اخبار روز

برخورد دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر و آزادی

برخورد دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر و آزادی

برخورد دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر و آزادی

به گزارش خبرنگار خالق، حجت الاسلام علی موحدی راد عصر چهارشنبه در دیدار با علمای اهل سنت خراسان جنوبی اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) نگاه متعالی نسبت به حقوق بشر و علم آموزی داشتند تا این اندازه که شرط آزادی اسرا در یک جنگ را یاد دادن سواد و علم به مسلمانان دانستند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: امروزه متأسفانه کسانی که خودشان ناقص حقوق اولیه بشر هستند دم از آزادی و حقوق انسان‌ها می‌زنند.

موحدی راد با اشاره به اینکه در همین ایران استکبار جنایت‌های متعددی را رقم زده است، ادامه داد: در همه دنیا هواپیمای مسافربری مصونیت دارد ولی شاهد جنایت عمدی آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران در دهه ۶۰ بودیم.

برخورد دوگانه غرب در مورد اغتشاشات ایران و فرانسه

وی با بیان اینکه منافقین با حمایت استکبار ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رساندند، گفت: آمریکا از غرب دنیا به کشورهای سوریه و افغانستان و عراق آمدند و این کشورها را اشغال کردند ولی این روزها دم از حقوق بشر می‌زنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در اغتشاشات سال گذشته رسانه‌های وابسته به غرب آموزش خشونت و … می‌دادند، یادآور شد: ولی این روزها در آشوب‌های فرانسه سکوت اختیار کرده اند و چیزی نمی‌گویند.

موحدی راد با اشاره به معنای حقیقی آزادی افزود: غرب اگر می‌گوید که زن آزادی پوشش دارد چرا در برخی از کشورهای غربی زن با حجاب و پوشش نمی‌تواند در دانشگاه‌ها تحصیل کنند و چرا به اعتقادات مسلمانان اهانت می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر حرف از احترام به عقاید همه انسان‌ها می‌زنند چرا با مجوز رسمی دولت سوئد قرآن سوزی می‌کنند در حالی که کسی اجازه ندارد که هلوکاست را زیر سوال ببرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: غرب و استکبار از واژه‌های آزادی و حقوق بشر سو استفاده می‌کنند و خودشان به مراتب به حقوق دیگران توهین کرده و آزادی‌های فطری و خدادادی انسان را لگدمال می‌کنند.

تقدیر از برخورد وطن دوستانه علمای اهل سنت

موحدی را گفت: علمای اهل سنت خراسان جنوبی به واسطه علاقمندی به دین و وطن همواره پای کار انقلاب هستند و در راهپیمایی‌ها حضور داشته اند و تاکنون در همه انتخابات‌ها مشارکت داشتند.

وی یادآور شد: هر کس چه شیعه، چه سنی بخواهد مردم را نسبت به اسلام و انقلاب و این کشور ناامید کرده و شایعات را ترویج کند برخورد قانونی خواهیم داشت.

گفتنی است در این مراسم مولوی غلام حیدر فاروقی و مولوی سید احمد عبدالهی از علمای اهل سنت خراسان جنوبی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا