سلامت

برچسب های مواد غذایی: افزودنی هایی که باید از آنها اجتناب کنید

برچسب های مواد غذایی: افزودنی هایی که باید از آنها اجتناب کنید

برچسب های مواد غذایی: افزودنی هایی که باید از آنها اجتناب کنید

Etiquettes alimentaires : les additifs à fuir

برای حفظ غذاهای صنعتی، آنها را رنگ آمیزی کنید، آنها را شیرین کنید، آنها را خوش طعم تر یا خوش طعم تر کنید، تولیدکنندگان افزودنی های غذایی اضافه می کنند. در مجموع 329 افزودنی وجود دارد: آنتی اکسیدان ها، رنگ ها، امولسیون کننده ها، تثبیت کننده ها، عوامل ژل کننده، نگهدارنده ها، شیرین کننده ها و غیره.

برچسب های مواد غذایی: افزودنی هایی که باید از آنها پرهیز کرد

سازندگان برای حفظ مواد غذایی صنعتی، رنگ آمیزی، شیرین کردن آنها، دلپذیرتر کردن آنها در دهان یا خوش طعم تر کردن آنها، افزودنی های غذایی را اضافه می کنند. در مجموع 329 افزودنی وجود دارد: آنتی اکسیدان ها، رنگ ها، امولسیون کننده ها، تثبیت کننده ها، عوامل ژل کننده، نگهدارنده ها، شیرین کننده ها و غیره.

برای شناسایی صحیح آنها، اینجا برخی از خطوط اصلی هستند:

  • “E” به دنبال عدد “1”، نشان دهنده رنگ
  • “E “به دنبال عدد “2”، یک ماده نگهدارنده را نشان می دهد
  • “E” به دنبال عدد “3”، نشان دهنده یک آنتی اکسیدان
  • “E” و به دنبال آن عدد “4” است. , یک غلیظ کننده یا تثبیت کننده را نشان می دهد
  • “E” به دنبال عدد “5”، نشان دهنده یک اصلاح کننده/تنظیم کننده
  • “E” به دنبال عدد “6”، نشان دهنده طعم است. تقویت کننده
  • “E” به دنبال عدد “9”، نشان دهنده یک شیرین کننده، یک گاز پیشران است

در میان انبوهی از مواد افزودنی که احتمالاً در محصولات صنعتی اضافه می شود. ، برخی از آنها حتی به خطرات سلامتی مشکوک بسیار توصیه نمی شوند. برخی از آنها در واقع مشکوک به افزایش خطر سرطان، بیش فعالی هستند یا مثلاً مختل کننده غدد درون ریز هستند.

در لیست وجود دارد. از افزودنی هایی که تأثیر مضری بر سلامتی دارند و بنابراین باید کاملاً از آنها پرهیز شود، به ویژه می یابیم:

  • رنگ‌های موجود در کارامل‌ها (E150c یا E150)، که از ترکیب شکر، آمونیاک و سولفیت‌ها ساخته شده‌اند. به دمای بالا آورده شده است. در نوشابه های گازدار، چای سرد، ویسکی، سرکه بالزامیک، آبجو کهربا، سس سویا یافت می شود. این رنگ در طول تولید خود ماده ای به نام 4-متیل ایمیدازول (4-MEI) تولید می کند که توسط سازمان جهانی بهداشت مشکوک به سرطان زا است.
  • رنگ های آزو (E102, E104, E110, E122, E124, E129) هستند. به طور گسترده در ساخت آب نبات و شیرینی استفاده می شود. آنها متهم به کمک به بیش فعالی در کودکان هستند.

هشدار: برخی از آب نبات ها یا آدامس ها حاوی هفت تا هشت ماده رنگی هستند که چهار تا پنج مورد از آنها نامطلوب هستند.

d8a8d8b1da86d8b3d8a8 d987d8a7db8c d985d988d8a7d8af d8bad8b0d8a7db8cdb8c d8a7d981d8b2d988d8afd986db8c d987d8a7db8cdb8c daa9d987 d8a8d8a7 6449978099bab

اشتراک شوید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید تا مراقبت کنید. سلامتی شما!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی استفاده خواهد شد. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا