چک لیست 10 قسمتی برای شروع یک مشارکت ارجاعی موفق

چک لیست 10 قسمتی برای شروع یک مشارکت ارجاعی موفق

امیدواریم قبلاً متوجه شده باشید که یک شریک ارجاع عالی می تواند ارزش بیشتری برای کسب و کار شما نسبت به هر مشتری داشته باشد.

سوال من از شما این است: “آیا شما یک برنامه مشخص و مشخص دارید — و آیا در حال کار بر روی آن برنامه هستید — تا به طور منظم با شرکای ارجاعی عالی ملاقات کنید؟”

من معتقدم که نباید اجازه دهید یک هفته بدون فعالیت برای ملاقات با شرکای ارجاع جدید و/یا تقویت شرکای ارجاعی فعلی بگذرد. در اینجا یک چک لیست 10 قسمتی برای به حداکثر رساندن نتایج مشارکت شما وجود دارد.

چک لیست مشارکت ارجاع

1. حداقل پنج دسته از شرکای ارجاعی را شناسایی کنید.

هر صنعتی دارای چیزی است که موسس BNI و “پدر بازاریابی مدرن” ایوان میسنر ” کره های تماس.” حداقل پنج دسته شریک ارجاعی طبیعی را شناسایی کنید. یک برنامه برای ملاقات با آنها ایجاد کنید.

2. از مشتریان و سایر شرکای ارجاع بخواهید که اطلاعات بیشتری را به شما معرفی کنند.

مطمئناً می‌توانید در رویدادهای شبکه با شرکای ارجاعی بالقوه ملاقات کنید، اما بهترین منبع شما همیشه مشتریان شما و سایر شرکای ارجاعی هستند که می‌توانند برای شما و محصول شما تضمین کنند.

3. قبل از تلاش برای دریافت ارجاعات، ارزش ارائه دهید.

اولین هدف شما با شریک ارجاعی بالقوه ارائه ارزش است. به دنبال راه هایی برای کمک به کسب و کار خود با منابع، ایده، مقدمه و سؤالات فکری باشید.

4. شیمی کسب و کار را تعیین کنید.

شما قرار نیست با هر شریک ارجاعی بالقوه کنار بیایید یا ارتباط برقرار کنید. آیا به طور کلی این شخص را دوست دارید؟ آیا از تعامل با آنها لذت خواهید برد؟ آیا شما با این شخص تجارت می کنید؟ آیا احساس راحتی می کنید که مردم را به راه خود بفرستید؟

5. روشی واضح و مختصر برای توضیح مزایای تمایز خود داشته باشید.

شرکای ارجاع شما می خواهند بدانند که چگونه شما، فرآیندها و محصولات یا خدمات شما با دیگرانی که به نظر آنها در همان کسب و کار شما هستند متفاوت یا متمایز هستید. و همیشه، همیشه، همیشه ترجمه کنید که چگونه این تفاوت یک یا چند مزیت مشخص برای مشتریان شما ایجاد می کند.

برای انجام مؤثر این کار، استفاده از نرم‌افزاری مانند PartnerPortal را در نظر بگیرید. پلت فرم PartnerPortal امکان نمایش “شرایط برنامه” را به صورت خارجی و داخلی در پورتال ارائه می دهد، که به شرکا درک واضحی از آنچه در شراکت با شما دریافت خواهند کرد، می دهد.

6. مطمئن شوید که قابل ارجاع هستید.

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ارجاع شدن از نظر شریک ارجاعی بالقوه این است که آنها را از طریق پیشنهاد ارزش کامل خود راهنمایی کنید. این کار مدتی طول می کشد، بنابراین هر دوی شما باید متعهد به تشکیل یک مشارکت ارجاع سازنده باشید. هرچه بیشتر فرآیند شما و مکان‌های بسیاری را که ارزش ارائه می‌دهید به مشتریان یا مشتریان خود ببینند، احساس راحتی بیشتری برای ارسال افراد به سمت شما خواهند داشت.

نکته: فقط به این دلیل که برای شریک ارجاع بالقوه خود یک یا چند ارجاع ارسال کرده اید، تصور نکنید که این امر به طور خودکار شما را قابل ارجاع می کند. اینطور نیست.

7. مشتری ایده آل شریک معرف خود را تعیین کنید.

اگر فکر می‌کنید که شریک ارجاعی شما به دنبال یک رابطه ارجاع متقابل است، مطمئن شوید که چه کسی برای او چشم‌انداز خوبی ایجاد می‌کند — به چه کسی بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. (توجه داشته باشید که هر شریک ارجاعی خواهان یا انتظار ارجاعات متقابل نخواهد بود. برخی فقط می خواهند یک منبع عالی داشته باشند که بتوانند دیگران را به آنها توصیه کنند.)

8. به شریک معرف خود در مورد مشتری ایده آل خود آموزش دهید.

یکی از دلایل مهمی که شرکای ارجاع معرفی خوبی ارائه نمی دهند این است که مطمئن نیستند که چگونه فردی را که برای شما بالقوه مناسب است تشخیص دهند. مطمئن شوید که شرکای معرف شما می‌دانند که چگونه یک تناسب عالی را تشخیص دهند.

9. روشن کنید که چگونه هر یک از شما می خواهید با چشم انداز ایده آل آشنا شوید.

هرگز فرض نکنید که یک شریک ارجاعی می داند که شما چگونه می خواهید با مشتریان احتمالی جدید خود در ارتباط باشید. شما قطعاً چیزی بیش از تبلیغات شفاهی می خواهید. شما می خواهید به نوعی معرفی شوید.

10. در مورد اینکه چند بار ملاقات خواهید کرد توافق کنید.

مشارکت‌های ارجاع سازنده به سطح مشخصی از ارتباطات مداوم نیاز دارند. هر دوی شما باید در چشم یکدیگر قابل ارجاع باشید. شما می خواهید مطمئن شوید که انتظارات یکدیگر را از رابطه برآورده می کنید. موافقید که هر چند وقت یکبار می خواهید ملاقات داشته باشید — ماهانه؟ سه ماه یکبار؟ به صورت نیمه سالانه؟

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل