راهنمای نهایی شتاب دهنده های راه اندازی

راهنمای نهایی شتاب دهنده های راه اندازی

زندگی استارت آپی می تواند تنها باشد. حتی با وجود یک تیم در حال رشد، ده‌ها مشتری و دوستان حامی، به راحتی می‌توانید در خلوت خود غرق شوید و دریابید که چگونه کسب و کار خود را توسعه دهید.

خوشبختانه، سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران در سرتاسر جهان برنامه‌های تجاری فشرده‌ای را برای مبارزه با این تنهایی و ارائه مشاوره، آموزش، و پشتیبانی گردآوری کرده‌اند. یکی از این برنامه ها شتاب دهنده راه اندازی است.

شتاب‌دهنده‌های استارت‌آپ برای همه مناسب نیستند و می‌توانند برنامه‌های رقابتی و جامعی باشند. با این حال، این برنامه ها به معنای واقعی کلمه، کسب و کارهای نوپا را به شرکت های جهانی و انقلابی تبدیل کرده اند. (Airbnb و Dropbox، کسی هستید؟)

این راهنما را بخوانید تا بهتر متوجه شوید شتابدهنده‌های استارت‌آپ چه چیزی را شامل می‌شوند و آیا آنها برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر.

معمولاً استارت‌آپ‌ها وارد شتاب‌دهنده‌ها می‌شوند به این امید که با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران کنار بیایند. برخی از برنامه ها نوعی از بودجه را در ازای سهامی تضمین می کنند. برنامه های دیگر در ازای آن مقدار محدودی از بودجه را به هیچ عنوان (علاوه بر تکمیل موفقیت آمیز برنامه) اختصاص می دهند.

از نظر آماده‌سازی برای شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها معمولاً نیازی به تأمین مالی از قبل ندارند. اگرچه، می‌توان فرض کرد که برای توسعه یک محصول، تیم و مشتریان مقداری پول (چه از طریق تأمین مالی یا راه‌اندازی) مورد نیاز است – و بنابراین واجد شرایط درخواست است.

از تقریباً صفر برنامه در سال 2005 تا تقریباً 200 در سال 2015 (و حتی بیشتر در چند سال اخیر)، تعداد شتاب دهنده های استارت آپی در ایالات متحده در چند دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این به استارتاپ‌های بیشتری اجازه می‌دهد تا یاد بگیرند، پیشرفت کنند و رشد کنند. در واقع، این شتاب دهنده ها نزدیک به 20 میلیارد دلار در بیش از 5000 استارتاپ سرمایه گذاری کرده اند – و این فقط در ایالات متحده است.

شتاب‌دهنده‌های استارت‌آپ به نفع همه طرف‌های درگیر هستند – سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها، مشتریان و اقتصاد. اما آنها تنها برنامه توسعه کسب و کار موجود برای استارت آپ ها نیستند. اغلب اوقات شتاب دهنده ها با انکوباتورها و سایر برنامه های فشرده اشتباه گرفته می شوند.

بیایید درباره تفاوت‌ها و آنچه که شتاب‌دهنده‌ها را متمایز می‌کند، بحث کنیم.

انکوباتور در مقابل شتاب دهنده

در حالی که شتاب دهنده‌ها برای کسب‌وکارهای مستقر هستند، انکوباتورها برای کارآفرینانی هستند که برای توسعه ایده‌های خود به کسب‌وکارهای کامل نیاز به کمک دارند. در تئوری، شما باید برای یک جوجه کشی کسب و کار درخواست دهید و در آن شرکت کنید.قبل از یک شتاب دهنده راه اندازی.

جدول زیر تفاوت‌های اصلی بین انکوباتور و شتاب‌دهنده را نشان می‌دهد. .

ویژگی انکوباتور شتاب دهنده
پیش نیازها ایده یا طرح کسب و کار مدل تجاری و MVP تثبیت شده
برنامه فرایند رقابتی؛ محدود بر اساس جامعه یا صنعت بسیار رقابتی؛ برای همه باز است
خط زمانی حداکثر 2 سال؛ انعطاف پذیر 3-6 ماه؛ سختگیر
هدف برای ایجاد پایه و اساس استارت آپ های جدید برای سرعت بخشیدن به رشد استارت آپ های مستقر
پشتیبانی فضای اداری، پشتیبانی اداری و قانونی، برنامه ریزی تجاری، نمونه سازی و توسعه محصول تامین مالی اولیه، راهنمایی از کارشناسان صنعت، و شبکه
تامین مالی اغلب از دانشگاه ها یا سازمان های توسعه اقتصادی صندوق های خصوصی؛ غالباً در ازای سرمایه از حقوق صاحبان سهام استفاده می کنند

آیا کسب و کار شما برای شتاب دهنده آماده است؟

آیا شتاب دهنده برای شما مناسب است؟ اگر به دنبال درخواست برای شتاب دهنده استارتاپ هستید، سوالات زیر را از خود بپرسید تا ببینید آیا کسب و کار شما آماده است یا خیر.

توجه: کنجکاو هستید که یک شتاب دهنده شامل چه چیزی است؟ نحوه عملکرد شتاب‌دهنده‌های راه‌اندازی را با جزئیات در بخش بعدی بررسی می‌کنیم.

  • به سرعت در حال رشد هستید؟ اگر شرکت شما در حال جمع‌آوری مشتریان (و کارمندان!) با سرعتی تقریباً بسیار زیاد است، احتمالاً آماده ورود به یک شتاب‌دهنده هستید تا کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرید.
  • آیا برای مشاوره تخصصی آماده هستید؟ آیا می توانید چالش های خود را بیان کنید؟ اگر سؤالات و کنجکاوی‌های متمایز و بی‌پاسخی دارید که فقط متخصصان می‌توانند به آنها پاسخ دهند، وقت آن است که یک شتاب‌دهنده داشته باشید.
  • آیا حداقل محصول قابل دوام (MVP) دارید؟ شتاب‌دهنده‌ها فقط برای مشاغلی هستند که MVP را تعریف کرده و فروخته‌اند.
  • آیا مشتریان و مشخصات مشتری ثابتی دارید؟ شتاب‌دهنده‌ها برای کسب‌وکارهایی مفید هستند که می‌دانند به چه کسی می‌فروشند و مایلند تحقیقات گسترده‌ای را برای تعمیق این پروفایل‌های مشتریان انجام دهند.
  • آیا مایل به جابه‌جایی هستید؟ بسیاری از شتاب‌دهنده‌ها برای بهره‌گیری کامل از منابع و پیشنهادات خود به جابجایی فیزیکی نیاز دارند – یک قربانی مسلماً کوچک برای پاداش بیشتر رشد کسب‌وکار شما.
  • آیا می‌توانید هزینه آن را بپردازید؟ در حالی که شتاب‌دهنده‌ها مقداری بودجه ارائه می‌کنند، آنها لزوماً هزینه شما را از طریق برنامه پرداخت نمی‌کنند. مطمئن شوید که تیم و کسب‌وکار شما می‌توانند با تمرکز بر رشد، چند ماه فشرده را کنار بگذارند.

در جستجوی راه‌هایی برای جذب و حفظ مشتریان بیشتر… با قیمت مناسب برای راه‌اندازی ? HubSpot را برای استارت‌آپ‌ها بررسی کنید و به منابع آموزشی بی‌شماری و ادغام‌های قوی دسترسی پیدا کنید.

همه شتاب‌دهنده‌ها به یک شکل عمل نمی‌کنند، اما بیشتر آنها فرآیند مشابهی را دنبال می‌کنند. اگر به دنبال پیوستن به یک شتاب دهنده استارتاپ هستید، مراحل زیر را از ابتدا تا انتها انجام دهید.

1. شتاب دهنده خود را انتخاب کنید

صدها برنامه شتاب دهنده راه اندازی در ده ها شهر وجود دارد. این برنامه‌ها بر اساس مکان، صنعت، مشارکت متخصصان، فرصت‌های تامین مالی، و نوع شبکه‌ای که شما را به آن متصل می‌کنند، متفاوت است.

در ایالات متحده، بیشتر این برنامه ها در شهرهای بزرگتر مانند سانفرانسیسکو، نیویورک و بوستون. همچنین می‌توانید شتاب‌دهنده‌های قابل‌توجهی را در کانادا، بریتانیا، روسیه و شیلی پیدا کنید – عملاً در سراسر جهان. پایگاه‌های داده جامعی مانند Seed-DB مکانی عالی برای شروع هستند.

چه چیزی را در یک شتاب دهنده باید جستجو کرد

قبل از درخواست، تحقیقات گسترده‌ای در مورد شتاب‌دهنده‌هایی انجام دهید که برای کسب‌وکار شما مناسب هستند. (اگر هنوز برای آنها مناسب هستید نگران نباشید.) این چیزی است که باید به دنبال آن باشید:

  • اثبات اجتماعی. کدام استارت آپ ها از هر شتاب دهنده «فارغ التحصیل» شده اند و چه میزان بودجه دریافت کرده اند؟ مطمئن شوید که آن مشاغل امروز موفق هستند. مانند تحصیلات رسمی، نام و اعتبار در دنیای کارآفرینی به همان اندازه مهم است. همراهی با یک شتاب دهنده خوب می تواند به رشد کسب و کار شما مدت ها پس از فارغ التحصیلی کمک کند.
  • روابط و شبکه. هر شتاب دهنده چه نوع جامعه و شبکه ای می تواند به شما ارائه دهد؟ همچنین، هر شتاب دهنده چه نوع کارشناسان و مربیانی را ارائه می دهد و آیا آنها به کسب و کار شما مرتبط هستند؟ شبکه ای که از زمان خود در شتاب دهنده به دست می آورید، عامل دیگری است که بیشتر از فارغ التحصیلی دوام می آورد.
  • صنعت. برخی از شتاب دهنده ها با تکنولوژی بازاریابی، در حالی که دیگران در فناوری مالی تخصص دارند. برخی دیگر بر امنیت سایبری، خرده فروشی فناوری مواد غذایی یا داده های بزرگ تمرکز می کنند. به دنبال برنامه‌ای باشید که با محصول و کسب‌وکار شما مطابقت داشته باشد، زیرا منابع آموزشی و مربیگری از آن پیروی می‌کنند.
  • موقعیت مکانی. همانطور که در بالا ذکر کردیم، شتاب دهنده هایی در سراسر جهان وجود دارد. احتمالاً برای حضور فیزیکی در برنامه‌های شتاب‌دهنده باید به مکان دیگری بروید. اگر نمی توانید خیلی دور بروید، به دنبال برنامه هایی باشید که نزدیک خانه هستند. از طرف دیگر، اگر به دنبال تغییر منظره هستید، برنامه‌های سراسر جهان را بررسی کنید.

2. روی شتاب دهنده

اعمال کنید

ورود به شتاب دهنده های استارتاپی بسیار دشوار است. معروف ترین برنامه های شتاب دهنده، مانند Y Combinator و Techstars، تنها 1٪ تا 3٪ از تقریباً 6000 برنامه — بهترین از بهترین ها.

برای کسب رتبه در میان نخبگان، فرآیند درخواست شتاب دهنده را جدی بگیرید. احتمالاً یک برنامه کتبی گسترده و همچنین چندین مصاحبه زنده خواهید داشت.

آنچه شتاب دهنده ها در متقاضیان به دنبال آن هستند

در حالی که همه شتاب‌دهنده‌ها متفاوت هستند، اکثر آنها به دنبال عوامل و ویژگی‌های یکسانی در کسانی هستند که درخواست می‌کنند. در اینجا چند چیز وجود دارد که مطمئن شوید برنامه شما منعکس می کند:

  • مربیگری. اگر کارشناسانی که شتاب دهنده را هدایت می کنند، راهنمایی و آموزش شما را انتخاب کنند، آیا آن را می پذیرید؟ آیا انتخاب می کنید که پیشنهادات آنها را اعمال کنید و به نظرات متخصصان آنها در مورد تجارت، محصول و رشد خود گوش دهید؟ فروتنی و مربی‌پذیری در برنامه‌های شتاب‌دهنده کمک زیادی می‌کند.
  • حداقل محصول قابل دوام (MVP) و مشتریان واقعی. بدون یک محصول و نمایه مشتری بادوام، شتاب‌دهنده‌ها یک بار دیگر به برنامه شما نگاه نمی‌کنند.
  • یک مزیت رقابتی مختصر. چه چیزی کسب و کار نوپا شما را متمایز می کند؟ مهمتر از آن، آیا می توانید مزیت رقابتی و ارزش پیشنهادی خود را در یک تا دو جمله با داده های واقعی به اشتراک بگذارید؟ شتاب دهنده ها به بسیاری از برنامه ها نگاه می کنند. داستان خود را به یک زمین آسانسور خلاصه کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن (و به خاطر سپردن) داشته باشید. به یاد داشته باشید، شتاب دهنده ها نیز به دنبال سود بردن از موفقیت تجاری شما هستند.
  • یک تیم قوی. چه کسی کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت می کند؟ شتاب دهنده ها فقط به دنبال یک محصول قوی نیستند. آنها همچنین به دنبال یک تیم قوی و توانا هستند. اگر مهارت‌های تیم با نیازهای کسب‌وکار مطابقت داشته باشد و پویایی منسجمی را نشان دهد، شانس زیادی برای موفقیت کسب‌وکار از شتاب‌دهنده وجود دارد.
  • شبکه و انجمن. آیا برنامه شما نشان می‌دهد که قبل از اینکه به یک شتاب‌دهنده تکیه کنید تا کار را برای شما انجام دهد، با دیگران در صنعت خود ارتباط برقرار کرده و ایجاد کرده‌اید؟ در حالی که حذف نام نمی تواند نوید یک مکان را بدهد، نمایش یک شبکه به خوبی متصل می تواند نشان دهنده این باشد که شما مایلید برای گسترش آن تلاش کنید.

همچنین، این پست وبلاگ پل گراهام از Y Combinator در مورد نحوه انتخاب بین متقاضیان.

3. تمرکز کنید، یاد بگیرید و رشد کنید

درخواست برای شتابدهنده سخت است، اما وقتی پذیرفته شدید، انتظار داشته باشید که کار واقعی شروع شود. آماده سفر به محل شتاب دهنده باشید، با تیم خود راه اندازی کنید و شروع کنید.

این چیزی است که هنگام حضور در شتاب دهنده می توانید انتظار داشته باشید:

  • فضای کار مشترک اختصاصی که در آن تیم شما می تواند بر روی شتاب دهنده و فرصت های آموزشی تمرکز کند
  • سمینارها و کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف، مانند مشاوره حقوقی، تمرین ارائه، توسعه محصول و موارد دیگر
  • فرصت های راهنمایی گروهی و فردی از کارشناسان صنعت، سرمایه گذاران و سایر بنیانگذاران
  • اعلام حضور یک به یک با رهبری شتابدهنده (مانند سرمایه گذاران، بنیانگذاران فارغ التحصیل و غیره)
  • رویدادهای شبکه‌ای با رهبران صنعت، سرمایه‌گذاران و دیگر استارت‌آپ‌ها، که می‌تواند به جمع‌آوری و جذب سرمایه در آینده کمک کند

4. مدل کسب و کار خود را ارائه دهید و بودجه دریافت کنید

آنچه شتاب‌دهنده‌ها را از سایر برنامه‌های تجاری فشرده متمایز می‌کند، نحوه خروج استارت‌آپ‌ها از برنامه است. هنگامی که زمان تکمیل یک شتاب دهنده فرا می رسد، بنیانگذاران در یک “روز نمایشی” شرکت می کنند که در طی آن مدل کسب و کار خود را ارائه می دهند. این فرآیند به دو دلیل اتفاق می‌افتد: به اشتراک گذاشتن همه چیزهایی که شرکت در طول شتاب‌دهنده آموخته و روی آن کار کرده است و به‌طور بالقوه دریافت بودجه.

بنیان‌گذاران مسئول ساخت یک عرشه اسلاید جامع و ارائه مستقیم به سرمایه‌گذاران هستند – گاهی اوقات صدها نفر، بسته به شتاب‌دهنده. (در اینجا یک نمونه‌ای از بنیانگذار PayPal پیتر تیل.) اگر استارت‌آپ‌ها پیشنهادی برای تأمین مالی دریافت کنند، معمولاً در ازای سهام است.

«فارغ التحصیلان» شتاب دهنده نیز پس از خروج از برنامه پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کنند. این پشتیبانی شامل موارد زیر است:

  • PR
  • اتصالات و شبکه های حرفه ای
  • پشتیبانی نیروی انسانی/استخدام
  • مشارکت در هیئت مدیره
  • فضای اداری
  • پشتیبانی VC آینده
  • یک شبکه قوی فارغ التحصیلان و روابط مادام العمر

برنامه های شتاب دهنده راه اندازی

علاقه دارید به یک شتاب دهنده بپیوندید؟ وقت آن است که در تحقیقاتی بپردازید و بفهمید کدام شتاب دهنده برای شما بهترین است.

با صدها شتاب دهنده موجود در سراسر جهان، فهرست کردن همه آنها در اینجا غیرممکن است. در عوض، برخی از محبوب‌ترین و همچنین برخی از شتاب‌دهنده‌های خاص را که ممکن است برای شما جالب باشد، گردآوری کرده‌ایم.

شتاب دهنده های راه اندازی محبوب

Y Combinator, Mountain View, CA

Y Combinator یکی از محبوب ترین و رقابتی ترین شتاب دهنده های راه اندازی است. این برنامه تقریباً 2000 سرمایه گذاری و 200 خروج (که فروش به شرکت های بزرگتر است، به معنای بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاران) ایجاد کرده است. Y Combinator با شرکت هایی مانند Airbnb، Dropbox، Stripe، Reddit، Twitch، Coinbase و Weebly کار کرده است.

500 استارت‌آپ، Mountain View، CA

500 استارت‌آپ بیش از 1600 سرمایه‌گذاری (در شرکت‌هایی در بیش از 60 کشور) انجام داده است و 162 خروجی ایجاد کرده است. فارغ‌التحصیلان برجسته شامل شرکت‌هایی مانند Udemy و Credit Karma، و همچنین سایرینی هستند که به Google و Rakuten فروخته شده‌اند.

Techstars، Boulder، CO

Techstars، یکی دیگر از شتاب دهنده های بسیار رقابتی، بیش از 1500 شرکت و 132 شرکت را تولید کرده است. شرکت هایی مانند Bench.co، ClassPass و Pill Pack با Techstars کار کرده اند. این همچنین نام پشت Startup Week و Startup Weekend است.

MassChallenge، بوستون، MA

MassChallenge با بیش از 1300 شرکت کار کرده است، تقریباً 40 خروجی ایجاد کرده است و به طور غیرمستقیم بیش از 80000 شغل ایجاد کرده است. این برنامه همچنین دارای مکان هایی در اسرائیل، بریتانیا، مکزیک و سوئیس است.

شتاب دهنده های راه اندازی بین المللی

Startupbootcamp، لندن، بریتانیا

Startupbootcamp در لندن (InsurTech) مستقر است اما برنامه های مختلفی را در مکزیکو سیتی (فین تک)، میلان (فشن تک)، کیپ تاون (افری تک)، رم (فودتک) و غیره اجرا می کند. این برنامه بیش از 420 سرمایه گذاری و 21 خروجی ایجاد کرده است. فارغ التحصیلان برجسته عبارتند از Bellabeat، Joyride و Zenith. به طور کلی، این برنامه بیش از 1.1 میلیون یورو جمع آوری کرده است.

استارت‌آپ شیلی، سانتیاگو، شیلی

استارت‌آپ شیلی، برخلاف سایر شتاب دهنده‌ها، توسط دولت شیلی برای تقویت کارآفرینی و تشویق سرمایه‌گذاری اقتصادی راه‌اندازی شد. این برنامه بیش از 830 سرمایه گذاری و 16 خروجی ایجاد کرده است. استارت آپ شیلی همچنین یک “برنامه پیش شتاب” به نام S Factory فقط برای بنیانگذاران زن.

صندوق توسعه ابتکارات اینترنتی (IIDF)، مسکو، روسیه

IIDF بر شرکت‌هایی در زمینه امنیت سایبری، فناوری تبلیغاتی، کلان داده، IOT و موارد دیگر تمرکز دارد. این برنامه بیش از 330 سرمایه گذاری انجام داده و بیش از 20 خروجی دیده است. IIDF همچنین رویدادها و هکاتون ها را سازماندهی می کند که بیش از 20000 سرمایه گذاری را جذب می کند.

شتاب دهنده های راه اندازی اقلیت

MergeLane، Boulder، CO

MergeLane فقط در استارتاپ هایی سرمایه گذاری می کند که حداقل یک رهبر زن داشته باشند. این برنامه‌های مالی و شتاب‌دهنده متنوعی را ارائه می‌دهد و تا به امروز در بیش از 40 شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

DigitalUndivided، آتلانتا، GA

DigitalUndivided منحصراً با زنان سیاه پوست و لاتین کار می کند. این برنامه 52 شرکت را تامین مالی کرده است، با بیش از 2000 بنیانگذار کار کرده است و بیش از 25 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است.

امروز راه اندازی خود را تسریع کنید

هیچ دو شتابدهنده استارتاپی شبیه هم نیستند، اما همه آنها دیدگاه یکسانی دارند: دیدن کارآفرینان از همه نوع که موفقیت و تأثیر تجاری خود را افزایش می دهند. صرف نظر از اینکه در چه صنعتی فعالیت می کنید یا چه نوع محصولی را می فروشید، یک شتاب دهنده راه اندازی برای شما وجود دارد.

این نکات را دنبال کنید تا برنامه مناسب را پیدا کنید، برنامه خود را آماده کنید و از تجربه شتاب دهنده خود حداکثر استفاده را ببرید.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل