اخبار روز

انبارهای گمرک آستارا با نظارت مستمر تعیین تکلیف می‌شود

انبارهای گمرک آستارا با نظارت مستمر تعیین تکلیف می‌شود

انبارهای گمرک آستارا با نظارت مستمر تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرنگار خالق، یاسر همدمی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از انبارهای گمرک آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای دستور رئیس قوه قضائیه و تاکید دادگستری کل استان مبنی بر نظارت مستمر و هدفمند از انبارهای گمرک و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، نظارت مستمر انجام می‌شود.

دادستان آستارا با اشاره به اینکه سال گذشته در این رابطه حدود ۹ ردیف کالا با ارزش بیش از پنج میلیارد تومان تعیین تکلیف شد، افزود: بخشی از اموال موجود در انبارها دارای مالک خصوصی هستند که با وجود پایان کارهای گمرکی مراجعه نمی‌کنند و گمرک به آنها ابلاغ می‌کند که ظرف یک هفته اقدام کنند که در صورت عدم مراجعه نسبت به بحث فروش مزایده و نگهداری وجوهات در حساب امانی اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از کالاها نیز جزو کالاهای اساسی هستند که جهت تهیه و واردات آنها به کشور ارز اختصاص یافته اما متأسفانه به جهت کم کاری و قصور برخی نهادها و عدم اختصاص ارز، متأسفانه بخشی از آنها در انبارها دپو شدند که نسبت به تعیین تکلیف آنها نیز اقدام می‌کنیم.

همدمی اضافه کرد: برخی کالاهای متروکه در انبارها گمرک موجود است که در انتظار می‌رود سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با افزایش نیروی انسانی خود نسبت به بحث مزایده و تعیین تکلیف و فروش این کالاها اقدام کنند.

وی افزود: در بخشی از موارد نیز پرونده‌هایی در مراجع قضائی و تعزیرات شهرستان نیز وجود دارد که اداره کل گمرک آستارا باید در اسرع وقت نسبت به پیگیری آنها اقدام کند تا نسبت به تعیین تکلیف آنها و بحث تخلیه کالاهای موجود در انبار نیز اقدام شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا