5 الگوهای ایمیل را برای استفاده پس از تماسهای اتصال، کشف و آزمایشی خلاصه کنید
شما بهتازگی تلفن را پس از یک تماس سازنده با مشتری خود قطع کردید. اما مراحل بعدی شما چیست؟ آیا یادداشت های جلسه را در CRM خود ثبت می کنید و به کار بعدی روز می روید؟
اگر این روال معمول پس از تماس شماست، ممکن است یک مرحله ارزشمند را از دست داده باشید: ارسال یک ایمیل خلاصه.
یک ایمیل خلاصه پس از تماس، اکتشاف یا آزمایشی، مکالمه را در بالای ذهن مشتری شما نگه می دارد و مراحل بعدی را به سه روش مهم تقویت می کند:
- ایمیلها نکات مهم جلسه شما را متبلور میکنند. حتی افراد بالقوهی بالقوه نیز گاهی جزئیات را فراموش میکنند — و خریداران حواسپرت یا بیحوصله حتی کمتر آن را حفظ میکنند. ایمیل نکات کلیدی جلسه را تقویت می کند و احتمال اینکه مشتری بالقوه نکات اصلی بحث را به خاطر بسپارد را افزایش می دهد.
- الگوهای ایمیل فروش (مانند موارد زیر) این فرصت را به شما می دهد که تأیید کنید مراحل بعدی. ارجاع به تاریخ و زمان خاص جلسه بعدی به عنوان یادآوری برای مشتری بالقوه عمل می کند، آنها را تشویق می کند تا جلسه را به تقویم خود اضافه کنند، و شانس تبدیل شدن به شبح را کاهش می دهد (اگرچه ما داریم < یک href="/sales/no-show-prospects-templates" rel="noopener" target="_blank">الگوهای ایمیل برای آن نیز.
- پیامهای جمعبندی ارزش افزوده میکنند. همانطور که عمیقتر در موقعیت، اهداف و نقاط درد مشتری خود غوطهور میشوید، درک بهتری از نحوه کمک به آنها خواهید داشت. هر پیام خلاصه فرصتی برای ارائه یک نکته یا ارائه یک منبع مرتبط است. این نه تنها ارزشی را که می توانید ارائه دهید را نشان می دهد، بلکه نقش شما را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد تقویت می کند.
5 الگوهای ایمیل را برای استفاده پس از تماس با فروش خود خلاصه کنید
1. خلاصه تماس
تماسهای اتصال معمولاً برای برقراری ارتباط با خریدار استفاده میشوند. اکثر آنها نسبتا مختصر هستند.
در ایمیل بعدی خود، چالش یا هدف اصلی را که شناسایی کرده اید و برخی توصیه های مرتبط را تکرار کنید. اگر محتوای مفیدی دارید، ضمیمه کنید.
برای عمیقتر کردن رابطهای که در تماس ایجاد کردید، یک نقطه مشترک یا بحث را ذکر کنید.
الگو:
سلام [نام احتمالی]،
از اینکه اوایل امروز اطلاعاتی در مورد نقش خود در [شرکت بالقوه] به اشتراک گذاشتید متشکریم — به غیر از صحبت کردن با من در مورد [نقطه مشترک یا ایجاد رابطه].
به طور خلاصه، شما در حال حاضر [با چالش X، تلاش برای رسیدن به هدف Y] در حال مبارزه هستید. من [استراتژی یا نکته سریع] را پیشنهاد کرده ام. منابع پیوست شده که [موضوع] را پوشش می دهند نیز ممکن است کمک کنند.
اگر می توانم به هر سؤالی درباره این محتوا و/یا توصیه هایم پاسخ دهم، به من اطلاع دهید. من مشتاقانه منتظر صحبت مجدد در [تاریخ و ساعت] هستم.
بهترین،
[نام شما]
مثال:
سلام راس،
از اینکه اوایل امروز اطلاعاتی در مورد نقش خود در Dental Excellence به اشتراک گذاشتید متشکریم — ناگفته نماند که این فرصت را به من داد تا از کمیک های مارول مطلع شوم.
به طور خلاصه، شما در حال حاضر برای رقابت با رویه های شرکتی مشکل دارید. من یک کمپین بازاریابی جدید با تمرکز بر رابطه منحصر به فرد بیمار و دندانپزشک که می توانید ارائه دهید، پیشنهاد کرده ام. در اینجا دو پست وبلاگ از تیم ما وجود دارد که ممکن است کمک کند:
- 10 راه برای اینکه اتاق انتظار کلینیک خود را برای خانواده دوستانه تر کنید
- نحوه بهبود تجربه بیمار از ابتدا تا پایان
اگر می توانم به هر سؤالی درباره این محتوا و/یا توصیه هایم پاسخ دهم، به من اطلاع دهید. من مشتاقانه منتظر هستم تا فردا ساعت 10 صبح دوباره صحبت کنم.
بهترین،
فیبی
2. درپوش پایه
را لمس کنید
همیشه پس از یک تماس طولانی یا جلسه پیشنهادی، مشتری احتمالی را دنبال نمیکنید. ارسال یک ایمیل بعدی پس از یک تماس سریع برای پاسخ به سؤالات یا مشاهده پیشرفت آنها در فرآیند به همان اندازه مهم است.
در این ایمیلها کوتاهی نکنید. به همان اندازه محتوا و ارزش ارائه دهید که بعد از یک نسخه نمایشی ارائه می دهید، و تقویت کنید که همیشه خوشحال هستید به سؤالات بیشتری پاسخ دهید.
الگو:
سلام [نام احتمالی]،
از پاسخ دادن به سؤالات شما امروز صبح بسیار لذت بردم و در مورد چگونگی کمک به شما برای غلبه بر [چالشهایی که در مکالمه بحث شد] عمیقتر تحقیق کردم.
در اینجا [منبع #1 و #2] وجود دارد که نشان میدهد چگونه میتوانیم به شما در تقویت [هدف تجاری] و حل [چالش تجاری] کمک کنیم.
منتظر جلسه بعدی ما در [تاریخ و ساعت] هستیم. در ضمن، اگر سوالی دارید به من اطلاع دهید و خوشحال می شوم که چت کنم.
بهترین،
[نام شما]
مثال:
سلام راشل،
از پاسخ دادن به سؤالات شما امروز صبح و بررسی عمیقتر چالشهایی که Geller Computers برای توسعه تیم فروش شما دارد، بسیار لذت بردم.
در اینجا 20 نکته برتر برای استخدام نمایندگان فروش ستارهای و راهنمای نهایی آموزش فروش آورده شده است که نشان میدهد چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم کارایی تیم فروش خود را افزایش دهید و درآمد را افزایش دهید.
منتظر جلسه بعدی ما در 12 اکتبر ساعت 11:00 صبح هستیم. در ضمن، اگر سوالی دارید به من اطلاع دهید.
بهترین،
راس
3. خلاصه جلسه
ایمیل پس از اکتشاف شما باید به خریدار بگوید که در همان صفحه هستید تا آنها احساس اطمینان کنند که به جلو می روند. مهمترین چیزهایی را که از مکالمه یاد گرفتید خلاصه کنید: چالشهای سطح بالای آنها، پیشنهادات تاکتیکی که ارائه کردهاید، و گامهای بعدی مورد توافق طرفین.
الگو:
سلام [نام احتمالی]،
از گفتگوی سازنده امروز متشکریم. ما در مورد [موانعی که در ناحیه X با آن روبرو هستید، پیشرفتی که امیدوارید با ابتکار Y انجام دهید، تغییراتی که در حال اعمال در Z هستید] به طور خاص بحث کردیم:
- [نقطه شماره 1]
- [نقطه شماره 2]
- [نقطه شماره 3]
من به اطلاعات بیشتر در مورد آن نکات و راه حل های بالقوه پیوند می دهم.
همانطور که ذکر شد، مرحله بعدی X است. من [با شما صحبت میکنم، ایمیل شما را جستجو میکنم، شما را در جلسه خود میبینم] در [تاریخ و ساعت].
بهترین،
[نام شما]
مثال:
سلام جوی،
از گفتگوی سازنده امروز متشکریم. ما در مورد چالشهایی که با طرح جبران فروش خود دارید، صحبت کردیم، بهخصوص:
- ناهمسویی استراتژیک
- جوایز ناکافی برای فروشندگان برتر شما
- کاهش کارایی مسابقات و SPIF
من به اطلاعات بیشتر در مورد آن نکات و راه حل های بالقوه پیوند می دهم.
گام بعدی ما این است که مدیر فروش شما را حلقه بزنیم و او را در طرحی که طراحی کرده ایم راهنمایی کنیم. ظهر 10 ژانویه شما را در دفترتان میبینم.
بهترین،
راشل
4. خلاصه نسخه ی نمایشی
در این مرحله، خریدار باید بداند که محصول شما چگونه زندگی او را بهبود می بخشد. با خلاصه کردن سریع دو تا چهار ویژگی که بیشترین ارزش را از آنها خواهند داشت، روی این چشم انداز آینده بهتر تأکید مجدد کنید.
اگر نیاز به خرید از یکی دیگر از اعضای تیم خود دارند، منابعی را ضمیمه کنید که مورد آنها را تقویت می کند.
در نهایت، هر اقدامی را همراه با جلسه برنامه ریزی شده بعدی خود تأیید کنید.
الگو:
سلام [نام احتمالی]،
از اینکه امروز [با من نگاهی به زیر کاپوت انداختید، یک شراکت بالقوه را بررسی کردید، سپاسگزارم. به نظر می رسد [محصول] برای [شما/تیم شما] مناسب است، به خصوص در این زمینه ها:
- [ویژگی شماره 1]: به شما این امکان را می دهد که [به هدف X را انجام دهید]
- [ویژگی شماره 2]: به شما کمک میکند [با چالش Y]
- [ویژگی شماره 3]: [مشکل Z] را کاهش میدهد
شما اشاره کردید که باید این را با [نام سهامداران دیگر، نام تصمیم گیرنده] اجرا کنید، بنابراین من دو منبع را پیوست میکنم: [منبع محصول مفید] و [منبع محصول مفید].
مرحله بعدی [اقدام اقدام] است. لطفا اگر سوالی دارید به من اطلاع دهید. اگر نه، در [تاریخ و ساعت] با شما صحبت خواهم کرد.
بهترین،
[نام شما]
مثال:
سلام چندلر،
از اینکه امروز با من به زیر کاپوت نگاه کردید متشکرم. به نظر می رسد خدمات مشاوره پایداری ما برای هیو پوشاک مناسب است. در اینجا راهحلهای اصلی مورد بحث قرار گرفتهایم:
- ما به شما کمک میکنیم کربن خنثی کنید، که تحقیقات ما نشان میدهد 87 درصد مشتریان شما به آن اهمیت میدهند
- ما یک گزارش پایداری تهیه میکنیم که زمینههای بهبود سیاستهای زیستمحیطی شما را برجسته میکند
- ما ضایعات شما را برای یافتن زمینههای صرفهجویی در هزینه بررسی میکنیم
شما اشاره کردید که باید این موضوع را با رئیس خود در میان بگذارید، بنابراین من منابع زیر را پیوست میکنم: مطالعه موردی از Joe Threads، شرکت دیگری در فضای خردهفروشی مردانه آنلاین، و برخی از توصیفات مشتریان فعلی.
مرحله بعدی بحث در مورد جدول زمانی برای شروع است. لطفا اگر سوالی دارید به من اطلاع دهید. اگر نه، چهارشنبه ساعت 16:15 با شما صحبت خواهم کرد.
بهترین،
مونیکا
5. خلاصه رسیدگی به اعتراض
گاهی اوقات، شما یکی از آن تماسهایی را دارید که در آن میتوانید احساس سردی مشتری احتمالی خود را داشته باشید. شاید آنها به همکار دیگری اجازه می دهند که آنها را از راه حل شما منصرف کند یا شاید آنها فقط یک روز مرخصی دارند. وظیفه شما این است که ترس آنها را از طریق تلفن تسکین دهید و بلافاصله پس از آن با ایمیلی که ماهرانه ساخته شده است، آن را دنبال کنید.
الگو:
سلام [نام احتمالی]،
از اینکه امروز وقت گذاشتید و [هدف X و چالشهای Y که با آن روبهرو هستید] و نگرانیهایی که در مورد امکانسنجی حل این مشکل دارید گسترش دادید، سپاسگزاریم.
در اینجا بهترین راه حل های بالقوه مورد بحث ما آمده است:
- راه حل بالقوه شماره 1
- راه حل بالقوه شماره 2
خوشحالم که توافق کردیم اینها می توانند راه حل های مفیدی برای [شرکت پرسپکتیو] باشند. و در اینجا دو روشی است که ما به طور منحصربهفردی به شما کمک میکنیم تا این راهحلها را پیادهسازی کنید:
- پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شماره 1
- پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شماره 2
اگر در مورد اطلاعات پیوست سوالی دارید به من اطلاع دهید. من مشتاقانه منتظر [ایمیل شما، صحبت با شما، جلسه ما] در [تاریخ و ساعت] هستم.
بهترین،
[نام شما]
مثال:
سلام جانیس،
از اینکه امروز وقت گذاشتید و هدف خود را برای افزایش NPS مشتری و مشکلاتی که برای بهبود خدمات و تجربه مشتری دارید، گسترش دادید، سپاسگزاریم. همچنین از اینکه نگرانیهای خود را در مورد توانایی صنایع گلر برای حل آن چالشها به اشتراک میگذارید سپاسگزارم.
در اینجا بهترین راه حل های بالقوه مورد بحث ما آمده است:
- یک پایگاه دانش برای ارائه پاسخ به سوالات متداول به مشتریان ایجاد کنید.
- یک ویژگی چت به سایت خود اضافه کنید تا متخصصان پشتیبانی مشتری بتوانند خدمات و راه حل های سریعی را به مشتریان شما ارائه دهند.
خوشحالم که توافق کردیم اینها می توانند راه حل های سودمندی برای راه حل های تجارت الکترونیک فیبی باشند. و در اینجا روشهایی وجود دارد که صنایع گلر برای کمک به پیادهسازی این راهحلها به شما کمک میکند:
- ما پایگاه دانشی متشکل از بیش از 5000 متخصص صنعت داریم تا به شما کمک کنیم به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهید.
- ما سریعترین و شهودی ترین ربات چت را در بازار داریم.
اگر در مورد اطلاعات پیوست سوالی دارید به من اطلاع دهید. مشتاقانه منتظر دیدار با شما و معاون موفقیت مشتری در چهارشنبه آینده، 3 اکتبر ساعت 13:00 هستم.
بهترین،
چندلر
یک ایمیل خلاصه و مختصر به خریدار کمک می کند تا نکات اصلی تماس شما را پیگیری کند. همچنین باعث میشود سازماندهیشدهتر، روشمندتر و با کنترلتر به نظر برسید، که میتواند اعتماد آنها را نسبت به شما افزایش دهد.
حتی بهتر از آن، با این الگوها، ارسال یکی نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد.
منبع:hubspot