سلامت

عوارض انسولین درمانی چیست؟

عوارض انسولین درمانی چیست؟

ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است پورسانت کوچکی دریافت کنیم در اینجا فرآیند ما است.

چگونه برندها و محصولات را بررسی کنیم

اخبار پزشکی امروز فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت سر آنها ایستاده ایم./تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • مواد تشکیل دهنده و ترکیب را ارزیابی می‌کنیم: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • همه ادعاهای بهداشتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟

  • برند را ارزیابی کنید: آیا با یکپارچگی کار می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند باشید؟

ما تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتمادی را برای سلامتی و تندرستی خود پیدا کنید.

یادآوری انتشار تمدید شده متفورمین >

در ماه مه 2020، سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه کرد که برخی از سازندگان متفورمین با انتشار طولانی مدت برخی از قرص های خود را از بازار ایالات متحده حذف کنند. این به این دلیل است که سطح غیرقابل قبولی از یک سرطان‌زای احتمالی (عامل ایجاد سرطان) در برخی از قرص‌های متفورمین طولانی‌رهش یافت شد. اگر در حال حاضر این دارو را مصرف می کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. آنها به شما توصیه می کنند که آیا باید داروی خود را ادامه دهید یا اگر به نسخه جدیدی نیاز دارید.

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت این دارو را مصرف می کنند. انسولین برای کمک به مدیریت سطح قند خون آنها. با این حال، درمان با انسولین می‌تواند باعث ایجاد طیفی از عوارض جانبی شود.

انسولین هورمونی است که به تنظیم میزان قند یا گلوکز در خون کمک می کند. انسولین مشابهی به نام گلوکاگون دارد، هورمونی که برعکس عمل می کند.

بدن از انسولین و گلوکاگون استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که سطح قند خون خیلی بالا یا پایین نمی شود و سلول ها گلوکز کافی برای استفاده دریافت می کنند. برای انرژی.

وقتی قند خون خیلی پایین است، لوزالمعده گلوکاگون ترشح می کند که باعث می شود کبد گلوکز را در جریان خون آزاد کند. با این حال، افراد مبتلا به دیابت ممکن است نیاز به مصرف انسولین مکمل داشته باشد تا سطح قند خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارد.

در این مقاله، ما به بررسی عوارض جانبی، خطرات، و افسانه های انسولین درمانی و نکاتی برای مصرف ایمن انسولین ارائه می دهد.

insulin pump useدر Pinterest به اشتراک بگذارید
افراد مبتلا به دیابت نوع 1 باید انسولین مصرف کنند. با این حال، می تواند منجر به عوارض جانبی شود.

انواع و مارک های مختلف انسولین در ایالات متحده موجود است.

عوارض جانبی که یک ممکن است فرد تجربه کند بستگی به نوع انسولین مصرفی دارد.

عوارض جانبی رایج عبارتند از:

تزریق انسولین باعث می شود سلول های بدن گلوکز بیشتری را از جریان خون جذب کنند. در نتیجه، مصرف بیش از حد یا تزریق در زمان نامناسب ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود.

اگر سطح قند خون فردی بسیار پایین بیاید، ممکن است علائمی مانند:

  • سرگیجه
  • مشکل در صحبت کردن
  • خستگی
  • گیجی
  • رنگ پریدگی پوست
  • تعریق
  • انقباض عضلات
  • تشنج
  • از دست دادن هوشیاری

داشتن یک برنامه دقیق انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده سالم ضروری است. پزشک ممکن است انسولین‌هایی را تجویز کند که با سرعت‌های متفاوتی عمل می‌کنند تا سطح گلوکز خون فرد را ثابت نگه دارد.

افرادی که در معرض خطر هیپوگلیسمی هستند باید از دستبند پزشکی استفاده کنند که نوع دیابت خود را به همراه سایر اطلاعات ضروری، مانند آیا آنها وضعیت خود را با انسولین کنترل می‌کنند یا خیر.

این دستبندها در صورت هوشیاری فرد، اطلاعاتی را در اختیار کمک‌کنندگان اولیه و متخصصان پزشکی قرار می‌دهند.

گستره وسیعی از دستبندهای دیابت برای خرید آنلاین موجود است.

سایر عوارض احتمالی

همچنین این احتمال وجود دارد که مصرف انسولین عوارض جانبی شدیدتری ایجاد کند، اگرچه این موارد کمتر شایع هستند.

نکروز چربی. ممکن است در افرادی که به طور منظم انسولین تزریق می کنند ایجاد شود. این وضعیت باعث ایجاد یک توده دردناک برای رشد در بافت زیر جلدی، که درست زیر سطح پوست است.

A بررسی 2013 درمان با انسولین را با متفورمین مقایسه کرد. متفورمین یکی دیگر از درمان های کاهش دهنده گلوکز برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2.

این محققان دریافتند که گروه درمان با انسولین در این مطالعه خطر ابتلا به چندین عارضه از جمله:

یک بررسی دیگر به این نتیجه رسید که خطرات انسولین درمانی ممکن است بر فواید آن برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیشتر باشد. نویسندگان مضرات انسولین درمانی:

  • نیاز به افزایش دوز و پیچیدگی برنامه درمانی در طول زمان
  • افزایش خطر هیپوگلیسمی شدید
  • خطر احتمالی بالاتر مرگ
  • افزایش احتمالی خطر ابتلا به سرطان‌ها، از جمله سرطان پانکراس

با این حال، هر فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نیازی به مصرف انسولین ندارد. از سوی دیگر، افراد مبتلا به نوع 1، باید تا پایان عمر خود انسولین خود را تکمیل کنند.

سه نوع اصلی دیابت وجود دارد:

  • نوع. دیابت 1: معمولاً در دوران کودکی زمانی که فرد انسولین کافی تولید نمی کند شروع می شود. معمولاً ناشی از حمله سیستم ایمنی بدن به لوزالمعده سالم است.
  • دیابت نوع 2: می تواند در هر سنی ایجاد شود اما 45 سال میانگین سن شروع است. یا لوزالمعده انسولین کافی تولید نمی کند یا سلول های بدن در برابر اعمال آن مقاوم می شوند.
  • دیابت بارداری: در دوران بارداری رخ می دهد و پاسخ بدن زن به انسولین را سخت تر می کند. معمولاً بعد از زایمان متوقف می شود اما خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در زنان افزایش می دهد.

دیابت نوع 1 و نوع 2 معمولاً شرایطی مادام العمر هستند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیش از 30 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت مبتلا هستند. دیابت نوع 2 شایع ترین است، به دلیل 90–95 درصد از افراد مبتلا به دیابت.

افراد دارای دیابت نوع 1 به انسولین درمانی روزانه برای حفظ سطح قند خون منظم نیاز دارد. با این حال، رژیم درمانی دقیق از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

یک فرد می تواند انسولین خود را از طریق پمپ به بدن خود برساند. این دستگاهی است که هورمون را از طریق پورت تامین می کند و نیاز به تزریق را از بین می برد. برخی از پمپ‌ها خودکار هستند، در حالی که برخی دیگر به ورودی کاربر بیشتری نیاز دارند.

برخی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند روزانه دو تا چهار دوز مصرف کنند. تزریق انسولین سریع یا کوتاه‌اثر ممکن است در وعده‌های غذایی ضروری باشد.

افراد برای مصرف انسولین از تزریق‌ها، قلم‌ها و داروهای استنشاقی نیز استفاده می‌کنند.

در اینجا، درباره قلم های انسولین بیشتر بدانید.

انواع انسولین

یک پزشک می تواند به شخصی سازی یک رژیم انسولین درمانی ایمن و موثر برای فرد مبتلا به دیابت نوع 1 کمک کند. طبق گفته آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، چندین نوع مختلف انسولین وجود دارد که افراد می توانند به صورت جداگانه یا ترکیبی از آنها استفاده کنند.

این شامل:

  • انسولین های سریع الاثر که در عرض 15 دقیقه شروع به کار می کنند و می توانند دوام داشته باشند حدود 3 تا 5 ساعت.
  • انسولین‌های کوتاه‌اثر که 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد تا شروع به کار کنند و مدت زمان آن 5 تا 8 ساعت است.
  • انسولین‌های میان‌اثر که 1 مورد نیاز دارند. – 3 ساعت برای شروع کار اما 12 تا 16 ساعت طول می کشد.
  • انسولین های طولانی اثر که در حدود 1 ساعت شروع به کار می کنند و می توانند 20 تا 26 ساعت دوام بیاورند.
  • انسولین های پیش مخلوط که یک انسولین سریع یا کوتاه‌اثر را با یک انسولین طولانی‌تر ترکیب کنید.

پزشک یکی از این انسولین‌ها یا مخلوطی را در کنار یک برنامه به دقت کنترل شده تجویز می‌کند. رعایت دقیق این موارد، خطر عوارض جانبی و عوارض را کاهش می دهد.

در اینجا در مورد انواع مختلف انسولین بیاموزید.

درمان های غیر انسولین

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اغلب می توانند وضعیت خود را بدون درمان با انسولین مدیریت کنند.

گزینه‌های درمانی جایگزین شامل تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی و داروهای غیرانسولینی مانند متفورمین است. با این حال، اگر فردی نتواند سطح قند خون خود را با استفاده از این درمان‌ها کنترل کند، پزشک ممکن است درمان با انسولین را توصیه کند.

زنان مبتلا به دیابت بارداری معمولاً انسولین دریافت می‌کنند، اما می‌توانند دیابت خود را با متفورمین نیز مدیریت کنند. یک پزشک ایمن ترین راه برای مصرف این داروها در دوران بارداری را توضیح می دهد.

بر اساس انجمن دیابت آمریکا (ADA)، چندین افسانه‌های رایج در مورد استفاده از انسولین درمانی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد.

افرادی که انسولین مصرف می‌کنند ممکن است گاهی اوقات اظهارات زیر را از دیگران بشنوند، اما آنها هیچ مبنایی ندارند. در تحقیق یا واقعیت:

  • “انسولین می تواند دیابت را درمان کند.”در حال حاضر هیچ درمانی برای دیابت وجود ندارد. با این حال، انسولین می تواند به فرد کمک کند تا اثرات آن را کنترل کند.
  • “این باعث اختلال در زندگی شما می شود.” یک زندگی کامل و فعال، تا زمانی که به برنامه انسولین خود پایبند باشند.
  • “تزریق انسولین باعث درد می شود.” بسیاری از افراد فوبیا سوزن. با این حال، قلم های انسولین مدرن تقریباً هیچ دردی ایجاد نمی کنند. افرادی که از پمپ ها استفاده می کنند می توانند به طور کلی از تزریق اجتناب کنند.
  • “انسولین باعث افزایش دفعات هیپوگلیسمی شدید می شود.” قند خون.
  • “انسولین تا زمانی که فرد از آن استفاده می کند باعث افزایش وزن می شود.” انسولین ممکن است در ابتدا وزن را افزایش دهد، اما این یک اثر مداوم نیست. بدن ابتدا باید خود را با مکمل انسولین وفق دهد.
  • “محل تزریق مهم نیست.” اثر دارد. زمانی که افت سریع سطح گلوکز خون تاثیر غذا را کاهش می‌دهد، می‌تواند بعد از غذا حیاتی باشد.
  • “انسولین اعتیادآور است.” هر فردی که لوزالمعده او انسولین تولید نمی‌کند.

صحبت کردن با پزشک باید در مورد هر گونه نگرانی یا اضطرابی که در مورد انسولین درمانی دارند، آسوده خاطر کند.

اشتراک گذاری در Pinterest
پایش قند خون برای افراد برای جلوگیری از عوارض جانبی ضروری است. انسولین.

انسولین یک داروی تجویزی است. یک فرد باید با پزشک خود در مورد:

  • انتخاب نوع مناسب انسولین برای خود صحبت کند
  • عوارض جانبی احتمالی یا تداخلات با سایر داروها
  • خود – تجویز ایمن و مؤثر انسولین

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا حاملگی باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا انسولین درمانی بهترین انتخاب برای آنها است یا خیر صحبت کنند.

آنها ممکن است بتوانند. برای استفاده از گزینه های درمانی دیگر برای کنترل سطح قند خون خود، مانند داروهای غیر انسولینی و تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی.

ضروری است افرادی که نیاز به مصرف انسولین دارند، سطح قند خون خود را به طور مرتب کنترل کنند. مصرف بیش از حد یا خیلی کم انسولین می تواند منجر به عوارض جانبی یا عوارض شود.

پیروی از برنامه درمانی تجویز شده نیز حیاتی است. ضروری است که یک دوز را از دست ندهید و هر دوز را در زمان مناسب مصرف کنید.

هرکسی که در حین مصرف انسولین درمانی دچار عوارض جانبی می شود، باید با پزشک صحبت کند. ممکن است برنامه درمانی دیگری یا نوع دیگری از انسولین برای نیازها و سبک زندگی آنها مناسب تر باشد.

یک پزشک همچنین می تواند در مورد نحوه پیشگیری یا کاهش عوارض جانبی خاص توصیه کند.

span class=”css-zya54r”/>

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 برای کنترل خون خود باید روزانه انسولین مصرف کنند. سطح قند و سالم ماندن. با این حال، این درمان می‌تواند باعث افزایش وزن در شروع دوره شود و مصرف بیش از حد انسولین می‌تواند منجر به هیپوگلیسمی شود.

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و دیابت بارداری می‌توانند از داروهای غیر انسولین و تغییر سبک زندگی استفاده کنند. برای مدیریت وضعیت خود بدون نیاز به انسولین.

هنگام مصرف انسولین، بسیار مهم است که افراد برنامه درمانی خود را دنبال کنند. هرکسی که در حین مصرف انسولین دچار عوارض جانبی یا عوارضی می‌شود باید با پزشک خود صحبت کند، او می‌تواند سایر طرح‌های درمانی یا انواع مختلف انسولین را توصیه کند.

یک پزشک همچنین می‌تواند در مورد نحوه پیشگیری یا کاهش برخی عوارض جانبی توصیه‌هایی ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا