23 بهترین تست شخصیت رایگان که می توانید در سال 2024 آنلاین انجام دهید

23 بهترین تست شخصیت رایگان که می توانید در سال 2024 آنلاین انجام دهید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا اینگونه فکر می کنید و رفتار می کنید؟ یا چرا به نظر می رسد با افراد خاصی درگیر می شوید در حالی که بدون زحمت با دیگران ارتباط برقرار می کنید؟

پاسخ ممکن است در تیپ شخصیتی شما باشد. و به‌عنوان فردی که همیشه درون‌نگر بوده‌ام، آزمایش‌های شخصیتی را ابزار قدرتمندی برای تقویت خودآگاهی، خودشناسی و رشد یافته‌ام.

برای کمک به شما در یافتن بهترین تست شخصیت برای حمایت از رشد شخصی و حرفه‌ای خود، تمام ۲۳ تست موجود در این راهنما را انجام دادم. من همچنین برخی از بینش های متخصص در مورد نظریه شخصیت را ارائه خواهم کرد.

فهرست مطالب

هدف تست های شخصیت

در حالی که من همیشه مجذوب نظریه شخصیت بودم، من یک روانشناس مجاز نیستم. بنابراین، تصمیم گرفتم از چند روانشناس در مورد نحوه استفاده از تست های شخصیت، اهداف آنها و اینکه آیا آنها در یک محیط تجاری و بالینی شایستگی دارند بپرسم.

کریستن یاکوبسن، LCPC، بنیانگذار Cathartic توضیح داده شد که مشاوره فضایی برداشت من از تست های شخصیت این است که آنها به عنوان ابزاری جذاب برای برانگیختن بازتاب خود و گفتگو عمل می کنند. اما آنها باید با احتیاط بخصوص در محیط های بالینی استفاده شوند.

او اشاره کرد که آزمون‌هایی که فاقد پشتوانه تجربی هستند در محیط‌هایی دارای ارزش هستند «مثل مشاوره شغلی یا توسعه شخصی، جایی که کسب بینش در مورد شخصیت و سبک کاری فرد می‌تواند کاملاً مفید باشد.

آموزش درباره خودتان شایستگی دارد، و درک اینکه چگونه با افراد دیگر کار می‌کنید یا تصمیم می‌گیرید، می‌تواند به شما و شرکتتان کمک کند تا بهترین گزینه را برای موقعیت خود پیدا کنید.

مزایای تست های شخصیت

  • ارزیابی شخصیت می تواند به ما کمک کند تا در مورد خود و دیگران بیاموزیم. یاکوبسن گفت، من مشاهده کرده‌ام که مشتریان و دانش‌آموزان از این بینش‌ها برای بیان بهتر نیازها و درک خود در روابط، یا حتی برای هدایت مسیرهایشغلی ممکن استفاده می‌کنند. می تواند منجر به تغییرات مثبت در زندگی آنها شود.»
  • تست‌های شخصیتی می‌توانند ما را در جهتی راهنمایی کنند که با تمایلات طبیعی‌مان همسو باشد – به ما کمک می‌کند زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را به‌طور مؤثرتری هدایت کنیم. لینکلن استولر، Ph.D، CHt، CCPCPr، روان درمانگر و صاحب تعادل قدرت ذهن، به اشتراک گذاشته شده، «نظریه های روانشناختی مانند علائم جاده هستند و علائم جاده افراد را تعریف نمی کنند. آنها مسیرهایی برای رسیدن به مقصد هستند.»
  • تست‌هایی مانند پرسشنامه شخصیت چند مرحله‌ای مینه‌سوتا (MMPI) به صورت تجربی پشتیبانی می‌شوند و می‌توانند در تنظیمات بالینی مفید باشند.

معایب تست های شخصیت

    جاکوبسن خاطرنشان کرد:
  • برخی از تست‌های شخصیت مانند Big Five، Enneagram و Human Design، پشتیبانی تجربی کافی برای استفاده در تنظیمات بالینی ندارند.
  • بسیاری از آزمون ها در معرض سوگیری ذاتی هستند. استولر توضیح داد، “طبق تجربه من، اکثر مردم ارائه ای را که معتقدند خودسازگار است، اما همیشه عینی نیست، منطقی می دانند.”
  • ارزیابی شخصیت فقط زمانی کار می کند که شرکت کننده کاملاً صادق و خودآگاه باشد. «حتی یک آزمایش استاندارد شده، ناسازگاری‌های خودساخته را آشکار نمی‌کند. آزمایش‌ها اغلب کمتر از چیزی که یک مشاهده‌گر بصیر می‌تواند توصیف کند، نشان می‌دهد.»استولر خاطرنشان کرد.

وقتی با روانشناسان در مورد تست های شخصیتی مختلف صحبت کردم، موضوع رایج این بود که آنها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. هر کدام هدف خود را دارند. به عنوان مثال، MMPI در یک محیط بالینی بسیار مفید است، در حالی که پرسشنامه طرحواره برای زوج ها بهترین است.

در اینجا سه ​​نوع متداول معیارهای شخصیتی برای رشد شخصی و حرفه ای آورده شده است.

تست های شخصیت مایرز-بریگز

نماگر نوع Myers-Briggs (MBTI) یکی از شناخته شده ترین ارزیابی های شخصیتی است که به دهه 1940 باز می گردد. MBTI که توسط کاترین کوک بریگز و دخترش، ایزابل بریگز مایرز ساخته شد، از کار کارل یونگ روانپزشک مشهور سوئیسی الهام گرفته شده است.

نظریه انواع روان‌شناختی یونگ پیشنهاد می‌کند که افراد جهان را از طریق چهار کارکرد روان‌شناختی اصلی تجربه می‌کنند: احساس، شهود، احساس و تفکر. او معتقد بود که این کارکردها از طریق نگرش یک فرد بیان می شود که می تواند برونگرا (متمرکز به بیرون) یا درونگرا (متمرکز به درون) باشد.

بر اساس نظریه شخصیت یونگ، MBTI افراد را به 16 تیپ شخصیتی متمایز بر اساس ترجیحات آنها در چهار دوگانه جداگانه دسته بندی می کند: برون گرایی (E) در مقابل درون گرایی (I)، حس (S) در مقابل شهود (N)، تفکر (T) در مقابل احساس (F)، و قضاوت (J) در مقابل ادراک (P).

شخصاً، نظریه یونگ را دقیق‌تر از انواع MBTI می‌دانم. به جای اختصاص یک نوع ثابت، نظریه او پیشنهاد می کند که همه ما از انواع مختلفی از روش های پردازش در سطوح مختلف استفاده می کنیم. شما ممکن است از حس برونگرا به عنوان شیوه تفکر غالب خود استفاده کنید، در حالی که یک همکار از شهود درونگرا استفاده می کند. و دریافته‌ام که درک این عملکردهای شناختی می‌تواند بسیار قابل اعتمادتر از استفاده از نوع چهار حرفی، مانند INFP باشد.

تست شخصیت دیسک

DiSC مخفف عبارت است چهار ویژگی های شخصیتی اصلی که توسط آزمون ارزیابی شدند: تسلط (D تأثیر (I)، ثبات (S) و وظیفه شناسی (C). این آزمون که عمدتاً در تنظیمات شرکتی استفاده می شود، به شما کمک می کند تا سبک های ارتباطی و رفتاری خود و همچنین همکارانتان را درک کنید.

وقتی برای یک کار قبلی تست DiSC دادم، به تیم ما کمک کرد کارآمدتر کار کند به این معنا که همه ما نقاط قوت و ضعف یکدیگر را می‌دانستیم. به جلوگیری از اختلاف نظرها کمک کرد زیرا همه ما یکدیگر را در سطح عمیق‌تری درک می‌کردیم – به ما کمک کرد رشد کنیم و به عنوان یک تیم بهتر همکاری کنید.

تست های هوش هیجانی

هوش عاطفی (EI) توانایی شما برای احساسات خود و دیگران را بشناسید، درک کنید و مدیریت کنید. تست‌هایی که هوش هیجانی را اندازه‌گیری می‌کنند، مؤلفه‌های کلیدی مانند خودآگاهی و تنظیم، مهارت‌های اجتماعی، انگیزه و همدلی را ارزیابی می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است که هوش هیجانی یک پیش بینی کننده مهم است موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای. و برخی از مطالعات نشان می‌دهند که EI ممکن است حتی مهم تر از هوش شناختی (IQ) در مورد موفقیت کلی باشد. رفاه.

هنگام انجام تست EI، در شناسایی زمینه‌هایی که می‌توانم پیشرفت کنم – مانند گوش دادن فعال و مدیریت استرس، ارزش پیدا کردم.

1. 16 شخصیت

بهترین برای: یادگیری اینکه چگونه تیپ شخصیتی شما بر روابط شما و سایر زمینه های زندگی شما تأثیر می گذارد.

پس از انجام آزمون شخصیت 16، احساس کردم ارزیابی برای من بسیار دقیق است نوع شخصیت. در حالی که آزمون از سیستم تایپ MBTI و عبارات بارنوم (عبارات عمومی) استفاده می کند که برای اکثر مردم صدق می کند)، من معتقدم که گرفتن آن ارزش دارد.

آزمون 16 شخصیت گسترده است و نشان می‌دهد که تیپ شخصیتی شما چگونه به موقعیت‌های خاص واکنش نشان می‌دهد.

مزایا:

  • این آزمون بینش هایی در مورد عادات کاری، دوستی ها، و روابط عاشقانه و خانوادگی ارائه می دهد.
  • برخی نقاط قوت و ضعف در حرفه، روابط دوستانه، خانواده و زندگی شخصی شما را برجسته می کند.

Con:

  • ممکن است تصمیم گیری در جایی که بین هفت گزینه از “موافق” تا “مخالف” برای هر سوال قرار بگیرید، دشوار و زمان بر باشد. ارائه گزینه های کمتر تست را آسان تر می کند.

2. شخصیت عالی

بهترین برای: به دست آوردن بینش در مورد نحوه درک دیگران از شما و شناسایی ارزش های اصلی شما.

آزمون Personality Perfect سریع و آسان است ، فقط چند دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود. نتایج شامل توصیف شخصیت با ویژگی‌های خاص است.

مانند آزمون 16 شخصیت، از چارچوب MBTI استفاده می کند. یکی از ویژگی های مورد علاقه من Personality Perfect تمرکز آن بر نحوه درک و تفسیر دیگران از رفتارهای شما است. این به من این امکان را داد که لحظه ای وقت بگذارم و از منظر سوم شخص به خودم فکر کنم و نقاط ضعف را از تجربیات گذشته شناسایی کنم.

به عنوان مثال، من اغلب برای شرکت در گفتگوهای کوچک مردد هستم و ترجیح می دهم به سطوح عمیق تر گفتگو بپرم. اما صحبت های کوچک اساس گفتگو است و همیشه به نفع من نیست که از آن صرف نظر کنم.

مزایا:

  • آزمون کوتاه اما دقیق است.
  • اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه چگونه شخصیت شما بر سبک ارتباطی، فرآیند تصمیم گیری و پویایی بین فردی شما تأثیر می گذارد ارائه می دهد.

معایب:

  • برخی از محتوا پشت دیوار پرداخت 5 دلاری است و نتایج کاملاً مختصر است مگر اینکه بخواهید برای جزئیات بیشتر هزینه کنید.
  • اگرچه من با این آزمون همان نوع MBTI را دریافت کردم، روانشناسانی که با آنها صحبت کردم می گویند این نوع آزمون غیرعلمی است زیرا می توانید نتایج متفاوتی دریافت کنید.

3. Testcolor

بهترین برای: ارزیابی سریع ویژگی های شخصیتی و یادگیری در مورد هوش هیجانی، خلاقیت و سبک کاری شما.

برخلاف سایر آزمون‌هایی که بر پرسشنامه‌های طولانی تکیه می‌کنند، Testcolor به سادگی از شما می‌خواهد که رنگ‌هایی را که بیشتر و کمترین علاقه‌تان را دوست دارید از مجموعه ارائه شده انتخاب کنید. این آزمون که توسط تیمی از روانشناسان بالینی، روانکاوان، و ریاضیدانان تأیید شده است، از ترجیحات رنگی شما برای تعیین جنبه های مختلف شخصیت شما، مانند هوش و سبک های ارتباطی استفاده می کند.

نتایج آزمون به‌طور شگفت‌آوری دقیق بود، علیرغم وجود تنها دو سؤال. نحوه عملکرد من در تنظیمات گروه و برقراری ارتباط با دیگران را نشان داد.

مزایا:

  • Testcolor فوق العاده سریع و آسان تکمیل می شود و تنها حدود پنج دقیقه طول می کشد.
  • ماهیت بصری آزمون آن را به تجربه ای جذاب و سرگرم کننده تبدیل می کند و در عین حال بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد.

معایب:

  • به دلیل مختصر بودن، نتایج نسبتاً کلی هستند و تجزیه و تحلیل عمیقی ارائه نمی دهند.
  • Testcolor بین شخصیت شما در زمینه‌های مختلف، مانند کار و روابط شخصی، تفاوتی قائل نمی‌شود.

4. ارزیابی مهارت‌های بین فردی

بهترین برای: شناسایی نقاط قوت و ضعف خود در ارتباط کلامی.

چیزی که در مورد مهارت‌های بین فردی بیشتر مفید بود ارزیابی این بود که نتایج برای هر یک از مهارت های بین فردی ام از 1 تا 100 نمره را به من می داد. این آزمون مهارت های گوش دادن، هوش هیجانی، ارتباط کلامی و برقراری ارتباط در گروه را اندازه گیری می کند.

با این حال، مانند بسیاری از آزمایش‌های موجود در این فهرست، تنها در صورتی می‌توانید از نتایج سود ببرید که صادق باشید. بنابراین، خود را از منظر سوم شخص ارزیابی کنید، یا شاید از یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده بخواهید در پاسخ به شما کمک کند.

حرفه ای:

  • نتایج منحصر به فرد می تواند نقاط قوت و ضعف دقیق شما را در چندین اشکال ارتباط کلامی به شما نشان دهد.

معایب:

  • این آزمون فقط بر مهارت های ارتباط کلامی شما متمرکز است.
  • این مهارت‌ها را در موقعیت‌های مختلف، مانند محل کار، روابط، یا دوستی‌ها اعمال نمی‌کند.

5. تست شخصیت پنج بزرگ

بهترین برای: ارزیابی خودآگاهی و درک نحوه ارتباط خود با دیگران.

تست شخصیت پنج بزرگ یک ارزیابی معتبر و پرکاربرد است که پنج را اندازه می‌گیرد. ابعاد شخصیت: گشودگی، وظیفه شناسی، برونگرایی، توافق پذیری و روان رنجوری (OCEAN). این آزمون به دلیل مبنای علمی و توانایی آن در پیش‌بینی نتایج و ترجیحات مختلف زندگی، مانند وظیفه‌شناسی که بر موفقیت افراد در محل کار تأثیر می‌گذارد، مشهور است.

اندازه گیری ویژگی های شخصیتی پنج بزرگ من روشنگر بود. در حالی که نتایج مشابه آزمایش‌های دیگری بود که انجام داده‌ام، به دلیل ویژگی‌های خاصی که در آزمایش گنجانده شده بود، توانستم خودم را از طریق یک لنز جدید نگاه کنم.

به عنوان مثال، نوع MBTI من به من گفت که خودآگاه و کوشا هستم، اما مقیاسی وجود ندارد. بیگ پنج گفت که من از وجدان کاری بسیار بالایی برخوردار هستم – و متوجه نشدم که وظیفه شناسی چقدر در شخصیت من نقش دارد در مورد هدف گذاری، همدلی و حتی رفاه.

مزایا:

  • این یکی از دقیق‌ترین تست‌های شخصیتی است، اما همچنان ساده و سرراست است.
  • این آزمون همچنین به شما امکان می‌دهد نتایج خود را با دوستان یا همکاران مقایسه کنید، بحث‌ها را تقویت کرده و ارتباطات قوی‌تری ایجاد کنید.

معایب:

  • این آزمون مختص محل کار یا روابط نیست، بنابراین نتایج فقط مربوط به شماست.
  • تجزیه و تحلیل عمیق‌تر سیستم امتیازدهی فراتر از رتبه‌بندی ساده در مقابل رتبه‌بندی پایین، ارزش کلی نتایج را افزایش می‌دهد.

6. Enneagram

بهترین برای: یادگیری در مورد انگیزه های اصلی خود و اینکه چگونه شخصیت شما بر روابط شما تأثیر می گذارد.

آزمون Enneagram شما را به یکی از 9 دسته بندی می کند تیپ های شخصیتی به هم پیوسته هر نوع با انگیزه اصلی، ترس و جهان بینی همراه است، و این ابزار ارزشمندی برای خودیابی، رشد شخصی و درک پویایی های بین فردی است. سپس “بال” یا اجزای دیگر در اختیار شما قرار می گیرد تا شماره اصلی شما.

من Enneagram را هنگام ترکیب آن با سیستم تایپ MBTI مفید یافتم. من توانستم خواسته‌ها و ترس‌هایم را از طریق Enneagram ببینم و چگونه آن‌ها را از طریق نوع MBTI من نشان می‌دهند.

مزایا:

  • این بر خودشناسی تأکید دارد، بنابراین اگر فکر می‌کنید با عدد دیگری در مقیاس مطابقت دارید، تشویق می‌شوید آن را کشف کنید.
  • این آزمون عمیق‌تر به انگیزه‌ها و ترس‌های اصلی شما می‌پردازد.

Con:

  • برخی از این تفاسیر ممکن است بیشتر از بقیه برای شما طنین انداز باشند، که می تواند منجر به سردرگمی یا این احساس شود که نتایج کمتر قابل اعتماد هستند.

7. درست رنگ‌ها تست

بهترین برای: به دست آوردن دیدگاه جدیدی در مورد اینکه دیگران شما را چگونه می بینند و شما چگونه خودتان را می بینید.

درست رنگ‌ها تست افراد را به چهار تیپ شخصیتی مبتنی بر رنگ دسته بندی می کند: نارنجی، طلایی، آبی و سبز. هر رنگ مجموعه ای از ویژگی ها، ارزش ها و ترجیحات را نشان می دهد.

من تحت تاثیر سوالات جذاب و انعطاف پذیری در پاسخ قرار گرفتم. برخلاف برخی از تست‌های دیگر که شما را مجبور به انتخاب بین دو حالت افراطی می‌کنند، True Colors به ​​شما امکان می‌دهد “بیشتر” را برای نمایش دقیق‌تر شخصیت خود انتخاب کنید. به این ترتیب، در مورد پاسخی که باید انتخاب کنید سردرگم نمی شوید.

حرفه ای:

  • نتایج خلاصه‌ای مختصر و در عین حال آموزنده از تیپ شخصیتی غالب شما ارائه می‌کند که به عنوان یک نقطه شروع عالی برای کاوش بیشتر در خود عمل می‌کند.

معایب:

  • نتایج نسبتا گسترده هستند و ممکن است برای درک کامل مفاهیم نوع رنگ شما به تحقیقات بیشتری نیاز داشته باشد.
  • این یک آزمون فراگیر نیست و خیلی هم مشخص نیست.

8. هوش هیجانی برکلی

بهترین برای: ارزیابی توانایی شما در تشخیص و تفسیر احساسات دیگران.

آزمون هوش عاطفی برکلی برای من بسیار جالب‌ترین بود با توجه به اینکه بیشتر شبیه یک مسابقه است. این تست 20 چهره به شما می دهد و باید حدس بزنید که چهره کدام احساس را بر اساس چهار گزینه به تصویر می کشد.

حرفه ای:

  • حدس زدن وضعیت عاطفی افراد بر اساس حالات چهره روش علمی اثبات شده برای اندازه گیری هوش هیجانی.

معایب:

  • آزمون فقط 20 سوال دارد که ممکن است حجم نمونه دقیقی نباشد.
  • حالات چهره نشان داده شده اغلب اغراق آمیز هستند و بسته به میزان فکری که در هر پاسخ دارید، کار را آسان تر یا سخت تر می کند.

9. بررسی نقاط قوت شخصیت

بهترین برای: شناسایی نقاط قوت شخصیت برتر و کاوش در نحوه بهره برداری از آنها در زندگی شخصی و حرفه ای خود.

بررسی نقاط قوت شخصیت ، که توسط محققان روانشناسی مثبت توسعه یافته است ، 24 را ارزیابی می کند نقاط قوت شخصیت که در سراسر فرهنگ ها ارزش جهانی دارند. این نقاط قوت شامل صفاتی مانند خلاقیت ، صداقت ، رهبری و بخشش است. .

گرفتن این نظرسنجی یک تجربه طراوت بود ، زیرا تمرکز آن بر شناسایی و تجلیل از خصوصیات مثبت من به جای برجسته کردن زمینه ها برای بهبود بود.

PRO :

  • آزمون بر مثبت ها متمرکز است.
  • اگر صادق باشید ، می توانید ببینید که کدام صفات را می توانید در محل کار و در زندگی شخصی خود به آن بپردازید.

con :

  • در حالی که سؤالات آزمون تحریک کننده است ، نتایج می تواند از توضیحات و راهنمایی های دقیق تر در مورد چگونگی اعمال نقاط قوت خود در زمینه های مختلف بهره مند شود.

10. sociotype

بهترین برای: افرادی که به دنبال یک دیدگاه تازه در مورد شخصیت و سبک ارتباطی خود هستند که با سایر تست های شخصیتی متفاوت است.

من از بیان منحصر به فرد سؤالات در تست ، قدردانی کردم. من باید عمیقاً در مورد ترجیحات و تمایلاتم فکر کنم. نتایج تجزیه و تحلیل مفصلی از سبک ارتباطی من و فرآیندهای تفکر ارائه شده است.

شما ممکن است نتایج مشابه یک آزمون MBTI را پیدا کنید ، اما این به این دلیل است که Sociotype مبتنی بر تئوری شخصیتی یونگ در مورد عملکردهای شناختی است – مبنای MBTI. اگر چندین آزمایش MBTI انجام داده اید ، از بینش های منحصر به فرد Sociotype و بینش های مختلف لذت خواهید برد.

PRO :

  • این آزمون با استفاده از یک کشویی بیش از حد دقیق برای تعیین سطح توافق شما سؤالاتی را ارائه می دهد.
  • این کاملاً کامل است ، و هیچ سنگی باقی نمی گذارد.

con :

  • پیچیدگی آزمون ممکن است باعث شود کسی تمرکز خود را از دست بدهد و در مورد هر جواب عمیق فکر نکند و منجر به نتایج ناچیز شود.

11. خیلی ذهن

بهترین برای : ارزیابی سریع و آسان از هوش هیجانی شما.

خیلی ذهن ، آزمون اطلاعاتی عاطفی 10 پرسش که بازخورد فوری را فراهم می کند. اگرچه ممکن است به اندازه سایر ارزیابی ها جامع نباشد ، این یک گزینه عالی برای بررسی سریع در مورد آگاهی عاطفی شما است.

سؤالات ساده است و سناریوهای مختلف را کشف می کند ، از برخورد با کودکان گرفته تا رسیدگی به سوء رفتار در محل کار.

Pro :

  • آزمون سریع ، سرگرم کننده و آسان است.

con :

  • ممکن است به دلیل کوتاه بودن آن دقیق نباشد. با این حال ، نتایج دریافت کردم مطابق با آزمایشات دیگر بود.

12. quotient همدلی

بهترین برای: درک عمیق تر از سطح همدلی خود و شناسایی مناطقی برای بهبود.

quotient همدلی (eq) یک پرسشنامه 60 ماده است توسعه یافته توسط سیمون بارون-کوهن در دانشگاه کمبریج مرکز تحقیقات اوتیسم . این همدلی را با استفاده از همان ابزارهای ارزیابی عاطفی مورد استفاده متخصصان بهداشت روان برای تشخیص اختلالات اجتماعی اندازه گیری می کند.

من از تست EQ برای سنجش کلی هوش هیجانی استفاده کردم. ، همدلی و نشانه های اجتماعی عمومی. در حالی که نتیجه فقط یک امتیاز عددی بود ، اما هنوز هم به من کمک کرد تا درک کنم که پیشرفت زیادی برای ساختن دارم. و داشتن یک نمره ساده از 1 تا 80 باعث می شود پیشرفت پیشرفت آسان شود.

PRO :

  • EQ یک ابزار ارزیابی معتبر علمی است ، به این معنی که نتایج شما قابل اعتماد و معنی دار است (تا زمانی که شما راستگو هستید).
  • این با سایر تست ها فرق می کند زیرا فقط بر نحوه تعامل شما با افراد دیگر و چگونگی فکر کردن در مورد موقعیت های خاص متمرکز است.

منفی :

  • برای دقیق بودن این آزمون باید سطح خاصی از خودآگاهی داشته باشید.
  • نتایج به سادگی نمره ای از 80 است ، با 30 و بالاتر به این معنی است که شما احتمالاً در طیف اوتیسم نیستید.

13. تفکر واضح تر

بهترین برای : گرفتن ترکیبی از انواع MBTI ، Big Five و Enneagram.

تفکر واضح تر تست ترکیب چندین ارزیابی شخصیت اصلی است. این یک گزارش هفت صفحه ای را به شما می دهد که جزئیات هر یک از مؤلفه های شخصیت شما و نحوه رتبه بندی شما در برابر سایر افراد است.

برای من ، مقایسه موافقت من با افراد دیگر جذاب بود ، زیرا من نمی فهمیدم که کجا در بین جمعیت عمومی ایستاده ام.

Pro :

  • این یک نمای کلی شخصیت عالی و بدون انجام آزمایشات متعدد ارائه می دهد.

con :

  • این آزمون چندین مدل شخصیت را در یک ارزیابی ترکیب می کند ، بنابراین درجات مختلفی از دقت وجود دارد.

بهترین تست های شخصیتی رایگان برای مشاغل

14. humanmetrics

بهترین برای: کاوش در مسیرهای شغلی که با نوع شخصیت شما هماهنگ است.

humanmetrics یک تست تایپی شناسی جونگ ارائه می دهد که مشخصات شخصیت MBTI شما را تعیین می کند.

من بخش مشاوره شغلی را به ویژه مفید دانستم ، زیرا در تست های دیگر به جزئیات رسید. این آزمون همچنین به بررسی نحوه کار شما در یک محیط شرکتی با انواع دیگر و چگونگی یادگیری شخصیت خاص شما می پردازد.

PRO :

  • همه 64 سؤال در یک صفحه واحد قرار دارند و در صورت لزوم امکان بررسی و تغییر پاسخ های خود را آسان می کند.
  • انواع مختلفی از بینش های مربوط به حرفه و شخصیت شما را ارائه می دهد.

منفی :

  • برخی از سؤالات ممکن است وابسته به وضعیت باشند.
  • پاسخ های شما می تواند بر اساس روحیه یا شرایط فعلی شما متفاوت باشد – همانطور که در مورد تست های MBTI وجود دارد. طبیعی است که در نقاط مختلف زندگی خود نتایج متفاوتی کسب کنید.

15. کریستال

بهترین برای : درک چگونگی تأثیر شخصیت شما بر روابط کاری و سبک ارتباط شما.

کریستال ارزیابی دیسک رایگان ارائه می دهد که بینش در سبک کار شما ارائه می دهد ، < a href = "https://blog.hubspot.com/marketing/communication" rel = "noopener" هدف = "_ خالی"> ترجیحات ارتباطی و سازگاری بالقوه با همکاران. این می تواند به شما در بهبود همکاری کمک کند ، روابط حرفه ای قوی تر.

ارزیابی دیسک کریستال به من کمک کرد تا تسلط ، تأثیر ، وجدان و پایداری را اندازه گیری کنم. به عنوان مثال ، من از وجدان بودن بسیار زیاد هستم اما از تسلط کم هستم-بنابراین من بیش از حد آگاه هستم اما همیشه نظر خود را نمی دانم. در آینده ، من از این ارزیابی برای صحبت کردن استفاده می کنم وقتی یک پروژه می تواند اشتباه پیش برود.

PRO :

  • این بینش فوری در مورد سبک کار و پویایی بین فردی شما ارائه می دهد.
  • این آزمون به شما امکان می دهد پروفایل شخصیت های همکاران خود را مشاهده کنید (در صورت تکمیل ارزیابی).

con :

  • در حالی که چارچوب دیسک به طور گسترده در تنظیمات شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد ، متخصصانی که من با آنها صحبت کردم می گویند تحقیقات محدودی در مورد توانایی آن در پیش بینی عملکرد شغلی وجود دارد.

16. careerhunter

بهترین برای : تعیین نوع شخصیت کار خود.

با کار شغلی تست شخصیت ، می توانید نحوه کار ، نقاط قوت و ضعف خود و سبک کاری دلخواه خود را شناسایی کنید. من دوست داشتم که چگونه این آزمایش به ترتیب اهمیت ، اظهارات مختلفی را سازماندهی کرده است ، که با سایر آزمایشات متفاوت است.

این شامل 290 بیانیه مربوط به کار است که افکار ، رفتارها ، احساسات و نگرش های مختلفی را توصیف می کند ، مانند “من هماهنگی کار دیگران را دوست دارم” و “احساس راحتی می کنم که افکار خود را آشکارا بیان کنم.” به علاوه ، وب سایت چهار تست دیگر در مورد مسیرهای شغلی بالقوه ، انگیزه های شغلی ، علایق و استدلال ارائه می دهد.

PRO :

  • رابط تست CareerHunter با یک گزارش نتایج آسان برای تفسیر ، جذاب و کاربر پسند است.
  • هنگامی که با ارزیابی های دیگر این پلتفرم ترکیب شد ، می تواند یک ارزیابی خوب از تناسب شغلی شما ارائه دهد.

con :

  • در حالی که نتایج اصلی رایگان است ، دسترسی به گزارش کامل 35 صفحه ای و سایر ویژگی های حق بیمه نیاز به پرداخت دارد.

17. hexaco

>

بهترین برای : به دست آوردن دیدگاه تحصیلی در مورد ویژگی های شخصیتی و پیامدهای آنها برای حرفه شما.

موجودی شخصیتی یک ارزیابی گسترده در دانشگاهی است. تحقیق ، ارائه یک الگوی شش بعدی شخصیت: صداقت–احساس ، احساسات ، برونگرایی ، موافقت ، وجدان و باز بودن در تجربه.

گرفتن آزمایش هگزاکو احساس شرکت در یک مطالعه علمی است. سؤالات تحریک کننده بود و نتایج پاسخهای من را در برابر میانگین آزمون اندازه گیری می کرد.

PRO :

منفی :

  • زبان دانشگاهی آزمون و تمرکز بر مقایسه با یک گروه نمونه (در درجه اول دانشجویان دانشگاه کانادا) ممکن است با همه طنین انداز نباشد.
  • نتایج ممکن است نیاز به تفسیر اضافی داشته باشد تا آنها را در حرفه شما اعمال کند.

18. ipipneo

بهترین برای : ارزیابی ویژگی های شخصیت خود در رابطه با حرفه خود و مقایسه خود با دیگران در گروه سنی خود.

نمایندگی استخر کالای بین المللی Neo PI-R ( ipip- neo ) یک جایگزین رایگان و آزاد برای معروف neo pi-r ارزیابی شخصیت . این یک مدل پنج عاملی (FFM) از عوامل شخصیت را اندازه گیری می کند: عصبی بودن ، برونگرایی ، باز بودن در تجربه ، موافقت و وجدان.

در حالی که من متوجه شدم که نتایج شبیه به آزمون Big Five است ، جالب بود که ببینم چگونه من در جمعیت شناسی سن خود با دیگران مقایسه می کنم – چیزی غیر معمول در این آزمایشات.

PRO :

  • IPIP-NEO یک ارزیابی خوب است که در هر دو تحقیق روان سنجی و تنظیمات کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این آزمون تفصیلی از نمرات شما در هر دامنه را ارائه می دهد و آنها را با دیگران در گروه سنی شما مقایسه می کند.

منفی :

  • سؤالات آزمون می تواند در بعضی مواقع احساس تکراری کند ، و برخی ممکن است محدودیت فرمت Disagree را محدود کنند.
  • در حالی که نتایج جامع است ، ممکن است شما نیاز به تأمل بیشتر برای استفاده از آنها در حرفه خود داشته باشید.

19. موجودی شخصیتی eysenck

بهترین برای : آماده سازی برای آزمایش شخصیت احتمالی اشتغال و درک صفات اصلی خود.

موجودی شخصیتی آیزنک ( EPI) یک تست سؤال 57 “بله” یا “نه” است که به شما در شناسایی خلق و خوی خود کمک می کند. این ماده خلق و خوی شما ، برونگرایی/درونگرایی ، سطح عصبی بودن (که گاهی اوقات “ثبات عاطفی” نامیده می شود) را پوشش می دهد ، و حتی این که آیا شما به آزمایش دروغ گفته اید.

سؤالاتی که آزمایش می کنم آیا من دروغ می گویم ، به من پاسخگو بوده است. و به طور کلی ، احساس کردم که آزمون برای چه کسی به عنوان یک شخص دقیق است.

Pro :

  • EPI یک ارزیابی مختصر و کارآمد است و آن را به عنوان یک انتخاب عالی برای سنجش سریع نوع شخصیت شما قبل از انجام آزمایش جامع تر برای اهداف اشتغال ، تبدیل می کند.

منفی :

  • قالب پاسخ باینری ممکن است ظرافت شخصیت شما را به خود جلب نکند.
  • نتایج ممکن است بیش از حد ساده ، عمومی یا غیر عملی احساس شود.

20. 123test

بهترین برای : حرفه ای همه جانبه ، شخصیت و آزمایش ضریب هوشی.

123Test چندین تست شغلی از جمله تست های تیمی نقش ، ارزیابی شغلی ، ارزش های کاری دارد آزمون ها و پرسشنامه های شخصیت. آزمایش دیسک در مورد چگونگی تعامل من با همکاران ، به ویژه مفید بود ، زیرا تجزیه و تحلیل می کند که چگونه اقدامات دیگران را درک کردم – به من درک می کنم که چگونه شرایط کاری خاص را تفسیر می کنم.

Pro :

  • آزمایش های خوب و عمیق نتایج و بینش های مشخصی را ارائه می دهند.

con :

  • بسته به وضعیت ذهن شما ، نتایج شما ممکن است متفاوت باشد و ممکن است نادرست باشد.

21. profiler شخصیت شغلی Truity

بهترین برای : کشف مسیر شغلی ایده آل خود و شناسایی مهارت های مورد نیاز برای موفقیت.

profiler شخصیت شغلی Truity یک ارزیابی جامع است این ترکیب بینش کد هلند (RIASEC) /A> و نظریه های شخصیت بزرگ پنج. این آزمون علایق ، ترجیحات و خصوصیات شخصیتی شما را اندازه گیری می کند تا مسیرهای شغلی و محیط های کاری را که با تمایلات طبیعی شما مطابقت دارد ، پیشنهاد کند.

من یافتم که پروفایل شخصیت شغلی Truity ابزاری ارزشمند برای کشف مسیرهای شغلی بالقوه است. من همچنین دوست داشتم که این نتایج وظایف و پروژه های خاصی را که ممکن است در آن زمینه ها از آن لذت ببرم ، انجام داد.

PRO :

  • این آزمون توصیه های مفصلی و مهارت های بالقوه ای را که ممکن است تحقق پیدا کنید ارائه می دهد.
  • این یک ارزیابی خوب از تناسب شغلی شما است ، با توجه به علایق و ویژگی های شخصیتی شما.

منفی :

  • اگر شما در معرض محیط های کاری یا کارهای خاص قرار نگرفته اید ، برخی از سؤالات ممکن است چالش برانگیز باشد.
  • صحت نتایج به شدت به خودآگاهی بستگی دارد. > و صداقت.

22. careerexplorer

Best for: Exploring multiple career paths and finding the best fit for your unique personality and interests.

After taking the CareerExplorer test, I was given several different job options with detailed information about how my personality fit into the work environment and education. I also appreciated the option to compare career opportunities by education, salary, and different types of majors.

Pros:

  • The test and results are extremely detailed.
  • It only took about 20 minutes to complete.

Con:

  • Without direct experience in a field, it’s hard to say you wouldn’t like a specific activity — so the accuracy may not be 100%.

23. PATH Assessment

Best for: Sifting through job applications and finding employee work styles.

With the PATH assessment, you can identify your employees’ (or potential employees’) Purpose, Approach, Thinking, and Habits. It’s an excellent tool for employers to build teams or see how people perceive the work environment.

Pro:

  • The PATH assessment is a concise and targeted evaluation of work-related traits, making it an efficient tool for professional development.

Con:

  • The short 10-minute test and the potential for dishonesty may skew the results.

Best Free Personality Tests: FAQs

What is the most accurate personality test?

The validity and reliability of personality tests can vary greatly depending on their purpose.

Dr. Craig Beach, CEO and psychiatrist at Open Mind Health, explains, “These tests, while they can be fun, are typically lacking in scientific validity. I personally do not rely on these tests in my practice because the results are pretty ambiguous and can be easily influenced.”

However, tests like the Minnesota Multiphasic Personality Inventory (MMPI) are reliable when used for diagnosing mental health issues in a clinical setting.

As psychotherapist Kristen Jacobsen explains, “The MMPI is [] a powerful tool for unraveling complex presentations (like a dual diagnosis) and understanding a client’s psychological functioning. I’ve found it particularly useful in contexts involving deeper clinical assessments.”

Jacobsen also occasionally uses the Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) and Big Five tests, noting they “can still offer clients valuable lenses through which to view their behaviors and motivations, thus enriching the therapeutic conversation and helping guide personal development strategies.”

How reliable are personality tests?

Internet personality tests are generally not reliable on a one-time basis — but I’ve found that when you take multiple tests over the course of a few days, you’ll receive similar results more often than not.

However, as Beach points out, “Evidence has shown that these tests do not consistently produce the results or outcomes they claim to produce.” Personality tests rely heavily on self-reports, which can be influenced by the test-taker’s self-perception and desire to present themselves a certain way.

What are personality tests used for?

Personality tests are often used for:

  • Job applications.
  • Team building.
  • Understanding yourself.
  • Entertainment.

As someone who’s taken tens of personality tests over the years, the biggest value is understanding how others perceive you. It’s not something that most of us are aware of, and being assigned a type can give you insight into what people think — and how you can (potentially) change it.

How to pass personality tests for jobs?

When taking a personality test as part of your job search, it’s essential to be authentic and honest in your responses. There is no “right” or “wrong” personality type for most positions.

Employers use these tests to better understand your traits, motivations, and potential fit within their organization. Trying to manipulate your answers to fit a perceived ideal may result in a role that doesn’t align with your true self, leading to job dissatisfaction and poor performance.

How should you prepare for a personality test?

I recommend trying an online personality test so you can familiarize yourself with the types of questions. And remember to be honest with your answers. That’s the only way you’ll get an accurate representation of who you are.

What should you remember while taking personality tests?

My mind can start to drift when taking a long personality test. So take a break if you need to, and return to the test — there aren’t any time limits.

Additionally, remember to really think about each answer. If you’re unsure, try imagining yourself from a third-person point of view. It might help you be more accurate.

Why are personality tests important?

Personality tests allow you and organizations to better understand your core motivations, fears, and habits. By taking these into account, you can highlight areas for improvement as well as your strengths, allowing you to grow more successful personally and professionally.

Take a Quick Personality Test Today for Personal and Professional Growth

If you’ve ever felt misunderstood, taking a personality test can help you see yourself from another perspective. It’s a way to satisfy your curiosity about yourself and how others you care about may see you.

While you may not be able to take a clinically accepted test like the MMPI or the Schema Questionnaire, these online assessments let you see yourself from a different perspective. They help you think about yourself in different ways and highlight your strengths and weaknesses, giving you the option to grow. And for me, that’s extremely valuable.

Each test only takes a few minutes, and you might learn something you never expected to uncover.

Editor’s note: This post was originally published in September 2023 and has been updated for comprehensiveness.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل