ورزش

ابهام در قراردادهای پرسپولیس/ رقم‌های تبلیغات محیطی شفاف نیست

ابهام در قراردادهای پرسپولیس/ رقم‌های تبلیغات محیطی شفاف نیست

ابهام در قراردادهای پرسپولیس/ رقم‌های تبلیغات محیطی شفاف نیست

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال در حالی به خط پایان نزدیک شده است که رقابت پرسپولیس با ۶۰ امتیاز در صدر جدول با تیم‌های سپاهان ۵۹ و استقلال تهران ۵۶ امتیازی به اوج خود رسیده تا تکلیف قهرمان این مسابقات همچنان نامشخص باشد.

سرخپوشان پایتخت در حالی حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد قراردادهای فصل جاری خود را دریافت کرده اند که برخی تیم‌ها نظیر سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و… دریافتی‌های بالاتری نسبت به این تیم داشته اند.

این در حالی است که رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس علاوه بر پرداخت بخشی از مطالبات فصل جاری مجبور به پرداخت بدهی‌های سنگین به طلبکاران قدیمی نظیر بوژیدار رادوشوویچ، مالیات دوران حضور برانکو ایوانکوویچ و حدود ۱۵ نفر از بازیکنان قدیمی داخلی شد.

با این وجود درویش درباره عملکرد مالی خود در فصل جاری پرسپولیس شفافیت نداشته است. او که سعی کرد با دریافتی‌های چندین میلیاردی از اسپانسرهای خود بخشی از مطالبات را پرداخت کند در خصوص منابع درآمدی نظیر حق تبلیغات محیطی همچنان سوالاتی را ایجاد کرده است.

بدون شک عملکرد درویش در حوزه مدیریت باشگاه پرسپولیس با وجود مشکلات فراوان مطلوب است اما ابهام در نحوه قرارداد باشگاه با سازمان لیگ فوتبال در بخش مربوط به تبلیغات محیطی همچنان غیرشفاف است.

ابهام در قراردادهای پرسپولیس/ رقم‌های تبلیغات محیطی شفاف نیست

درویش در نشست خبری ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ از عدم حل مشکلات مربوط به این موضوع با سازمان لیگ خبر داد و اعلام کرد: «بیشتر از ۱۰ جلسه با سازمان لیگ برگزار کردیم. روی نقطه‌نظراتی اختلاف داشتیم. بناست که این موضوع را برای آینده مسابقات نهایی کنیم.

قبلاً تفاهم کرده بودیم که ما در هر بازی سه میلیارد به آنها بدهیم. امسال یک مبلغ دیگری گفتند و ما گفتیم که زیاد است و در این صحبت‌ها بودیم که آنها یک مقدار از آن فضای تبلیغاتی که متعلق به ما بوده است را فروختند و قرار شد یک قرارداد ببندیم که آن ۷۰ درصد که برای ماست را بدهند.

ما توافق کردیم منتها به تغییر مدیریت سازمان لیگ خورد. ما قبلاً با آقای درودگر توافق کردیم و امضای ما بود و بعد از آن تغییرات صورت گرفت. سازمان لیگ گفته که این هشت هفته برای ما بوده است. ما با درودگر توافق کردیم که تبلیغاتی هم که برای ما بوده است به سازمان لیگ بفروشیم و فقط هزار ثانیه برای ما باشد و سه هزار ثانیه مابقی آن را پولش را بگیریم. با درودگر توافق ضمنی کردیم که تغییر کرد. آقایان جدید که آمدند و گفتند آن قرارداد عملیاتی نشده است و به دست‌اندازهای مختلفی خوردیم و این دوستان هم دو سه هزار ثانیه را فروختند و از این جهت ما گفتیم که بیشتر از ۳۰ درصد فروختید. جلسه پرتنشی هم برگزار کردیم و قرار شد که به توافق نهایی برسیم.

وی درباره قرارداد حدود ۱۱۰، ۱۲۰ میلیاردی که با ایرانسل بستند و تا الان چقدر از این مبلغ را دریافت کرده‌اند، گفت: آنها هر تعهدی که تا این زمان داشتند را پرداخت کردند. ما زودتر هم از آنها خواهش کردیم که پرداخت کنند و انجام دادند.»

قراردادی که ۳۰ دیماه با سازمان لیگ منعقد شد اما درویش تاکنون هیچ چیز درباره آن اعلام نکرده است تا میزان دریافتی‌های باشگاه از این بخش و بدهی سازمان لیگ به پرسپولیس در فصل جاری نامشخص باشد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا