اخبار روز

اختلال در حمل و نقل شهر محمودآباد با تصمیم شهرداری قزوین

اختلال در حمل و نقل شهر محمودآباد با تصمیم شهرداری قزوین

اختلال در حمل و نقل شهر محمودآباد با تصمیم شهرداری قزوین

خبرگزاری خالق- گروه استان‌ها: شهر محمودآباد نمونه که در فاصله ۱۰ کیلومتری با شهر قزوین قرار دارد، با داشتن بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت به عنوان شهری خوابگاهی و کارگرنشین در استان قزوین شناخته می‌شود.

غالب جمعیتی این شهر برای امرار معاش، اشتغال، تأمین نیازهای زندگی خود و همچنین تحصیل از طریق خطوط اتوبوس و تاکسی به قزوین سفر می‌کنند اما در روزهای اخیر با تصمیمی عجیب این تردد با مشکل جدی روبرو شده است.

از روز ۳۰ اردیبهشت ماه به یکباره تعداد اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی که وظیفه انتقال مردم محمودآباد نمونه به قزوین و بلعکس را داشتند به یکباره با کاهش جدی روبرو شد.

برای طی مسیر ۱۰ دقیقه‌ای ۴۵ دقیقه منتظر می‌مانیم

جباری از شهروندان شهر محمودآباد که برای تحصیل هر روز راهی قزوین می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار خالق با بیان اینکه این اتفاق همزمان با امتحانات خردادماه انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر گویا فقط یک یا دو اتوبوس به مردم شهر محمودآباد خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: این کاهش جدی اتوبوس که بدون اطلاع قبلی نیز بوده باعث شده بخش قابل توجهی از وقت ما در انتظار اتوبوس باشد و گاهی برای طی یک مسیر ۱۰ دقیقه‌ای باید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در انتظار باشیم.

مالمیر یکی دیگر از شهروندان شهر محمودآباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خالق اظهار کرد: در این ۴ روز شرایط بسیار سخت شده و باید حدود یک ساعت برای اتوبوس منتظر بمانیم.

کاهش اتوبوس‌ها، افزایش سنگین هزینه زندگی را به دنبال دارد

وی تاکید کرد: کرایه تاکسی‌ها در شهر محمودآباد ۸ هزار تومان است و اگر حداقل دو نفر از اعضای یک خانواده در روز حداقل یک بار به قزوین تردید کنند باید ۳۲ هزار تومان فقط کرایه پرداخت کنند.

این شهروند خانم بیان کرد: در کنار سختی‌های تردد با تاکسی برای برخی خانمها، تحمیل این هزینه به شهروندان شهر محمودآباد که مردم آن زندگی سطح متوسطی را دارند و بیشتر آنها کارگر هستند بسیار سخت است.

رحیمی یکی دیگر از خانمهای شهر محمودآباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خالق با بیان اینکه تنها ۴۵ دقیقه ماندن در صف اتوبوس مشکل نیست بلکه تعداد بالای مسافران آن نیز بر مشکلات مردم شهر افزوده و باعث شده حتی بعد از ۴۵ دقیقه انتظار و سوار شدن بر اتوبوس هم به راحتی به قزوین نرسیم.

اختلال در حمل و نقل شهر محمودآباد با تصمیم شهرداری قزوین

تصمیم شهردار قزوین برای دریافت پول از شهرداری محمودآباد

مهدی بهشتی مقدم شهردار شهر محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار خالق با اشاره به بروز این مشکل در شهر محمودآباد اظهار کرد: این تصمیم بر اساس تصمیم شهردار قزوین بوده و شهرداری محمودآباد نقشی در بروز این مشکل نداشته است.

وی افزود: اتوبوس‌های شهر محمودآباد از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تأمین می شده و شهرداری قزوین نیز به یکباره از شهرداری محمودآباد پرداخت ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان را مطالبه کرده است.

شهردار محمودآباد بیان کرد: تا پیش از این مبلغی برای اتوبوس‌ها از شهرداری محمودآباد دریافت نمی‌شد و دریافت یکباره این رقم از شهرداری کوچکی همچون محمودآباد بسیار عجیب و سنگین است.

وی ادامه داد: پرداخت یکباره این رقم برای ما سنگین است اما حاضریم بخشی از این رقم را برای رفع مشکلات مردم شهر محمودآباد بپردازیم.

مسئولان شهرداری قزوین حاضر به مذاکره نیستند

محمد بابایی رئیس شورای شهر محمودآباد نمونه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خالق با بیان اینکه تا پیش از این ۶ اتوبوس کار انتقال مردم محمودآباد را بر عهده داشتند بیان کرد: با این تصمیم عجیب و یک طرفه تعداد این اتوبوس‌ها به یک دستگاه کاهش یافته و باعث شده بار سنگینی به شهر تحمیل شود.

وی افزود: مشکل زمانی بدتر می‌شود که حتی مسئولین شهر قزوین بدون توجه به دغدغه‌های مردم حتی حاضر به مذاکره با ما نیستند و تمام تلاش ما برای مذاکره با این افراد نیز به در بسته خورده است.

مسئولان ارشد استان ورود کنند

بابایی عنوان کرد: در روزهای اخیر مردم محمودآباد سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند و به نظر می‌رسد رفع این مشکل نیازمند ورود مسئولان ارشد استان قزوین است. پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری شهری که بودجه سال گذشته آن ۱۵ میلیارد تومان بوده بدون شک بسیار سخت خواهد بود اما سوال اینجاست که همین ۲ میلیارد تومان در بین بودجه نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری قزوین چه جایگاهی دارد که مسئولین شهرداری قزوین حاضر هستند برای کسب آن این حجم از نارضایتی را ایجاد کنند.

به نظر می‌رسد تنها راه برون رفت از این مشکل ورود مسئولان ارشد استان قزوین و تصمیم قاطع برای پایان این مشکل است.

گفتنی است تلاش ما برای برقراری ارتباط با مسئولان شهرداری قزوین تا به این لحظه نتیجه‌ای نداشته است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا