اقتصاد

اکوسیستم بیت کوین توسط ممکوین ها، پروتکل های جدید تقویت شده است

اکوسیستم بیت کوین توسط ممکوین ها، پروتکل های جدید تقویت شده است

اکوسیستم بیت کوین شاهد بهبود چشمگیری بود زیرا ارزش بازار توکن های BRC-20 از 4 میلیارد دلار گذشت. اندکی پس از اختراع آنها در ژانویه.

طبق گزارش تحقیقاتی 15 دسامبر توسط صرافی ارزهای دیجیتال Bitget که توسط کوین تلگراف، بیت کوین مشاهده شد ( BTC) درآمد ماینرها از کارمزدهای زنجیره ای از 1.7 درصد در ماه اوت به 19.57 درصد در نوامبر افزایش یافته است. در همین حال، درآمد روزانه استخراج از جوایز بلوک از 40 میلیون دلار در نوامبر گذشته است. دارایی دیجیتالی همنام از سال تا به امروز 161 درصد افزایش یافته است.

توکن های BRC-20 که در ژانویه توسط توسعه دهنده بیت کوین، کیسی رودارمور اختراع شد، به‌عنوان یکی از بزرگترین پیشرفت‌های فناوری در یک بلاک چین 15 ساله، محبوبیت پیدا کرد. بیت کوین Ordinals یک سیستم شماره گذاری است که یک عدد منحصر به فرد به هر ساتوشی یا 1/100 میلیونیم بیت کوین اختصاص می دهد و امکان ردیابی و انتقال را فراهم می کند. همراه با فرآیند کتیبه، که لایه‌ای از داده را به هر ساتوشی اضافه می‌کند، کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد را در بلاک چین بیت کوین برش دهند.

توکن Ordinals (ORDI) — اولین memecoin ایجاد شده از طریق استاندارد BRC-20 اما به خود پروتکل Ordinals مربوط نمی شود — در حال حاضر دارای ارزش بازار است 1.34 میلیارد دلار در همین حال، محققان همچنین به ظهور سایر استانداردهای توکن بیت کوین، مانند ARC-20 از پروتکل Atomicals، در افزودن ارزش به اکوسیستم بیت کوین اشاره کرده اند:

“ برخلاف Ordinals که برای سفارش تراکنش های دارایی به مرتب کننده های شخص ثالث متکی هستند، استاندارد ARC-20 پروتکل Atomicals از کوچکترین واحد بیت کوین، ساتوشی، به عنوان کوچکترین واحد برای صدور دارایی ها استفاده می کند. این به دارایی‌های Atomicals اجازه می‌دهد تا تاریخچه انتقال کامل را بدون تکیه بر مرتب‌کننده شخص ثالث ردیابی کنند.”

در حال حاضر، پروتکل اتمی شامل توکن‌های ARC-20، توکن‌های غیرقابل تعویض است. نام‌های دامنه بیت‌کوین به‌عنوان «قلمروها» و ذخیره‌سازی شی داده‌های روی زنجیره معروف به «ظروف مجموعه‌ای» شناخته می‌شوند. «تا این تاریخ، در مجموع 366879 منت در پروتکل Atomicals وجود داشته است که مجموعاً 55.8 BTC (2.4 میلیون دلار) هزینه دارد. ). تعداد کل ضرابخانه‌ها در این پروتکل 2.69 درصد از کل ضرابخانه‌های Ordinals را تشکیل می‌دهد.

علی‌رغم هزینه‌های بالای گاز، تقاضای زیادی در جامعه برای ضرب توکن‌های BRC-20 وجود دارد. با استفاده از مثال سات (SATS) memecoin، محققان خاطرنشان کردند که SATS به طور کامل در 24 سپتامبر با 21،107،258 ضرابخانه و 36،061 دارنده، علیرغم هزینه های گاز بیش از 15 میلیون دلار، ضرب شد. محققان در پیش‌بینی‌های خود برای سال 2024 به این نتیجه رسیدند: «راه‌حل‌های [لایه دو مانند] شبکه لایتنینگ به‌عنوان بزرگ‌ترین بنیاد فنی برای پشتیبانی از پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوین در مقیاس بزرگ‌تر عمل خواهد کرد».موضوع: چرا قیمت بیت کوین جدید شده است رکوردهای تاریخ در ترکیه، مصر، نیجریه و آرژانتین؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا