اخبار روز

آئین تجلیل از بازیگر فیلم«نگهبانِ شب» برگزار شد

آئین تجلیل از بازیگر فیلم«نگهبانِ شب» برگزار شد

آئین تجلیل از بازیگر فیلم«نگهبانِ شب» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خالق، مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «نگهبانِ شب»روز چهارشنبه با حضور کارگردان فیلم؛ سیدرضا میرکریمی در سینما بهمن زنجان برگزار و در این مراسم از علی‌اکبر اوصانلو بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما تجلیل شد.

آئین تجلیل از بازیگر فیلم«نگهبانِ شب» برگزار شد

در این مراسم که به همت حوزه هنری استان زنجان و با محسن افشارچی؛ استاندار استان، فیروزفر؛ شهردار زنجان و دیگر مسئولین ارشد استان، بازیگران پیشکسوت، خبرنگاران و فعالان فرهنگی‌هنری برگزار شد، علاوه بر نمایش خصوصی آخرین اثر تولید شده سیدرضا میرکریمی؛ فیلمساز زنجانی با عنوان «نگهبان شب» از نیم قرن فعالیت هنری علی‌اکبر اوصانلو تجلیل شد.

اوصانلو در چهلمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار نقش مکمل مرد برای نقش‌آفرینی در فیلم «نگهبان شب» و چهره هنر انقلاب اسلامی استان زنجان شده است.

در ابتدای مراسم امیر نعمتی؛ رییس حوزه هنری استان زنجان ضمن خیرمقدم‌گویی به سه مؤلفه مهم حوزه هنری زنجان در سند تحول و نقشه زیست‌بوم استان اشاره کرد و گفت: مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم‌گرایی سه مولفه مهم حوزه هنری بوده که در همه کارهای هنری آقای علی‌اکبر اوصانلو، زیست بوم استان از اولویت‌ها بوده و به آن توجه شده است و همیشه حضورشان در عرصه تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند است.

پخش کلیپ کوتاه از فعالیت‌های هنری این بازیگر پیشکسوت بخشی از این مراسم بود.

زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی و بین‌المللی باشد

کارگردان برجسته کشورمان خطاب به مسئولین ارشد استانی گفت: حیف است که استان زنجان فقط با صنایع دستی شناخته شود، استان زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی و بین‌المللی باشد.

سیدرضا میرکریمی در اکران اختصاصی فیلم سینمایی «نگهبان شب» و آیین تجلیل از استاد علی‌اکبر اصانلو؛ هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما با بیان اینکه به عنوان یک شهروند زنجانی که نگران آینده و سرنوشت شهرش بوده، اظهار کرد: با مشاهده فعالیت یک تیم فرهنگی هنری خوب، دلسوز و روشن‌بین به نظر می‌رسد که اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

میرکریمی خطاب به مسوولین ارشد استانی گفت: حیف است که استان زنجان فقط با صنایع دستی شناخته شود، استان زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی و بین‌المللی باشد.

آئین تجلیل از بازیگر فیلم«نگهبانِ شب» برگزار شد

وی همکاری با بازیگر پیشکسوت استان؛ علی‌اکبر اوصانلو را برای خود افتخاری دانست و گفت: یک شهر وقتی با تشخص شناخته می‌شود که افرادش احساس کنند به یک نسبتی به همدیگر وصل هستند و ادامه داد: اتفاقات مختلف خاطراتی را می‌سازد که افراد را به هم وصل می‌کند و اگر وابستگی فرهنگی نباشد شهر فقط محل تجمع افراد تنهایی خواهد بود که افسرده و مایوس شده‌اند.

فیلمساز برجسته کشور با اشاره به آیین تجلیل از علی‌اکبر اوصانلو گفت: به کسانی که خاطرات را تولید می‌کنند، قصه‌گو می‌گوییم و اینان کسانی هستند که قصه‌های مشترک را بازگو می‌کنند تا بدانیم چرا باید یکدیگر را دوست بداریم و قصه‌گوی خاطرات همدیگر باشیم. ما امروز به بهانه اکران فیلم «نگهبان شب» در کنار هم گرد آمدیم تا از کسی که ۵۰ و چند سال برای ما قصه گفته است، تقدیر کنیم.

وی خاطرنشان شد: کاری که یک قصه‌گو می‌کند و حس نوع‌دوستی که برای وصل شهروندان یک جامعه انجام می‌دهد، در حکم ثروت معنوی است که با قصه‌گویی خود تولید و به جریان می‌اندازد که قابل اندازه‌گیری نیست. کارگردان فیلم «نگهبان شب» کسانی را افراد ثروتمند خطاب کرد که قصه‌های زیادی شنیده‌اند و با تأکید بر اینکه در زندگی یک فرصت کوتاه برای زندگی کردن وجود دارد ولی قصه‌ها کمک می‌کنند که چندبار زندگی کنیم و تجربه مضاعف معنوی به‌دست آوریم.

میرکریمی با اشاره به قصه‌ها و سرگذشت جوامع متمدن اظهار داشت: در این جوامع قصه‌گوها هستند که در بزنگاه‌های سخت می‌تواند خوب عمل کند و به لحاظ تجربه معنوی می‌توانند انسان‌ساز باشند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا