هوش درآمد چیست؟ [+5 مشکل حل می کند]

هوش درآمد چیست؟ [+5 مشکل حل می کند]

اگر کسب‌وکار شما یک خودرو بود، پس اطلاعات درآمدی GPS آن خواهد بود – به شما هشدار می‌دهد چه زمانی باید پیچ‌های درست را انجام دهید، چه مسیری بهینه‌تر است، و اگر موانع احتمالی در راه است.< /p>

هوش درآمد نیز مانند GPS برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به هوش مصنوعی متکی است. در یک تیم فروش، می‌تواند سطح جدیدی از بینش برای فرصت‌های فروش، عملکرد و بهره‌وری ارائه دهد.

در اینجا، هوشمندی درآمد و پنج مشکلی را که می‌تواند برای تیم فروش شما حل کند، تعریف می‌کنیم.

اطلاعات درآمد یک زمینه نسبتاً جدید است که منجنیق شده است با در دسترس بودن راه حل های هوش مصنوعی – و توانایی آن برای ادغام با CRM و سایر برنامه ها.

رویکرد اول داده‌ها، داده‌ها را از چندین تیم – از جمله فروش، بازاریابی و پشتیبانی – جمع‌آوری می‌کند و آن را در یک منبع حقیقت یکپارچه می‌کند. هدف؟ بدون نقطه کور، بدون داده از دست رفته، و بدون فرصت از دست رفته.

به عنوان مثال، یک تیم بازاریابی می تواند باز شدن ایمیل، بازدید از سایت و نرخ پرش را برای اطلاع از استراتژی های خود ردیابی کند. تیم‌های پشتیبانی می‌توانند تشخیص دهند که کدام مشتریان برای فروش بیشتر هستند و کدامیک به طور کامل از محصول یا خدمات استفاده نمی‌کنند.

اما چه کاری می تواند برای تیم های فروش انجام دهد؟ بیایید در زیر به این موضوع بپردازیم.

5 مشکلی که هوش درآمد در تیم های فروش حل می کند

1. فرصت های فروش از دست رفته.

به عنوان متخصصان فروش، ما همیشه به دنبال شفافیت در مورد مشتریان و مشتریان خود هستیم. اما داده های منسوخ یا نادرست می توانند دید ما را مبهم کنند. و اگر با یک CRM محدود کار می‌کنید، مشکل‌تر می‌شود.

اطلاعات درآمدی می‌تواند بینش‌های مربوط به فرصت‌های فروش را آشکار کند – از جمله سیگنال‌های خرید پیشرفته، اطلاعات پیش‌بینی و هدف‌یابی داده ها. با داشتن این بینش، نمایندگان فروش می توانند ارتباطات خود را بهتر شخصی سازی کنند، سرنخ ها را اولویت بندی کنند و در نهایت درآمد بیشتری ایجاد کنند.

2. راب بهره وری.

در حالی که هر نماینده فروش گردش کار مشخصی دارد، آنها معمولاً سیستم‌ها، فرآیندها و داده‌ها را با تیم خود به اشتراک می‌گذارند —یعنی ابزارهای اطلاعاتی درآمد می‌توانند تأثیرات گسترده‌ای بر بهره وری برای همه.

برای مثال، هر روز، نمایندگان فروش ارزیابی می‌کنند که کدام یک از مشتریان بالقوه به احتمال زیاد بسته می‌شوند و کدام یک ممکن است وقت آنها را تلف کند. با کمک یک ابزار هوشمند درآمد، نمایندگان بهتر می‌توانند پیش‌بینی کنند که کدام مخاطب بیشتر، از چه کانال‌هایی و چه زمانی گاز می‌گیرد.

این ابزارها همچنین نیاز به وارد کردن دستی داده‌ها را برطرف می‌کنند، که زمان را آزاد می‌کند و گزارش دقیق را تضمین می‌کند.

3. داده های ضبط نشده.

55٪ از فروشندگان اعتراف می کنند که داده های مشتری بالقوه یا مشتری را در CRM خود ذخیره نمی کنند. بسیاری از کسانی که این کار را انجام می دهند، ساعت های بی شماری در هفته را برای وارد کردن دستی داده ها تلف می کنند. در نتیجه، تیم‌ها برای گزارش و پیش‌بینی فروش به داده‌های ناقص متکی هستند.

یک ابزار هوشمند درآمد می‌تواند نیاز به وارد کردن دستی داده‌ها را از بین ببرد، زیرا به طور خودکار تمام فعالیت‌های فرآیند فروش را ثبت می‌کند. از آنجایی که داده ها به موقع و دقیق هستند، تیم ها می توانند گزارش ها، پیش بینی ها و تصمیم گیری های آگاهانه تری داشته باشند.

4. تیم های ناهماهنگ.

نمایندگان فروش کلاه های زیادی بر سر می گذارند. به عنوان مثال، آنها ممکن است وظیفه جذب مشتریان یا ارائه خدمات پشتیبانی را داشته باشند. در نهایت، این آنها را از وظیفه اصلی خود یعنی فروش دور می کند.

چگونه نمایندگان فروش می توانند مشتریان را به طور موثر به بخش های دیگر واگذار کنند؟ یکی از راه ها افزایش شفافیت در تعامل با مشتری است.

با ابزار هوشمندی درآمد، هر بخش – از بازاریابی گرفته تا خدمات مشتری – می‌تواند به نقاط تماس مشتری، از تماس‌ها تا تعاملات ایمیلی، در یک مکان مرکزی دسترسی داشته باشد و به آنها ارجاع دهد. این امر نیاز به تماس با نمایندگان فروش برای “سرعت” را برطرف می کند.

این قابلیت مشاهده می تواند در زمان صرفه جویی کند و هرگونه اصطکاک را در چندین بخش کاهش دهد.

5. داده‌های مخفی شده.

برای شرکت‌های بزرگ یا کوچک، همکاری بین بخش‌ها می‌تواند یک چالش باشد. گاهی اوقات داده‌ها در مکان‌های مختلف ذخیره می‌شوند – مانند صفحه‌گسترده روی دسک‌تاپ شخصی – یا به‌طور کامل به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

بدون یک “منبع واحد حقیقت، یک شرکت می‌تواند بینش‌های ارزشمند مشتری را از دست بدهد. Revenue Intelligence می‌تواند این مشکل را با جمع‌آوری بی‌درنگ تمام داده‌ها در سراسر بخش‌ها و کشیدن آن‌ها به یک مکان واحد که همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، حل کند.

هدف در اینجا این است که هر بخش سهم خود را در نتایج نهایی درک کند و تصمیمات بهتری در سطح شرکت بگیرد.

نحوه پیاده سازی اطلاعات درآمد

اطلاعات درآمدی ترسناک به نظر می رسد، اما یادگیری نحوه اجرای آن می تواند به کسب و کار شما کمک کند.

اولین قدم این است که تیم فروش خود را در همان صفحه قرار دهید. آنها باید هدف هوش درآمدی و نحوه گنجاندن آن را در جریان کاری خود بدانند.

سپس، فرآیندهای فروش و جریان درآمد خود را مشخص کنید. بیابید داده های شما از کجا می آیند و چقدر بزرگ هستند.

با این اطلاعات، می‌توانید تحقیق در مورد ابزارهای اطلاعاتی درآمد را شروع کنید. نرم افزارهایی مانند Gong، InsightSquared، سایبان، و RevOps می‌تواند فعالیت مشتری را ردیابی کند و اطلاعات عملی ارائه دهد. ایده خوبی است که از هر نسخه آزمایشی یا آزمایشی استفاده کنید تا ببینید کدام ابزار برای کسب و کار شما مناسب است.

همچنین به خاطر داشته باشید که آموزش ها برای کمک به تیم فروش شما برای درک و استفاده موثر از این ابزارها بسیار توصیه می شود.

نظرات نهایی

آینده جمع آوری داده ها اینجاست. اطلاعات درآمدی می‌تواند تیم‌های فروش را با اتصال تمام بخش‌های کسب‌وکار به فعالیت‌هایی که درآمد را افزایش می‌دهند، به سمت تجهیزات بالا سوق دهد. تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که چگونه کسب‌وکار شما می‌تواند اطلاعات درآمدی را در فرآیندهای خود قرار دهد – و آیا می‌توانید آن را در سطح شرکت اجرا کنید.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل