5 عبارت بیش از حد استفاده شده برای حذف ایمیل های فروش
در مورد ایمیل، استفاده از کلیشه ها بدترین گناهی نیست که می توانید مرتکب شوید (این افتخار مشکوک احتمالاً مربوط به غلط املایی کلمات اساسی یا اشتباه گرفتن نام مشتری شماست). اما استفاده بیش از حد از کلمات و عبارات به شما کمک نمی کند تا به هدف شماره یک خود برسید: اینکه ایمیل خود را در ذهن خریدار برجسته کنید و در نهایت وقت آنها را به دست آورید.
برای بهبود نرخ پاسخدهی، تیم Grammarly توصیه میکند از این کلیشههای ایمیل اجتناب کنید.
>
1. “امیدوارم حال شما خوب باشد.”
من متوجه شدم: درخواست یک لطف بدون اولین شکستن یخ احساس عجیبی است. با این حال، از آنجایی که این عبارت بسیار رایج است، واقعاً نگران به نظر نمیرسید. به نظر می رسد که در حال علامت زدن یک کادر هستید.
بر خلاف شهود، محترمانه تر است که مستقیماً به اصل مطلب بروید. به جای گفتن “امیدوارم حال شما خوب باشد”، فوراً دلیل تماس با آنها را توضیح دهید.
بهجای آن، این موارد را امتحان کنید:
- “من به خاطر …”
- “[تماس متقابل] به من پیشنهاد داد که با شما تماس بگیرم.”
- “ما در …”
تماس میگیرم
ملاقات کردیم
2. “برای گفتگوی ما …”
متأسفانه، این کلیشه معمولاً منفعلانه-پرخاشگرانه به نظر می رسد — مثل اینکه می گویید “من به شما اعتماد ندارم که آنچه را که قبلاً صحبت کرده ایم به خاطر بسپارید.” در خطوط مشابه، از دوری کنید.”همانطور که قبلاً بیان شد” یا “همانطور که قبلاً بحث کردیم.”
در عوض چه کاری باید انجام دهید؟ به سادگی بیان کنید که در مورد چه چیزی بحث کرده اید و چگونه پیگیری می کنید.
بهجای آن، این موارد را امتحان کنید:
- «بعد از اینکه به X اشاره کردید، تصمیم گرفتم…»
- “با تشکر از سوال شما در مورد Y. من با فلانی پیگیری کردم و آنها گفتند …”
- «در آخرین گفتگوی ما…»
- «از صبر شما سپاسگزارم. چند چیز غیرمنتظره پیش آمد.»
- «میخواستم کمی به پاسخ خود بپردازم.»
- “از شکیبایی شما متشکریم.”
3. “با عرض پوزش برای دیر پاسخ.”
همانطور که نویسنده Marissa Miller Kovac توئیت کرد، “بزرگسالی ایمیل می فرستد “متاسفم برای پاسخ تاخیر!” رفت و برگشت تا یکی از شما بمیرد.”
بسیار خوب، ممکن است کمی هذلولی باشد. اما نکته را متوجه شدید. از آنجایی که اغلب در ایمیل ها درج می شود، این عبارت شما را پشیمان نمی کند. بدتر از آن، توجه را به تأخیر شما جلب می کند.
بهجای آن، این موارد را امتحان کنید:
- از صبر شما قدردانی می کنم. چند چیز غیرمنتظره پیش آمد.»
- «میخواستم کمی به پاسخ خود بپردازم.»
- از شکیبایی شما متشکریم.
4. “پیشاپیش از شما متشکرم.”
اگر برای اولین بار به مشتری احتمالی خود ایمیل میفرستید، احتمالاً این یکی از بدترین نشانههایی است که میتوانید استفاده کنید. نیت شما احتمالاً خوب است – شما در حال ابراز قدردانی برای لطف آینده هستید. با این حال، مشتری معمولاً این را اینگونه تعبیر می کند: «شما انتخابی ندارید. شما باید کاری را که من میخواهم انجام دهید.”
بهجای آن، این موارد را امتحان کنید:
- “از هر کمکی که می توانید ارائه دهید متشکریم”
- «واقعاً از زمانی که اینجا صرف میکنید متشکریم»
- “از انجام X متشکرم”
- «با [X ابتکار] موفق باشید»
- “منتظر شنیدن بیشتر در مورد [راهبرد Y]”
- “امیدوارم در [رویداد Z] همه چیز خوب پیش برود”
هستیم
5. “بهترین”
هیچ چیزی اشتباه در «بهترین» وجود ندارد — اما هیچ چیز درست نیز وجود ندارد. شخصی یا به یاد ماندنی نیست. به یاد داشته باشید، شما سعی می کنید تأثیر مثبتی ایجاد کنید. برای انجام این کار، باید هر قسمت از ایمیل خود را به حداکثر برسانید … از جمله آخرین خط.
بهجای آن، این موارد را امتحان کنید:
- «با [X ابتکار] موفق باشید»
- “منتظر شنیدن بیشتر در مورد [راهبرد Y]”
- “امیدوارم در [رویداد Z] همه چیز خوب پیش برود”
هستیم
وقتی این کلیشهها را با زبان شخصیسازی شده و معنیدار جایگزین کردید، احتمال کمتری وجود دارد که مشتریان احتمالی شما از پیامهای شما عبور کنند. ممکن است زمان بیشتری برای نوشتن بدون کلیشه طول بکشد، اما نرخ پاسخ شما از شما سپاسگزار خواهد بود.
منبع:hubspot