سلامت

آیا پیرسینگ تراگوس می تواند به درمان میگرن کمک کند؟

آیا پیرسینگ تراگوس می تواند به درمان میگرن کمک کند؟

برخی افراد معتقدند که سوراخ کردن تراگوس یک نوع سوراخ کردن گوش، ممکن است به کاهش علائم سردردهای میگرنی کمک کند. با این حال، شواهد فعلی عمدتاً حکایتی است.

در حالی که دارو اغلب گزینه درمانی اولیه برای میگرن است، بسیاری از افراد به دنبال درمان های جایگزین هستند.

برخی از این درمان های جایگزین عبارتند از مدیتیشن، طب سوزنی، و اخیراً، سوراخ کردن گوش

در این مقاله، پیرسینگ دایت و تراگوس را به عنوان درمان سردرد و درد میگرنی مورد بحث قرار می‌دهیم. ما دلایلی که این سوراخ‌ها ممکن است کمک کنند، شواهد علمی پشت آن‌ها و اثرات نامطلوب احتمالی را بررسی می‌کنیم.

< منبع srcset="//i0. wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/01/iStock-1169099095_hero-1024x575.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 1190/pa woman having a tragus piercings for her migraineاشتراک گذاری در Pinterest
تحقیقات بیشتری برای تعیین کنید که آیا سوراخ کردن تراگوس یک درمان موثر برای میگرن است یا خیر.

زمانی که مشکلات عصب واگ مسئول سردردهای میگرنی است، سوراخ کردن تراگوس یا دایت ممکن است کمک کننده باشد. عصب واگ بلند است و به چندین قسمت گوش خارجی از جمله دایث و تراگوس منشعب می شود.

محققان در حال حاضر در حال بررسی تحریک عصب واگ (VNS) به عنوان یک درمان احتمالی برای تعدادی از شرایط پزشکی هستند، از جمله:

  • صرع
  • افسردگی< /li>
  • اختلالات التهابی مزمن

VNS همچنین یک درمان نوظهور برای سردردهای میگرنی است – ممکن است از بروز آنها جلوگیری کند یا درد مداوم را تسکین دهید.

بسیاری از مردم بر این باورند که با تحریک عصب واگ، سوراخ کردن تراگوس و دایث می‌تواند به تسکین درد میگرن و جلوگیری از ایجاد سردرد کمک کند.

با این حال، شواهدی مبنی بر اینکه هر یک از انواع پیرسینگ می‌تواند درد میگرن را برطرف کند، عمدتاً حکایتی است.

برخی از افرادی که درد را در یک طرف سر تجربه می‌کنند، از داشتن سوراخ در ناحیه سر سود می‌برند. همان طرف با این حال هیچ مدرک علمی این ادعاها را تایید نمی کند.

به نظر می رسد استفاده از سوراخ کردن غضروف به عنوان درمان میگرن از طب سوزنی نشات گرفته باشد. طب سوزنی نوعی از طب سنتی چینی است که شامل قرار دادن سوزن در نقاط خاصی از بدن برای درمان بیماری های مختلف است.

برخی افراد پیرسینگ دایت و تراگوس را اشکال دائمی‌تری از طب سوزنی می‌دانند، زیرا در آنها همان نقاطی وجود دارد که متخصصان طب سوزنی هنگام درمان درد میگرنی تحریک می‌کنند.

< /div>

تراگوس و پیرسینگ دایث درمان های جدیدی برای سردرد و درد میگرنی هستند.

دایت چینی از غضروف بالای کانال گوش است. تراگوس قطعه غضروف مثلثی شکلی است که در زیر دایث، در کنار دهانه قرار دارد.

سوراخ کردن هر یک از ناحیه ها شامل وارد کردن یک سوزن از طریق غضروف و قرار دادن یک گل میخ یا حلقه از طریق سوراخ است.

به سختی می توان گفت که سوراخ کردن دایت و تراگوس به عنوان یک درمان جایگزین برای درد میگرن چقدر موثر است. این به دلیل عدم انجام مطالعات با کیفیت بالا و در مقیاس بزرگ در مورد این موضوع است.

بیشتر شواهد برای این درمان از مطالعات موردی یا گزارش های دست اول ناشی می شود. به عنوان مثال، در سال 2017، محققان ایتالیایی یک گزارش مورد مربوط به مردی 54 ساله با میگرن مکرر و سردردهای تنشی.

این فرد برای تسکین علائم، داروها و درمان‌های سم‌زدایی مختلفی را امتحان کرده بود. . او همچنین فرسایش فرکانس رادیویی را امتحان کرده بود که شامل استفاده از تحریک الکتریکی برای کاهش سیگنال‌های درد است. هیچ یک از این روش ها مزایای قابل توجهی نداشتند.

طبق گزارش، این مرد تصمیم گرفت سوراخ کردن دندان را به عنوان یک درمان احتمالی انتخاب کند. در عرض چند ماه، او کاهش قابل توجهی را در فراوانی و شدت سردردهای میگرنی خود تجربه کرد و مزایای آن حداقل یک سال و نیم طول کشید، زمانی که پزشکان مقاله خود را ارائه کردند.

در حالی که مطالعات کافی وجود نداشت. پژوهش‌های رو به رشدی حاکی از آن است که طب سوزنی می‌تواند به درمان اختلالات میگرن و سردرد کمک کند.

در یک بررسی کاکرین در سال 2016، محققان یافته های 22 کارآزمایی را تجزیه و تحلیل کردند که در مجموع شامل 4985 فرد برای بررسی اثرات طب سوزنی بر پیشگیری از میگرن بود. /p>

نویسندگان دریافتند که طب سوزنی منجر به کاهش جزئی اما قابل توجهی در دفعات میگرن در مقایسه با درمان‌های طب سوزنی ساختگی و بدون درمان می‌شود.

سوراخ کردن دایت و تراگوس پتانسیل ایجاد عوارض جانبی خفیف تا شدید را دارد که شامل موارد زیر است:

  • نادرست قرار دادن جواهرات
  • واکنش آلرژیک به جواهرات یا وسایل سوراخ کردن
  • عفونت
  • خونریزی
  • تورم
  • اسکار< /li>
  • درد
  • آسیب عصبی
  • در حال بدتر شدن علائم میگرن

همه پیرسینگ‌های بدن حداقل خطر خونریزی، عفونت و سایر عوارض جانبی را دارند.

افراد می‌توانند با گرفتن سوراخ‌های خود از متخصصان دارای مجوز و حفظ آنها، خطر را به حداقل برسانند. پیرسینگ‌ها تمیز و خشک – به‌ویژه زمانی که در حال بهبود هستند.

در مورد بهداشت و کاهش خطر عفونت با فردی که سوراخ‌کاری را انجام می‌دهد، بحث کنید. سوراخ‌کننده‌ها باید از سوزن‌ها و جواهرات ساخته‌شده از فولاد ضد زنگ درجه جراحی استفاده کنند، زیرا محتوای نیکل پایینی دارد.

نیکل شایع ترین محرک برای افرادی که به فلز حساسیت دارند. هر کسی که به نیکل حساسیت دارد ممکن است تصمیم بگیرد که فقط جواهرات طلا، تیتانیوم یا فولاد ضد زنگ بپوشد.

تقریبا 80% افراد مبتلا به اختلالات میگرن یا سردرد از درمان های مکمل یا جایگزین برای درمان استفاده کرده اند. به گفته بنیاد آمریکایی میگرن، علائم آنها.

پیرسینگ های دایت و تراگوس به عنوان درمان های جدید بالقوه برای میگرن و سایر اختلالات سردرد محبوبیت پیدا کرده اند.

با این حال، شواهد علمی کمی مبنی بر اینکه این پیرسینگ ها اثرات مطلوبی دارند وجود دارد.

در همین حال، تحقیقات فزاینده ای نشان می دهد که طب سوزنی می تواند به درمان بیماری های مختلف درد مزمن، از جمله میگرن کمک کند. . هر کسی که قصد پیرسینگ دایت یا تراگوس را دارد ممکن است بخواهد ابتدا طب سوزنی را امتحان کند.

اگر فردی برای میگرن به طب سوزنی واکنش نشان دهد، ممکن است از سوراخ کردن دایت یا تراگوس بهره مند شود.

همانند هر درمان احتمالی، مهم است که خطرات آن را به دقت در نظر بگیرید. پیرسینگ بدن می تواند باعث عفونت، خونریزی و جای زخم شود.

همچنین خطر ادامه یا بدتر شدن علائم پس از سوراخ کردن دندان یا ترگس وجود دارد. بدون تحقیقات با کیفیت بالا، پیش بینی نتایج درمان دشوار است.

حتما بخوانید : کوکتل میگرن چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا