کارآفرینی در مقابل اشتغال: مزایا و معایبی که بیش از 200 مالک و من آن را وزن کردیم [داده ها]

کارآفرینی در مقابل اشتغال: مزایا و معایبی که بیش از 200 مالک و من آن را وزن کردیم [داده ها]

بنابراین شما یک ایده تجاری کاملاً جدید دارید و می‌خواهید به تنهایی وارد این عرصه شوید.

قبل از جهش، مهم است که کارآفرینی در مقابل اشتغال را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کدام مسیر برای شما بهتر است.

این مقاله به مزایا و معایب کارآفرینی می‌پردازد که من در بررسی وضعیت کارآفرینی 2024 کشف کردم من دویدم و تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری بین کارآفرینی و استخدام استاندارد نیاز دارید در اختیار شما قرار دادم.

فهرست مطالب

کارآفرینی در مقابل اشتغال

کارآفرینی و اشتغال شامل دو سبک زندگی بسیار متفاوت است. قبل از اینکه درباره تفاوت ها بحث کنیم، با تعاریف شروع می کنم.

  • کارآفرینی شامل ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار یا خدمات شماست. درآمد شما سود کسب و کار خواهد بود.
  • استخدام شامل مشاغل با نرخ ساعتی یا حقوق می شود. در اینجا، وظایف و خدمات خاصی را که توسط یک کارفرما محول شده است، تکمیل می‌کنید.

کارآفرینان کسب و کار خود را اداره می کنند و مسئولیت های مالی را بر عهده می گیرند. در همین حال، کارمندان برای یک شرکت کار می کنند و نرخ دستمزد مشخصی دریافت می کنند.

کارآفرینان هزینه ها و تصمیمات تجاری را مدیریت می کنند، در حالی که کارمندان بر انجام بهترین کار و کمک به موفقیت شرکت تمرکز می کنند. کارمندان به ندرت مجبورند با هر یک از جنبه های مالی کسب و کار سر و کار داشته باشند، مگر اینکه در حسابداری کار کنند.

اکنون، اجازه دهید جوانب مثبت و منفی کارآفرینی و اشتغال را مرور کنیم.

کارآفرینی: جوانب مثبت و منفی

کارآفرین شدن مزایای زیادی دارد که آن را به انتخابی جذاب تبدیل می‌کند. با این حال، قبل از شروع کار باید معایب آن را درک کنید. برای انتخاب آگاهانه، مزایا و معایب زیر را مرور کنید.

مزایای کارآفرینی

1. کنترل برنامه خود.

از پاسخ دهندگان نظرسنجی دلیل اصلی آنها برای راه اندازی کسب و کارشان پرسیدم، و پاسخ شماره یک این بود که آنها می خواهند رئیس خودشان باشند و از 9-5 سنتی فرار کنند.

این برای من منطقی است: وقتی رئیس خود هستید، کنترل قابل توجهی بر برنامه خود و تعادل ایده آل کار و زندگی که می خواهید ایجاد کنید، دارید.

برای مثال، می‌توانید ساعات کاری خود را در ابتدای هفته جمع کنید و در نیمه دوم استراحت کنید. می‌توانید برای جمع کردن بچه‌ها استراحت کنید، اگر اهل شب‌نشین هستید، از خانه کار کنید، یا شب‌ها تا دیروقت کار کنید.

موقعیت های کمی به اندازه اداره کسب و کار شما انعطاف پذیری دارند.

2. مدیریت سود شرکت شما.

اگر کسب و کاری دارید، ابتدا سود را دریافت خواهید کرد. هنگامی که تمام هزینه های خود را پوشش دادید – از جمله دستمزد کارمندان – می توانید پول را پس انداز کنید، سرمایه گذاری کنید یا دوباره سرمایه گذاری کنید.

همانطور که پول بیشتری به دست می آورید، می توانید وجوه را مجدداً برای رشد کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

3. پتانسیل برای ثروت.

اگر کسب و کار شما شروع به کار کند، پتانسیل درآمد شما تقریباً نامحدود است.

شما می توانید شروع به ساختن شش رقم در سال کنید و حتی بیشتر را به عنوان شما رشد می کنید. اگر پول بیشتری برای رشد کسب و کار خود خرج کنید، سود شما افزایش می یابد.

همچنین می توانید پول نقد خود را جمع آوری کنید، حساب های بازنشستگی ایجاد کنید تا برای آینده آماده شوید، در پول خود صرفه جویی کنید و یک شبکه ایمنی ایجاد کنید.

4. شما به دنبال علاقه ای هستید.

به‌عنوان یک کارآفرین، می‌توانید کسب‌وکاری را با محوریت هر چیزی که به آن علاقه دارید (در حد منطق) راه‌اندازی کنید و از پیگیری اشتیاق خود درآمد کسب کنید.

من نمی‌گویم که کارمندان نمی‌توانند نسبت به موقعیت‌های خود اشتیاق داشته باشند، اما کنترل یکسانی بر پیگیری علایق خود به عنوان کارآفرینان ندارند.

5. بازنشستگی انعطاف پذیرتر.

به عنوان یک کارآفرین، ممکن است این پتانسیل را داشته باشید که زودتر از دیگران بازنشسته شوید. اگر پول بیشتری به دست آورید، می توانید سرمایه گذاری هنگفتی داشته باشید و یک بازنشستگی راحت را در اولویت قرار دهید.

حتی می‌توانید مشعل را به شخص دیگری بسپارید، درآمد غیرفعالی کسب کنید و زمانی که می‌خواهید بازنشسته شوید، کسب‌وکار را بفروشید.

مضرات کارآفرینی

1. حفظ تعادل کار و زندگی.

قبلاً اشاره کردم که تنظیم برنامه یکی از دلایل اصلی کارآفرین شدن افراد است، اما حفظ تعادل بین کار و زندگی نیز اولین نکته دردناکی است که پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که با آن مشکل دارند.

این منطقی است زیرا هر دو می توانند همزمان درست باشند. افرادی که بر تعادلی که برای آنها مؤثر است تسلط دارند، احتمالاً آزادی قابل توجهی دارند. اما، اگر در کار یا زندگی شخصی خود فداکاری می کنید، ممکن است احساس استرس و دلسردی کنید، به خصوص که فشار دادن به خودتان و وقت نگذارید برای خود می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود.

ایوان مک کارتی، رئیس و مدیر عامل شرکت < a href="https://www.sportingsmiles.com/" rel="noopener" target="_blank">SportingSmiles به من گفت که در شروع کار با این چالش روبرو شده است. او گفت: «من شرکتم را 15 سال پیش راه‌اندازی کردم و به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، همیشه کوهی از وظایف برای انجام دادن وجود دارد. چالش اصلی که من با آن روبرو شدم، یافتن تعادل بین کار و زندگی شخصی ام بود… با نگاهی به گذشته، متوجه می شوم که باید به زندگی شخصی ام توجه بیشتری می کردم. مراقبت بهتر از خودم استرس را کاهش می‌داد و احتمالاً به من کمک می‌کرد بیشتر روی رشد کسب‌وکار تمرکز کنم.»

نکته حرفه ای: تعادل بین کار و زندگی برای همه متفاوت به نظر می رسد، اما به نظر من، ایده اصلی این است که شما مجبور نیستید کار یا زندگی شخصی را فدا کنید تا جایی برای دیگری ایجاد کنید. تعیین مرزها، استراحت کردن و تعیین انتظارات واقع بینانه، استراتژی هایی هستند که برای حفظ تعادل سالم در زندگی خود استفاده می کنم.

2. چالش های مالی بالقوه.

شروع یک کسب و کار می تواند از نظر مالی چالش برانگیز باشد.

در واقع، 54 درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی ما با کسب درآمد و حفظ امور مالی/پول، عمدتاً با دسترسی به بودجه، چالش‌های بودجه‌بندی و کسب درآمد مکرر مشکل دارند.

کارآفرینی نیز می تواند مخاطره آمیز باشد. به عنوان مثال، اگر فروش کاهش یابد، ممکن است مجبور شوید از پس انداز خود برداشت کنید تا مابه التفاوت را پوشش دهید، به خصوص اگر کارمندانی برای پرداخت دارید.

می‌دانم که هر نوسانی می‌تواند اضطراب‌آور باشد، اما کارهایی وجود دارد که می‌توان از نظر مالی روی پای راست ماند، مانند:

نکته حرفه ای: به یاد داشته باشید، کارآفرینی نباید تنها جریان درآمد شما باشد. اگر فداکاری های مالی راه اندازی یک کسب و کار را می سنجید، نقش تمام وقت خود را حفظ کنید. شما همیشه می توانید در کارآفرینی در کنار هم باشید. اگر سود به طور ناگهانی افزایش یابد، می توانید پروژه جانبی خود را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید.

3. هزینه های اولیه.

راه اندازی یک کسب و کار به سرمایه نیاز دارد و یک مالک متوسط ​​کسب و کار کوچک 40000 دلار در سال اول کسب و کارشان. شما همچنین باید حقوق کارمندان را پرداخت کنید، برای لوازم مورد نیاز پرداخت کنید، و مهمتر از همه، بودجه پیدا کنید.

اگر پس انداز یا امکانات لازم را دارید، می توانید هزینه های اولیه را خودتان پوشش دهید. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید وام هایی بگیرید که ممکن است با نرخ بهره بالا همراه باشد.

شما مسئول تامین سرمایه لازم برای شروع کسب و کار خود هستید که می تواند استرس زا باشد.

4. پوشش حقوق، بیمه و سایر هزینه ها.

اگر بخش منابع انسانی ندارید، کاملاً مسئول عملیات افراد هستید.

این شامل پرداخت حقوق به کارکنان، ارائه مزایا، و اطمینان از اینکه قراردادها از قوانین ایالتی و محلی پیروی می کنند، می شود. اگر اینها مسئولیت‌های جدیدی هستند، باید یاد بگیرید که چگونه آنها را در حین انجام دادن انجام دهید.

اما شما همچنین می توانید کارشناسانی را برای انجام وظایف خاص استخدام کنید. فقط باید پرداخت کنید.

5. مسئولیت های اضافه شده می تواند باعث استرس شود.

کارکنان افراد زیادی دارند که می‌توانند با سؤالات یا پشتیبانی با آنها ارتباط برقرار کنند. به عنوان یک کارآفرین، آینده کسب و کار شما در دستان شماست.

پوشیدن کلاه های زیاد می تواند استرس زا باشد، به خصوص اگر در حال ایجاد تعادل بین رشد کسب و کار خود باشید و مثلاً در مورد قوانین انطباق و حقوق و دستمزد کارمندان خود بیاموزید.

خوب این است که، با تمرین و فداکاری، برخی از وظایف جدیدی که باید در شروع سفر به حساب آورید، می توانند به طبیعت دوم تبدیل شوند. و همانطور که مقیاس می کنید، همیشه می توانید متخصصان را استخدام کنید.

6. برخورد با مالیات.

وقتی کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، مالیات‌ها پیچیده‌تر می‌شوند. به جای دریافت فرم از کارفرما، شما مسئول محاسبه هزینه های خود و ارسال آن برای کارمندان خود هستید.

7. موفقیت تجاری تضمین نشده است.

اگرچه شما بر هر چیزی که به موفقیت کسب‌وکارتان کمک می‌کند کنترل عملی دارید، به این معنی نیست که موفق می‌شود. ممکن است بازار برای محصول شما آماده نباشد یا به آن علاقه مند نباشد، و تغییرات اقتصادی که کنترلی بر آنها ندارید می تواند بر موفقیت سرمایه گذاری شما تأثیر بگذارد.

اشتغال: جوانب مثبت و منفی

اگر به دنبال ثبات و ثبات بیشتر هستید، استخدام استاندارد ممکن است همه کادرهای شما را علامت بزند.

با این حال، هر نقشی چالش های خود را دارد. برای ترسیم تصویر بهتر، فهرستی از جوانب مثبت و منفی ایجاد کرده‌ام.

مزایای استخدام

1. چک های حقوق ثابت.

چه ساعتی و چه حقوق بگیر، به عنوان یک کارمند حقوق ثابتی دریافت می کنید.

همیشه چک دوهفته‌ای یا دو ماهه خود را دریافت می‌کنید تا از صورت‌حساب‌های خود مطلع شوید. شما همچنین می‌دانید که چک حقوق بعدی شما چه زمانی خواهد بود و چقدر پول انتظار دارید.

2. ساعت کاری را تنظیم کنید.

کارآفرینان اغلب با تعادل بین کار و زندگی دست و پنجه نرم می کنند. ساعات طولانی و شب‌های دیروقت معمول است، به‌ویژه زمانی که یک کسب‌وکار تازه شروع شده است.

اگر از ساختار و ثبات بیشتر قدردانی کنید، اکثر مشاغل استاندارد، شیفت‌ها و ساعات کاری مشخصی را ارائه می‌دهند. شما همیشه برنامه خود را می دانید و می توانید یک روال قابل اعتماد بسازید.

امروزه، بسیاری از شرکت‌ها نیز انعطاف‌پذیری بیشتری در زمینه اشتغال ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، اگر در خانه کار می کنید، هنوز هم می توانید برای یک کار سریع از کار خارج شوید. اگر هیبریدی هستید، می‌توانید انتخاب کنید چه روزهایی از خانه کار کنید تا از ترافیک جلوگیری کنید.

اگر به دنبال مزایای استخدام استاندارد با افزایش انعطاف‌پذیری هستید، می‌توانید جستجوی شغل خود را برای برآورده کردن این نیاز محدود کنید.

3. مزایای تمام وقت.

بیمه سلامت در ایالات متحده گران است و کارآفرینان مسئول یافتن برنامه هایی برای کارمندان خود و خودشان هستند.

در همین حال، افرادی که دارای نقش تمام وقت هستند معمولاً از کارفرمایان خود برای نیازهای پزشکی استاندارد (دندانپزشکی، بینایی، حتی بیمه عمر)، تطابق 401 هزار تومانی یا پیشنهادات بازنشستگی، و مزایای دیگری مانند ادامه تحصیل، مسافرت، سواگ و غیره بهره مند می شوند.

در شرکت‌های بزرگ‌تر، کارمندان اغلب می‌توانند از جیب کمتری برای طرح‌های بیمه خود بپردازند.

4. بالقوه برای تبلیغات.

به مرور زمان، می‌توانید به دنبال فرصت‌هایی برای ارتقای شغلی باشید که مسئولیت‌های بیشتری به شما می‌دهد و چک‌های دستمزد بالاتری به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید قدرت خود را در مدیریت افراد، اجرای پروژه‌ها یا همکاری نزدیک‌تر با سهامداران ارشد امتحان کنید.

شما برای ترفیع به تجربه نیاز دارید، اما ارزش این فرصت را دارد که درآمد، پیشرفت حرفه ای خود را افزایش دهید و برای آینده آماده شوید.

5. فرصت های توسعه حرفه ای.

علاوه بر تبلیغات، بسیاری از شرکت‌ها فرصت‌های توسعه حرفه‌ای مانند دوره‌های ارتقاء مهارت، برنامه‌های مربیگری، یا گروه‌های منابع کارمند را ارائه می‌کنند تا به شما در ملاقات با سایر حرفه‌ای‌ها کمک کنند.

کار کردن در یک شرکت معتبر همچنین می تواند رزومه کاری شما را تقویت کند. تجربه در یک شرکت چشمگیر می تواند به شما کمک کند نقش های آینده را تضمین کنید. علاوه بر این، این ارتباطات می‌تواند به فرصت‌های شغلی منجر شود، زیرا همکاران شما نقش خود را تغییر می‌دهند.

مضرات استخدام

1. امنیت شغلی تضمین نشده است.

چه عملکرد شما پایین‌تر باشد و چه شرکت موقعیت‌های شغلی خود را حذف کند، می‌توانید بدون شغل در زمانی که انتظارش را ندارید.

و از آنجایی که تصمیمات استخدام و اخراج کاملاً از دست شما خارج است، اگر این اتفاق بیفتد کار زیادی نمی توانید انجام دهید.

2. کار تحت مدیریت.

کارمندان همیشه باید به کسی گزارش دهند، معمولاً به یک مدیر. حتی اگر از نردبان شرکت بالا بروید، باید به رهبران ارشد یا هیئت اجرایی خود گزارش دهید.

برخی افراد ممکن است از قدرت همیشه حاضر خوششان نیاید و کار در یک محیط ساختاریافته را چالش برانگیز بدانند. در این موارد، کارآفرینی به شما این امکان را می دهد که هر طور که می خواهید کار کنید.

3. داشتن کنترل کمتر.

کارمندان کنترل کمی بر مشاغل دارند. ممکن است یک شرکت تصمیمی بگیرد که شما دوست ندارید، که می‌تواند منجر به رویه‌های جدیدی شود، و شما باید آنها را دنبال کنید، حتی اگر آنها را دوست ندارید.

در حالی که می‌توانید ناامیدی خود را ابراز کنید و سعی کنید تغییر را تشویق کنید، برای اجرای ایده‌های خود به حمایت رهبران ارشد بیشتری نیاز دارید.

4. انعطاف کار کمتر.

حتی وقتی شرکت‌ها به گزینه‌های کاری انعطاف‌پذیرتر روی می‌آورند، همچنان باید به برنامه خود وفادار بمانید و به مسئولیت‌های خود بپردازید. ممکن است یک برنامه سفت و سخت داشته باشید که باید به آن پایبند باشید و از شما خواسته شود که شخصاً حاضر شوید و به موقع در داخل و خارج از خانه حاضر شوید.

اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات هستید، باید تعطیلات خود را تأیید کنید. اگر نتوانید کار خود را کامل کنید، باید روزهای بیماری را سپری کنید. حتی ممکن است لازم باشد کسی را پیدا کنید که شیفت شما را پوشش دهد.

5. مشتاق موقعیت خود هستید.

افراد برای زندگی به پول نیاز دارند، که می‌تواند به این معنی باشد که در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که کاملاً علاقه‌ای به گذران زندگی ندارند.

این بدان معنا نیست که هر کارمندی بی‌علاقه و بی‌حوصله است—شما هنوز هم می‌توانید یک کارمند تمام وقت باشید که به کار و کمک‌هایتان به دنیا علاقه دارد. شما فقط کنترل کمتری بر نحوه انجام کسب و کار خواهید داشت.

این همچنین به این معنا نیست که نمی‌توانید علایق خود را خارج از شغل تمام وقت دنبال کنید. بسیاری از کارآفرینان از چیزی که به آن علاقه دارند، کارهای جانبی را آغاز می کنند و اگر این یک سرمایه گذاری قوی است، مشاغل روزانه خود را رها می کنند تا تمام وقت آن را دنبال کنند.

6. سیاست محل کار.

متأسفانه چیزی به نام محیط کاری سمی وجود دارد. اگر برای درآمد به شغل خود متکی هستید اما محل کارتان سمی است، مقابله با آن می تواند چالش برانگیز باشد.

قوانین نانوشته‌ای که باید رعایت کنید نیز می‌تواند احساس ارتباط با محل کارتان را سخت کند.

برای کارمندان اقلیت که ممکن است نژادپرستی و تجاوزات خرد را در محل کار تجربه کنند و فرصت‌های کمتری برای پیشرفت دریافت کنند، چالش‌برانگیزتر است.

کدام مسیر برای شما مناسب است؟

بررسی مزایا و معایب کارآفرینی و اشتغال می تواند به شما کمک کند مسیر شغلی ایده آل خود را پیدا کنید. قبل از تصمیم گیری، حتماً شخصیت، وضعیت مالی و دانش تجاری خود را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید، می توانید بین کارآفرینی و استخدام معمولی جابجا شوید. ممکن است کار خود را در یک دفتر شروع کنید و سال ها بعد کسب و کار خود را راه اندازی کنید. یا ممکن است در یک استارتاپ کار کنید و تصمیم بگیرید که یک محیط سنتی تر مناسب تر است.

مهم نیست چه چیزی را انتخاب می‌کنید، حتماً با خودتان تماس بگیرید و به طور منظم مسیر شغلی انتخابی خود را مرور کنید.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل