. ) برای قرارداد سه ماهه به تصویر کشیده شده است. در نتیجه، میزهای آربیتراژ و بازارسازان برای کوتاه کردن (فروش) قراردادهای آتی و محافظت از موقعیت با خرید بیت کوین نقطه ای تشویق می شوند. این تجارت، که به عنوان «نقد و حمل» شناخته می‌شود، شبیه ساختار بازار با درآمد ثابت است.

نرخ‌های تامین مالی BTC، ETH، SOL، XRP در بالاترین سطح سالانه

از سوی دیگر، ابزار ترجیحی معامله گران خرده فروشی برای اهرم، قرارداد دائمی است که به عنوان مبادله معکوس نیز شناخته می شود. این قراردادها دارای نرخ نوسان تعبیه شده ای هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار شارژ می شوند. بنابراین، قیمت آنها به جای حق بیمه معمولی که در قراردادهای ماهانه یافت می شود، تمایل به مطابقت با بازارهای نقدی دارد.

به یک معنا، برای معامله گران ساده تر است، اما در عین حال، عدم قطعیت تامین مالی متغیر را معرفی می کند. هزینه ها.

نرخ سرمایه گذاری مثبت نشان می‌دهد که موقعیت‌های خرید (خریداران) اهرم بیشتری می‌خواهند، در حالی که برعکس زمانی اتفاق می‌افتد که موقعیت‌های فروش (فروشندگان) به اهرم اضافی نیاز دارند و باعث می‌شود نرخ سرمایه منفی شود.

نرخ تامین مالی هفتگی ارزهای دیجیتال. منبع: CoinGlass

توجه کنید که چگونه نرخ هفتگی بودجه به بالاترین حد یکساله رسیده است که از 1٪ تا 1.2٪ برای پنج سکه برتر، از جمله XRP (XRP) و Solana’s Sol (SOL)، از نظر سود باز معاملات آتی.

آیا بازار ارزهای دیجیتال بیش از حد گرم شده است؟

به طور معمول، خوش بینی بیش از حد می تواند باعث شود که این شاخص ها برای چند هفته یا بالاتر از 2% باقی بمانند. حتی طولانی‌تر، مگر اینکه قیمت دارایی با یک اصلاح غیرمنتظره یا دوره تثبیت قیمت مواجه شود.

از سوی دیگر، در طول بازارهای نزولی، تا زمانی که تقاضا برای موقعیت‌های فروش از مقدار تقاضا بیشتر شود، نرخ تامین مالی می‌تواند منفی بماند. استفاده از اهرم برای موقعیت های طولانی.

مرتبط: هند اقداماتی را برای مسدود کردن Binance، Huobi، سایر URL های تبادل ارز دیجیتال جهانی انجام می دهد

در حالی که نرخ متوسط ​​بودجه هفتگی 1.2% فعلی ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اکثر معامله گران خرده فروشی به دنبال سودهای کوتاه مدت هستند، شاید چند هفته تا تصمیم ETF بیت کوین را مشخص کنید. بنابراین، بسیاری از آنها قادر به جذب هزینه هستند – اگر حتی از وجود آن آگاه باشند.

طمع سرمایه گذاران و بی تجربگی آنها در محاسبه هزینه نرخ تامین مالی، محیط مناسبی را برای هزینه های گزاف در طول دوره های صعودی ایجاد می کند. . این توضیح می‌دهد که چرا حداقل از منظر کوتاه‌مدت، هیچ سقف واقعی برای آنچه که می‌توان از نظر نرخ تامین مالی بیش از حد تلقی شود، وجود ندارد.

با قضاوت بر اساس حق بیمه سه ماهه آتی، هیچ چیزی از این نرخ وجود ندارد. اتفاقی عادی در معاملات آتی ارزهای دیجیتال. به عبارت دیگر، خطر قریب‌الوقوع انحلال انبوه به دلیل اهرم بیش از حد معامله‌گران خرده‌فروشی که از قراردادهای دائمی استفاده می‌کنند، وجود ندارد.

این مقاله برای اهداف اطلاعات عمومی است و در نظر گرفته نشده است. و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا