اخبار روز

اردبیلی‌ها هفته گرمی را سپری خواهند کرد

اردبیلی‌ها هفته گرمی را سپری خواهند کرد

اردبیلی‌ها هفته گرمی را سپری خواهند کرد

شهرام کوثری خالق در گفت‌وگو با خبرنگار خالق، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده با پایداری شرایط جوی آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری بوده و به دلیل وزش باد جنوبی دمای هوا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق گاهی توأم با تندباد موقتی و در مناطق مستعد رخداد تگرگ با توجه به شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب افزود: لذا با توجه به نوع بارش‌های بهاری و احتمال وقوع سیلاب موقتی در مناطق کوهستانی، رعایت موارد ایمنی توصیه می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز سه شنبه تا آخر هفته جاری با تغییر جریانات جوی و وزش بادهای شمالی تا شرقی و با فعالیت سامانه بارشی در منطقه، ضمن کاهش نسبی دمای هوا به ویژه در روز چهارشنبه با هوای بسیار خنک آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و در بیشتر مناطق استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

کوثری خالق ادامه داد: لازم به ذکر است که میزان بارش‌ها با شدت و ضعف بوده و در مناطق کوهستانی گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه توجه به هشدار صادره هواشناسی استان سطح زرد توصیه می‌شود، گفت: لذا به کوهنوردان و مسافران نیز توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات در ساعات عصر و شب و عدم اطراق در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا