سلامت

آیا این استراحتگاه لوکس آینده مراقبت های پس از زایمان است؟

آیا این استراحتگاه لوکس آینده مراقبت های پس از زایمان است؟

اولین در نوع خود در کانادا، یک استراحتگاه جدید پس از زایمان می‌خواهد انقلابی در مراقبت و مراقبت از مادران در روزهای گذشته ایجاد کند. هفته بعد از زایمان اما چرا این روش استاندارد به جای یک تجمل انتخابی نیست؟

توسط امبرلی مک آتیر

Is This Luxury Retreat The Future Of Postpartum Care?

(عکس: iStock)

افراد باردار در کانادا این تمرین را می دانند: سونوگرافی، قرار ملاقات با پزشک و چک‌آپ‌ها تقویم را پر می‌کنند که با دقت در فواصل زمانی منظم با پزشک خانواده، متخصص زنان و زایمان یا ماما. وقتی یک قرار را به پایان می رسانید، قرار بعدی شما رزرو می شود – یک روال فشرده و منظم که هدف آن مراقبت شدید از نوزاد متولد نشده شما است.

اما یک بار آن عزیزم متولد شده است، جیرجیرک است – حداقل در مورد سلامت مادر. اگر در دوران بارداری به پزشک خانواده یا متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده اید، قرار بعدی ممکن است شش هفته پس از زایمان باشد. و خیلی چیزها در شش هفته ممکن است اتفاق بیفتد.

توماسن “داستان های ترسناک” مادر شدن اولیه را شنیده بود – تلاش برای زنده نگه داشتن یک انسان جدید با کم خوابی، غذای کم و اضطراب زیاد – و چیز بهتری می خواست. او می‌گوید: «بیشترین نگرانی برای من نداشتن تخصص کودک بود. مادرم فوق‌العاده است، اما ۳۵ سال بود که از نوزادی مراقبت نکرده بود.» در حالی که یک سزارین برنامه ریزی شده در پیش داشت، شروع به جستجو در گوگل کرد و حجم گیج کننده ای از منابع و خدمات را دید: مشاوران شیردهی، دولاها، پرستاران شب.

“احساس کردم او می‌گوید: «این کار بسیار سازماندهی‌کننده‌ای برای من است که به تازگی بچه‌دار شده‌ام.» “فقط خیلی احساس می کنم.”

در عوض، توماسن برای دو هفته در Alma Care انتخاب کرد، یک خلوت جدید پس از زایمان.

اولین اقامتگاه در نوع خود در کشور، متشکل از 10 اتاق، یک مهد کودک و یک سالن استراحت والدین واقع در هتلی در مرکز شهر تورنتو است و در نوامبر گذشته افتتاح شد و نوید یک “مسکن راحت و کاملاً مجهز را برای شما به منظور تمرکز بر بهبودی” می دهد. با شبی خیره کننده 900 دلار، دو هفته در Alma Care از نظر مالی برای توماسن تلاش می کرد. اما او می‌گوید که بهبودی خود را در اولویت قرار داده و برای تامین هزینه‌های آن مصالحه کرده است (او تصمیم گرفت بچه ماه نداشته باشد و تمام وسایل کودک خود را دست دوم تهیه کرد).

به هر کسی که پس از زایمان و تجربه احساسات رایج پس از زایمان اضطراب، تنهایی و سردرگمی، پیشنهادات در Alma Care مانند یک رویا به نظر می رسد: به یک پرستار پس از زایمان یا مشاور شیردهی پیامک ارسال کنید و آنها در خانه شما خواهند بود. شیر خوردن را تمام کنید و اگر بخواهید، یک پرستار کودک را می‌برد تا بتوانید چرت بزنید. هنگام خواب کودک از یک فریتاتا خانگی با میوه تازه لذت ببرید. از سینه‌پمپ‌های درجه بیمارستانی در کنار تخت خود استفاده کنید و در مورد استریل کردن قطعات یا تمیز کردن بطری نگران نباشید – همه اینها مراقبت شده است.

“فقط یادم می آید توماسن به خاطر می‌آورد: «و ارائه‌دهنده مراقبت شروع به نشان دادن تمام این محصولات پس از زایمان کرد که فقط برای من تنظیم شده بودند-این یخچال شما برای نگهداری شیر است، اینها همه پوشک های شما هستند، و این بهترین محصولات مراقبت از پوست شما است. مراقبت از پوست باعث شد من فقط اشکم در بیاید.”

توماسن با همه خواسته‌ها و نیازهایش، اولین روزهایش را توصیف می‌کند. و هفته های مادر شدن به عنوان چیزی که اکثر مادران تازه وارد تجربه نمی کنند: “من استراحت داشتم، هر روز بهترین روز زندگی ام بود.”

در حالی که تحقیقات کمی انجام شده است بر روی تجربه زنان کانادایی پس از زایمان انجام شده است، یک مطالعه در سال 2021 از مادران دریانوردی دریافتند که از هر پنج مادر جدید، یک نفر از مراقبت خود ناراضی است، به این دلیل که در رزرو قرار ملاقات به موقع، کمبودهایی در بازدیدهای بعدی و ارزیابی های رضایت بخش برای بهبودی خود وجود دارد و در یک نظرسنجی ملی بهداشت عمومی به دنبال درک تجربیات مادران کانادایی – که در سال 2009 منتشر شد، و سپس هرگز تکرار نشد – 42.3 درصد از مادران جدید گزارش دادند که “مقدار زیادی از مشکلات مادران” دارند. مشکل” با حداقل یک مشکل بهداشتی پس از زایمان در طول سه ماه اول پس از تولد.

استراحت و حمایت شدید مادر پس از تولد مفهومی است که تا حد زیادی در کانادا بی سابقه است، اما در فرهنگ های شرقی رایج است. هانا مک‌کانویل، یکی از بنیان‌گذاران Alma Care، پس از «نشستن ماه” – یک هنجار فرهنگی در خانواده چینی او، جایی که مادران جدید حدود 30 روز پس از زایمان استراحت می کنند و بهبود می یابند. “دایه زندانی” برای مراقبت از او پس از تولد هر دو نوزادش.

“تمام روز مک‌کانویل می‌گوید: او برای من غذا می‌پزد و سپس برای من آبگوشت و چای مختلف می‌آورد. او به شیر من نگاه می کرد، یا اگر نوزادم گاز گرفته بود، یک آبگوشت یا یک چای دیگر برای من درست می کرد.

مک کانویل می گوید یافتن این نوع حمایت، که در خانه های نسل و پس از زایمان در چین رایج است، در تورنتو دشوار بود، اما برای موفقیت او به عنوان یک مادر “بسیار مهم” بود. او می‌گوید: «به مادران گفته می‌شود که خوب می‌شوی، شهودت غلبه می‌کند.» «سپس با بچه‌تان به خانه فرستاده می‌شوید و وقتی نمی‌دانید چه کاری باید انجام دهید، احساس می‌کنید که مادر بدی هستید.»

اما چرا تنظیم هزینه دریافت مراقبت عالی و 24 ساعته برای مادران بسیار بالا و دور از دسترس برای بسیاری از آنهاست؟

“ما مک کانویل به صراحت در مورد کسب و کار جدیدش می گوید، علیرغم قیمت بالای آن. او می افزاید که هزینه ماندن تا حد زیادی همان هزینه ای است که برای ارائه مراقبت های عالی برای هر چیزی که یک مادر واقعاً پس از تولد نیاز دارد، هزینه می کند.

شاید هزینه تاکید می کند قطع ارتباط بین دنیای رویایی Alma Care و واقعیت بیشتر مادران تازه وارد در کانادا: اگر کار فیزیکی و ذهنی زایمان ارزش حمایت شدید دارد، چرا ما آن را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت های بهداشتی یارانه ای خود ارائه نمی کنیم. ?

شاید نیاز داریم به هلند نگاه کنید، جایی که یک کرامزورگ، مراقب زایمانی که توسط دولت ارائه شده است، هر روز در طول هفته پس از تولد به در همه چیز از شیردهی گرفته تا شستن لباس و تهیه غذا کمک کنید. یا به کره جنوبی، جایی که 80 درصد از مادران جدید به sanhujoris مراجعه می کنند، اقامتگاه های پس از زایمان که طیف وسیعی از خدمات را از مجلل خصوصی تا 19 مرکز با بودجه عمومی در سراسر کشور ارائه می دهد.

Canadahil دولت فدرال با وجود انتشار دستورالعمل هایی در سال گذشته در مورد سلامت پس از زایمان که نه چندان مفید به مادران جدید توصیه می کند “خوب بخورند، استراحت کافی داشته باشند، استراحت کنند و کارهای سرگرم کننده انجام دهند یا آرامش بخش.”

“یک کل وجود دارد مک کانویل می گوید: تغییر اجتماعی که باید در مورد سلامت زنان اتفاق بیفتد. “به رسمیت شناخته نشده است که تولد یک آسیب است” و افزود که عقب نشینی پس از زایمان باید به عنوان نوعی توانبخشی در نظر گرفته شود. آلما اکنون در حال اضافه کردن خدمات در خانه است – جایی که دولاها یا پرستاران بعد از زایمان آلما با قیمت 45 دلار در ساعت در یک بسته 20 ساعته به آن مراجعه می کنند. او امیدوار است روزی مراقبت پس از زایمان یک مزیت استاندارد برای سلامتی باشد یا حتی تحت پوشش مراقبت های بهداشتی دولتی قرار گیرد.

برای توماسن، هزینه شدید ایده آل نبود، اما ارزش هر پنی را داشت. لنا هفت هفته ای او در حال رشد است. “و صادقانه بگویم، من در حال پیشرفت هستم – من این را به روزهای اولیه و انتخابی که در مراقبت پس از زایمان انجام دادم نسبت می دهم.”

شاتلین را در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

برای اطلاع از بهترین سبک ها، دستور العمل ها و نکات خرید، در خبرنامه های ما مشترک شوید. طالع بینی و پیشنهادات ویژه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا