اقتصاد

آیا میکسرهای رمزنگاری می توانند برای زنده ماندن از پیگرد قانونی مقامات ایالات متحده سازگار شوند؟

آیا میکسرهای رمزنگاری می توانند برای زنده ماندن از پیگرد قانونی مقامات ایالات متحده سازگار شوند؟

Tornado Cash – یک سرویس مخلوط‌کننده ارزهای دیجیتال که می‌تواند منشأ تراکنش‌های رمزنگاری را پنهان کند – پس از آن در سرفصل‌های خبری قرار گرفت تحت تحریم توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در آگوست 2022. 

میکسر جعبه پاندورا را باز کرد و بحثی را در مورد نقش میکسرها در تضمین حریم خصوصی مالی شخصی هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال برانگیخت.

ایالات متحده مقامات تحریم‌ها را علیه این سرویس‌ها ادامه داده‌اند و Sinbad.io جدیدترین بازیکن بزرگاست. تحت تحریم OFAC. تورنادو کش و سندباد توسط اف‌بی‌آی حذف شده‌اند و خزانه‌داری ایالات متحده آنها را به تسهیل میلیاردها دلار در معاملات غیرقانونی، به‌ویژه تراکنش‌های گروه هکری لازاروس مستقر در کره شمالی، متهم می‌کند.

یک نماینده ناشناس در اختلاط قرار داده است. سرویس Mixero به کوین تلگراف گفت که میکسرهایی مانند Tornado Cash و Sinbad به دلیل “ذخایر ارزهای دیجیتال قابل توجهی که به کره شمالی امکان می دهد مقادیر زیادی را به یکباره انتقال دهد و در نتیجه در زمان صرفه جویی می کند، نزد هکرهای کره شمالی محبوب هستند.”

d8a2db8cd8a7 d985db8cdaa9d8b3d8b1d987d8a7db8c d8b1d985d8b2d986daafd8a7d8b1db8c d985db8c d8aad988d8a7d986d986d8af d8a8d8b1d8a7db8c d8b2 658011e3107d3
سهم تمام ارزش ارسال شده به سندباد توسط منبع، سپتامبر 2022 – نوامبر. منبع 2023: Chainalysis

به‌رغم شهرت، میکسرها با خصوصی نگه‌داشتن تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، خدمات قانونی را ارائه می‌کنند. با این حال، مجرمانی که از میکسرها برای شستن میلیون ها دلار استفاده می کنند، ممکن است استفاده مشروع از این خدمات توسط کاربران عادی را که به دنبال حفظ حریم خصوصی مالی هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال هستند، تهدید کنند.

نقش میکسرها در حریم خصوصی مالی

ارزهای رمزنگاری شده در ویژگی ها و کاربرد خود تکامل یافته اند، اما در حال حاضر، برای مخاطبان اصلی، هنوز اغلب به عنوان مترادف برای یک رسانه کاملا خصوصی در نظر گرفته می شوند. برای فعالیت های غیرقانونی.

بر خلاف این تصور غلط، ارزهای دیجیتال کاملاً ناشناس نیستند. زیربنای فناوری بلاک چین برای اکثر ارزهای دیجیتال برتر، یک دفتر کل باز است که در آن تمام نقل و انتقالات عمومی است.

به عنوان مثال، محبوب ترین ارز دیجیتال، بیت کوین (BTC)، فقط شبه ناشناس است. آدرس‌های بیت‌کوین لزوماً هویت مالک خود را نشان نمی‌دهند، که لایه‌ای از حریم خصوصی را فراهم می‌کند.

با این حال، اگر یک انتقال منحصر به فرد به هویت آنها مرتبط باشد، همه نقل و انتقالات گذشته تاریخی و حرکت های آینده می توانند به آن فرد ردیابی شوند. اختلاط ارز مجازی قابل تبدیل (CVC) – سرویسی که توسط میکسرهای رمزنگاری ارائه می شود – به همین دلیل ایجاد شده است.

مواردی وجود دارد که شهروندان ممکن است خواهان حفظ حریم خصوصی مالی باشند، مانند سفارش غذای تحویل و پرداخت با ارز دیجیتال. پیک یا شرکت تحویل دهنده نباید بتواند تراکنش های روزانه یا کل پول موجود در کیف پول شما را ببیند. در این مورد، یک میکسر می‌تواند زنجیره بین گیرنده و فرستنده را قطع کند.

مثال‌های جدی‌تر دیگر عبارتند از اینکه نمی‌خواهید حقوق شما عمومی باشد یا مجرمان از مجموع ثروت شما مطلع هستند. موارد شدیدی نیز وجود دارد که در آن یک میکسر می‌تواند جانی را نجات دهد، مانند اجتناب از یک رژیم توتالیتر برای اینکه بتواند ببیند چه کسی به یک هدف LGBTQ+ کمک مالی کرده یا از روزنامه‌نگار منتقد دولت حمایت کرده است.

در چنین شرایطی، میکسرها می‌توانند ارزهای دیجیتال را ناشناس کنند تا امنیت و حریم خصوصی مالی را فراهم کنند.

آیا میکسرها می‌توانند ایمنی را برای حفظ حریم خصوصی مالی تضمین کنند؟

میکسرها حریم خصوصی را در تراکنش های ارزهای دیجیتال با ادغام و ترکیب وجوه چند کاربر افزایش می دهند و ردیابی منشاء سکه های خاص را به چالش می کشند. این امر باعث شکسته شدن مسیر تراکنش ها، افزایش قابلیت تعویض و ناشناس کردن منبع ارزهای دیجیتال برای بهبود حریم خصوصی کاربران می شود.

حتی اگر میکسرها اطمینان حاصل کنند که تمام تراکنش های رمزنگاری ناشناس هستند، بسته شدن Sinbad و Tornado Cash نشان می دهد که چگونه مقامات همچنان می توانند ردیابی کنند. این فناوری ناشناس

اخیرا: بیش از 300 میلیون دلار دارایی های رمزنگاری سرقت شده به میکسرهای بیت کوین در سال 2023 رسید

جیسون سامنساتو، رئیس سیاست عمومی آمریکای شمالی در شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، به کوین تلگراف گفت که میکسرها نمی توانند تضمین حفظ حریم خصوصی را ارائه دهید: “من توضیح می دهم که میکسرها دنباله را حذف نمی کنند. در بسیاری از موارد، Chainalysis می تواند از طریق ترکیب سرویس ها ردیابی کند و خروجی های کاربر را شناسایی کند. علاوه بر این، تمام تراکنش ها به طور دائم در بلاک چین ثبت می شوند. بنابراین حتی اگر یک بازیگر غیرقانونی از سرویسی استفاده کند تا به طور مؤثری فعالیت خود را در حال حاضر مخدوش کند، ممکن است در آینده با پیشرفت فناوری ردیابی ردیابی شود.”

اگر یکی از ویژگی های ذاتی فناوری بلاک چین دفتر کل عمومی آن باشد و میکسرها ممکن است غیرقابل نفوذ نباشند، چرا مجرمان همچنان از ارزهای دیجیتال برای پولشویی استفاده می کنند؟ سامنساتو توضیح داد:

“بازیگران بد از ارزهای دیجیتال به همان دلایلی استفاده می کنند که مردم از آنها برای مقاصد قانونی استفاده می کنند – استفاده از آنها آسان، فرامرزی، فوری و مایع حتی در مواردی که یک مجرم شفافیت و قابلیت ردیابی رمزارز را درک می‌کند، ممکن است تصمیم بگیرد که این مزایا بر خطرات آن بیشتر باشد.”

U.S. خط مشی در برابر سرویس های مخلوط کن

در اکتبر 2023، شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده (FinCEN) اعلام کرد قصد خود را برای هدف قرار دادن میکسرها “به عنوان یک کلاس از معاملات مربوط به نگرانی اولیه پولشویی.”

این سیاست به دنبال افزایش شفافیت در مورد میکسرها برای مبارزه با استثمار آنها توسط بازیگران مخرب است. ، “از جمله گروه هایی مانند حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی)،” همانطور که در سند ذکر شده است. به گفته آندریا گاکی، مدیر FinCEN:

“میکس CVC یک سرویس حیاتی ارائه می دهد که به بازیکنان در اکوسیستم باج افزار، بازیگران دولت سرکش و سایر جنایتکاران اجازه می دهد تا فعالیت‌های غیرقانونی آنها را تأمین مالی می‌کند و جریان دستاوردهای غیرقانونی را مخدوش می‌کند.»

FinCEN هر یک از این خدمات را «در داخل یا شامل حوزه‌های قضایی» دنبال خواهد کرد. خارج از ایالات متحده.» با دستگیری جنجالی توسعه‌دهنده Tornado Cash در آمستردام و همکاری با مقامات هلندی برای حذف Sinbad.io.

مشکل برای مقامات ایالات متحده ممکن است صرفاً سرویس میکسر نباشد. خودش بلکه بزرگترین مشتریانش است.

به عنوان تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای Chainalysis افشای، سندباد بیش از 24 میلیون دلار از وجوه دزدیده شده از گروه لازاروس، از جمله اتر (ETH) و BTC از Axie Infinityو Horizon Bridge هک می شود.

d8a2db8cd8a7 d985db8cdaa9d8b3d8b1d987d8a7db8c d8b1d985d8b2d986daafd8a7d8b1db8c d985db8c d8aad988d8a7d986d986d8af d8a8d8b1d8a7db8c d8b2 658011e460f20
میکسر رمزنگاری Sinbad.io تحریم های ایالات متحده به دلیل نقشش در فعالیت های پولشویی کره شمالی منبع: Chainalysis

از بین بردن یک میکسر بین المللی آسان نیست. در حالی که وب سایت کلین نت – سایتی که مرورگرهای وب معمولی می توانند به آن دسترسی داشته باشند – بسیاری دیگر وجود ندارند، وب سایت تاریک سندباد هنوز فعال است. Tornado Cash نیز در کلین نت دوباره راه اندازی شده است، اگرچه رویکرد خود را تغییر داده است و مکانیسم های انطباق را ارائه کردند.

در هر صورت، با توجه به مقامات ایالات متحده، کاربران میکسر غیرقانونی ممکن است قبلا مهاجرت کرده باشند، که نشان دهنده پایان احتمالی سندباد است.

d8a2db8cd8a7 d985db8cdaa9d8b3d8b1d987d8a7db8c d8b1d985d8b2d986daafd8a7d8b1db8c d985db8c d8aad988d8a7d986d986d8af d8a8d8b1d8a7db8c d8b2 658011e52479b
سایت کلین نت سندباد دیگر فعال نیست. منبع: Sinbad.io

مهدی بنیانگذار سندباد با نام مستعار در فوریه 2023 با خبرنگاران صحبت می کرد میکسر را به عنوان یک پروژه فناوری قانونی حفظ حریم خصوصی توصیف کرد. او خدمات خود را با ارزهای دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی Monero (XMR) یا Zcash (ZEC)، نرم افزار کیف پول رمزنگاری افزایش دهنده ناشناس بودن مانند Wasabi یا مرورگر Tor، که ترافیک کاربر را رمزگذاری می کند و آن را از طریق چندین سرور هدایت می کند تا هویت افراد را پنهان کند.

«ما معتقدیم که تحریم‌های ایالات متحده که میکس‌کننده‌هایی مانند Tornado Cash یا Sinbad را هدف قرار می‌دهد نه تنها توجیه‌ناپذیر است، بلکه نشان دهنده نقض حقوق حریم خصوصی انسان است. علاوه بر این، گیج کننده است که چرا میکسرها به ویژه با توجه به وجود ارزهای رمزپایه کاملاً ناشناس مانند مونرو مورد توجه قرار می گیرند. این سؤالاتی را در مورد منطق پشت این اقدامات علیه میکسرها ایجاد می کند.”

حفاظت از حریم خصوصی: آیا میکسرها می توانند سوء استفاده را برطرف کنند؟

آزادی کامل، همانطور که یک آزادی خواه خالص می خواهد، بهایی دارد. مخلوط‌کننده‌ای که از خط‌مشی کنترل صفر پیروی می‌کند ممکن است دارای ارزش‌های قانونی باشد و همچنین می‌تواند توسط گروه‌های تحریم شده مانند هکرهای کره شمالی مورد استفاده قرار گیرد و میکسر را تحت نظارت نظارتی قرار دهد.

بنابراین، آیا کاربران عادی باید از میکسرهای اصلی اجتناب کنند؟ اگر میکسرها می توانستند موانعی را برای مسدود کردن گروه هایی که توجه مقامات ایالات متحده را جلب می کنند، مانند گروه لازاروس، ایجاد کنند، چه؟ آیا این امکان پذیر است؟

طبق گفته سخنگوی Mixero، تنها راه برای جلب رضایت قانونگذاران، اجرای استانداردهای «مشتری خود را بشناسید» است، “اما این برخلاف هدفی است که یک میکسر برای آن ایجاد شده است.”

برعکس، Somensatto گفت که مکانیسم‌هایی وجود دارد که میکسرها می‌توانند پیاده‌سازی کنند، «از جمله استفاده از ابزار Chainalysis برای نظارت بر تراکنش‌ها و مطلع شدن از قرار گرفتن در معرض منابع غیرقانونی». وی افزود: «به طور کلی، اختلاط ارائه دهندگان خدمات می تواند با اجرای یک برنامه قوی AML/CFT [مقابله با پولشویی/مبارزه با تامین مالی تروریسم] که در هسته خود مکانیزمی برای جلوگیری از پولشویی توسط بازیگران غیرقانونی و نهادهای تحریم شده.

نماینده Mixero گفت: “در پیش گرفتن این روش ها خلاف سیاست ما خواهد بود.” با این وجود، ایدئولوژی ناشناس بودن با ابزارهای پیشگیری از پولشویی از کار می افتد.

حریم خصوصی مالی به عنوان یک حق بشر

بسیاری از افراد در فضای ارزهای دیجیتال، حریم خصوصی مالی را یک حق انسانی می دانند. اما در حال حاضر، تعداد کمی از نهادهای حاکم آن را به عنوان چنین تشخیص می‌دهند.

سازمان ملل یک لیست گسترده از “حقوق ذاتی همه انسانها.” حریم خصوصی مالی به صراحت به عنوان یک حقوق بشر به نظر نمی رسد، اما حریم خصوصی است. برای برخی، ممکن است منطقی باشد که حریم خصوصی مالی را به صورت تمدید لحاظ کنند. در مورد قانون چطور؟

مجله: تروریسم و ​​جنگ اسرائیل و غزه برای نابودی رمزارزها به کار گرفته شده است

سوزان اولریش، وکیل و مشاور حریم خصوصی مستقر در هلند، به کوین تلگراف گفت که قوانین محکمی وجود دارد که در مورد حریم خصوصی مالی اعمال می شود:

“در اروپا، مردم توسط قوانین مختلفی محافظت می شوند، مانند کنوانسیون حمایت از حقوق بشر و حقوق اساسی و مقررات عمومی حفاظت از داده ها. علاوه بر این حمایت های اروپایی، بسیاری از کشورها حقوق حریم خصوصی را نیز در قانون اساسی خود گنجانده اند. در ایالات متحده نیز حق حفظ حریم خصوصی وجود دارد، اما حریم خصوصی مالی به طور کلی کمتر از اروپا محافظت می شود. در ایالات متحده، حریم خصوصی مالی از طریق قوانین وضع شده در سطح فدرال و ایالتی تنظیم می شود.

قانون قاطعانه از حقوق بشر برای حفظ حریم خصوصی محافظت می کند، اما مالی حریم خصوصی ممکن است مبهم باشد. بنابراین، آیا قوانین حفاظت از حریم خصوصی برای توجیه وجود و مشروعیت خدمات میکسر کافی است؟

میکسرها در طول سال‌ها با بازکردن درهای سالن به روی هر رانندگانی در شهر، تصویری نامطلوب به دست آورده‌اند. برای پاک کردن تصویر خود، ممکن است نیاز داشته باشند راهبردهایی برای جلوگیری از ورود بازیگران غیرقانونی پیدا کنند و بقای آنها ممکن است به آن بستگی داشته باشد.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا