درهم برهم

بالون هوای گرم چیست؟

بالون هوای گرم چیست؟

بالون هوای گرم چیست؟

بالون هوای گرم کشتی نسبتاً بزرگی است که امکان پرواز انسان را فراهم می کند. یک کیسه بزرگ پارچه با هوا پر شده است که برای بلند شدن آن گرم می شود. سبدی در زیر بالون مسافران و محموله را حمل می کند و باد آن را در هوا هدایت می کند.

< /div>

یک بالون هوای گرم مدرن توسط یک بخاری کوچک پروپان که در زیر یک دهانه کوچک روی بالون نصب شده است، گرم می شود. اما بالای سبدی که مسافران در آن سفر می کنند. با گرم شدن هوا، از هوای بیرون بالن سبک‌تر می‌شود و باعث می‌شود که هواپیما در هوا بالا بیاید. در حالی که نمی توان جهت را در یک بالن هوای گرم معمولی کنترل کرد، ارتفاع را می توان با آزاد کردن هوای گرم یا تغییر در قدرت شعله برای بادکنک‌های ماهر، برخی از فرمان‌ها را می‌توان به سادگی با تغییر ارتفاع به جریان‌های باد مختلف انجام داد. توانایی خواندن باد برای کسانی که با بالن مسابقه می دهند مهم است.

A colorful, modern hot air balloon.

یک بالن هوای گرم رنگارنگ و مدرن.

یک بالون هوای گرم بسته به هدفش می‌تواند در اندازه‌های مختلف باشد. قیف های ابر کوچک تنها برای یک مسافر در نظر گرفته شده اند و ممکن است بالونی با فضای هوایی کمتر از 30000 فوت مکعب (9144 متر مکعب) در داخل داشته باشند. در مقابل، برخی از بالون های هوای گرم که برای گروه های بیش از ده نفر در نظر گرفته شده اند، ممکن است بیش از 500000 فوت مکعب (152400 متر مکعب) فضای هوایی در داخل. یک کشتی معمولی که قرار است دو یا سه مسافر و یک خلبان را در خود جای دهد، حدود 100000 فوت مکعب (30480 متر مکعب) فضای درون بالون دارد.

A number of hot air balloon and airship configurations were developed during the early years of aviation.

تعدادی از پیکربندی‌های بالون هوای گرم و کشتی هوایی در سال‌های اولیه هوانوردی توسعه یافتند.

اولین سفر با بالون هوای گرم با مسافر در نوامبر سال 1783 بود که توسط یک دانشمند و یک مارکی سرنشین آن انجام شد. این باعث می شود بالون هوای گرم قدیمی ترین کشتی با موفقیت برای پرواز انسان باشد. در ابتدا تصور می شد که دود به خودی خود باعث بالا آمدن بالن ها می شود و بنابراین از آتش دودی برای پر کردن آن استفاده می شد. کاربردهای نظامی بالون‌های هوای گرم طولی نکشید که مورد توجه قرار گرفتند و در طول جنگ داخلی، و به طور گسترده در طول جنگ جهانی اول استفاده می‌شود. برخی از آنها پر از گازهای سبک‌تر از هوا هستند، مانند هلیوم یا هیدروژن، و از هوای گرم برای بالابر بیشتر استفاده کنید. این نوع به بادکنک Rozier معروف است.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

یک بالون هوای گرم را می توان با کشتی هوایی مقایسه کرد که اساساً یک بالون با مکانیزم فرمان تعبیه شده است. با این حال، بسیاری از کشتی های هوایی برای شناوری خود به هوای گرم متکی نیستند، اما در عوض از گازی استفاده می کنند که به طور طبیعی سبک تر از آن است. هوا، مانند هیدروژن یا هلیوم. کشتی‌های هوایی با نام‌های زپلین یا dirigibles نیز شناخته می‌شوند. آنهایی که با استفاده از اصول مشابه یک بالون هوای گرم ساخته می شوند، با افزودن راهی برای هدایت جهت دار، اغلب هاتشیپ نامیده می شوند.

از زمان بازگشت خود در دهه 1960، سفر با بالون هوای گرم به یک سرگرمی فوق العاده محبوب در و اروپا تبدیل شده است. به دلیل مناظر خیره کننده و سکوت تقریباً سواری، آنها برای گردش های عاشقانه ایده آل در نظر گرفته می شوند. بیش از 3000 خلبان دارای مجوز تنها در فعالیت می کنند که هر روز تعداد بیشتری از آنها ظاهر می شوند.

حتما بخوانید : رفتار سفر چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا