60 کلمه و عبارات حسی برای افزایش فروش شما در سال 2021

60 کلمه و عبارات حسی برای افزایش فروش شما در سال 2021

افراد در ارتباط خود یکی از سه حس اصلی را ترجیح می دهند: بینایی، صدا، یا احساس. این سوگیری‌های ذاتی باعث می‌شود که آنها به زبان دیداری، شنیداری یا حرکتی واکنش مطلوب‌تری نشان دهند.

صحبت کردن به زبان مورد علاقه مشتری، ایجاد رابطه را تسهیل می کند و اعتماد شما را آسان تر می کند. بنابراین، انتخاب کلمه در فروش بسیار مهم است. شنیده‌اید که مشتریان بالقوه از عباراتی مانند “به نظرم خوب است” (بصری) یا “به نظرم خوب می‌آید” استفاده می‌کنند. (شنوایی) یا “برای من احساس خوبی دارد” (حرکت شناختی).

این عبارات و سایر عبارات مانند آنها، اطلاعات مفیدی در مورد فرآیند تفکر خریدار ارائه می‌کنند و به شما بینشی در مورد نحوه برقراری ارتباط دقیق‌تر و متقاعدکننده‌تر می‌دهند. این امر به ویژه در فروش داخلی که بازخورد غیرکلامی وجود ندارد بسیار ارزشمند است.

هنگامی که مشخص کردید مشتری با کدام حس اصلی (بصری، شنیداری یا حرکتی) راحت‌تر است، می‌توانید برای ایجاد ارتباط کلامی بهتر روی انتخاب کلمه تمرکز کنید.

در اینجا فهرست مختصری از کلمات و عبارات حسی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا توجه خریدار خود را به طور مؤثرتری جلب کرده و آن را حفظ کنید.

کلمات فروش حسی

عبارات فروش حسی

نمونه هایی از کلمات حسی در فروش

حالا، فرض می‌کنیم که یک محصول فنی می‌فروشید و می‌توانید تعیین کنید که کدام یک از این سه رسانه ارتباطی برای مشتری شما مناسب‌تر است. سپس می توانید از پیام های مختلف برای هر فرد استفاده کنید.

اگر مشتری مشتری بصری بود، می‌توانید بگویید:

“نگاهی به مدل 43 جدید بیندازید. توجه کنید که چگونه طراحی جدید مشاهده دامنه مانیتور را آسان تر می کند.”

اگر مشتری بالقوه فردی شنوایی بود، ممکن است بگویید:

“اجازه دهید در مورد این مدل 43 جدید به شما بگویم. فقط به صدای آرام آن گوش دهید. به سختی صدا تولید می کند.”

و در مورد فرد دارای حرکت، ممکن است بگویید:

“صبر کنید تا مدل 43 جدید را به دست آورید. هنگامی که کنترل عملکرد آن را به دست آورید، درک بهتری خواهید داشت که چرا برخی افراد اینقدر احساس می کنند که چگونه می تواند بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد. “

با گوش دادن به کلماتی که مشتریان بالقوه استفاده می کنند، بینشی در مورد سوگیری ارتباطی آنها خواهید داشت. و با تنظیم سبک فروش و انتخاب کلمه خود بر این اساس، ایجاد رابطه را آسان تر کرده و نتایج فروش خود را بهبود می بخشید.

یادداشت ویرایشگر: نسخه ای از این پست در ابتدا در وبلاگ گروه بهبود فروش. با اجازه در اینجا بازنشر می شود.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل