اخبار روز

بایدن: درباره پذیرش اوکراین در ناتو، اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود

بایدن: درباره پذیرش اوکراین در ناتو، اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود

بایدن: درباره پذیرش اوکراین در ناتو، اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: در حال حاضر در ناتو در مورد موضوع پذیرش اوکراین در این ائتلاف اتفاق نظری دیده نمی‌ شود.

رئیس‌ جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ادامه داد: امیدوارم سوئد به زودی به ناتو بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «جو بایدن» در بخشی از این مصاحبه اذعان کرد: اسرائیل و عربستان سعودی تا عادی‌سازی روابط فاصله زیادی دارند که شامل یک معاهده دفاعی و برنامه هسته ای غیرنظامی از سوی ایالات متحده است.

وی در ادامه افزود که مقامات ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به یک توافق گریزناپذیر عادی سازی بین ریاض و تل آویو مذاکره کرده اند.

بایدن اضافه کرد: ما خیلی از این مرحله فاصله داریم. چیزهای زیادی برای صحبت کردن داریم.

این مقام آمریکا در این باره خاطر نشان کرد: … بنابراین، ما در حال پیشرفت در منطقه هستیم و این موضوع به رفتار و آنچه از ما خواسته می شود تا آنها اسرائیل را به رسمیت بشناسند، بستگی دارد. صریح بکویم، من فکر نمی‌ کنم که آنها مشکل زیادی با اسرائیل داشته باشند! و اینکه آیا ما ابزاری را برای آنها فراهم می‌ کنیم که از طریق آن بتوانند توان هسته‌ ای غیرنظامی داشته باشند و/ یا ضامن امنیت آنها باشد،- من فکر می‌کنم که کمی (از تحقق) دور است.

«جو بایدن» درباره تنش آفرینی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی نیز گفت: نمی‌ گوییم که همه مشکلات در کرانه باختری به دلیل اسرائیل است؛ اما اسرائیل بخشی از مشکلات در این منطقه است.

اکنون همه اسرائیل در کرانه باختری نیست، همه مشکل اسرائیل است، اما آنها بخشی از مشکل هستند، به ویژه آن دسته از افراد در کابینه که می‌گویند: «ما می‌توانیم در هر جایی که بخواهیم ساکن شویم.» آنها حق ندارند اینجا باشند و غیره.» بایدن گفت. و من فکر می‌کنم که ما مرتباً با آنها صحبت می‌کردیم، سعی می‌کردیم آنچه را که در حال رخ دادن است، از بین ببریم و امیدوارم، بی‌بی به حرکت به سمت اعتدال و تغییر ادامه دهد.

ادامه دارد …

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا