اخبار روز

امیدبخشی وظیفه سه قوه برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات است

امیدبخشی وظیفه سه قوه برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات است

امیدبخشی وظیفه سه قوه برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات است

حجت الاسلام سید محمد جواد جلالی عضو کمیته تشکیلات مجمع روحانیت مبارز در گفتگو با مهر و با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان و در رابطه با انتخابات امسال، گفت: موضوع انتخابات از دیر باز در جمهوری اسلامی به عنوان مظهر مشارکت مردم در حاکمیت مطرح بوده است. امروز هم بعد از گذشت چند دهه همچنان مشارکت مردم راه را برای پیشرفت و برای استحکام نظام اسلامی هموار می‌کند.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام که سخنان بسیار مهمی را در مورد انتخابات مطرح فرمودند، باید توجه داشت با محورهایی که ایشان تبیین کردند، باید این سخنان پایه‌های اندیشیدن و عمل کردن در انتخابات سال جاری برای عموم فعالان سیاسی، دولتمردان و ملت باشد.

جلالی تأکید کرد: از جمله محورهای مطرح شده توسط رهبری انقلاب موضوع امنیت بود. با توجه به تحرکات دشمن در چند ماه گذشته و برنامه‌هایی که در حوزه مسائل اجتماعی علیه کشورمان داشتند، آنان به احتمال بسیار زیاد به دنبال مختل کردن امنیت کشور هستند تا فضای جامعه را امنیتی کنند. قطعاً این تحرکات دشمن مورد توجه مسئولان قرار می‌گیرد.

هر چقدر امید در دل مردم زنده‌تر شود مشارکت بیشتر می‌شود

رئیس دفتر جامعه روحانیت مبارز، امیدبخشی به جامعه را وظیفه قوای سه گانه دانست و گفت: مشارکت و حضور مردم در صحنه انتخابات بسیار مهم است. این حضور از چند جهت باید مورد اهمیت قرار داشته باشد که قسمتی از آن مربوط به حاکمیت است. اگر شاهد عملکرد مناسبی باشیم و مردم امید به شرایط بهتر داشته باشند، حضور آنان در انتخابات افزایش می‌یابد. در همین زمینه باید توجه داشت قوای ۳ گانه مقننه، مجریه و قضائیه نقش مؤثری در امید بخشی به مردم دارند. هر چقدر امید در جامعه تزریق شود، شاهد حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات خواهیم بود.

گروه‌های سیاسی نسبت به هم تحمل داشته باشند

عضو کمیته تشکیلات مجمع روحانیت مبارز با اشاره به بخش‌های دیگر بیانات رهبری انقلاب در خصوص انتخابات، تأکید کرد: مقام معظم رهبری به موضوع رقابت اشاره کردند لذا مردم باید احساس کنند که نمایندگانشان طبق اصول و ضوابط مقرر در جمهوری اسلامی ایران در عرصه حضور دارند. از سویی باید بررسی شود که چه کارهایی را می‌توان انجام داد تا زمینه رقابت بهتر فراهم شود. در عین حال که لازم است گروه‌های سیاسی نسبت به هم تحمل داشته و نسبت به انجام رقابتی سالم و اخلاق محور عمل کنند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه بیان داشت: قطعاً سلامت انتخابات مانند ادوار گذشته تضمین خواهد بود و مسئولان امر نیز نشان دادند بر این موضوع متعهد هستند.

مردم با حضور در انتخابات آینده ایران را تضمین می‌کنند

وی افزود: مهم این است که هم مردم هم مسئولان با حضور در انتخابات آینده ایران اسلامی را در دوره‌ای که نظام قدرت در دنیا در حال جابه‌جایی است، تضمین می‌کنند. این مطلب مهمی است زیرا چند سال پیش رهبری انقلاب هشدار داده بودند که ما در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستیم و به لحظات حساسی رسیدیم. همان طور که رهبری انقلاب فرمودند تحولات با سرعت در حال انجام به نفع جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا