چگونه کوچینگ همتا می تواند به کسب و کار شما کمک کند

چگونه کوچینگ همتا می تواند به کسب و کار شما کمک کند

یک گام مهم برای ساختن یک شرکت موفق، ایجاد افراد است. اما این به معنای صرف هزاران دلار برای متخصصان یا کارگاه های حرفه ای نیست. 

شاید این است که شما در حال حاضر دانش زیادی در کسب و کار خود دارید: تیم های خود. 

هر کارمند استعدادها و درک منحصر به فردی دارد که می تواند با همسالان خود به اشتراک بگذارد. مربیگری همتا می‌تواند به ایجاد یک محل کار منسجم‌تر کمک کند و همچنین ابزار ارزشمندی برای کارآفرینان است تا مجموعه مهارت‌های خود را گسترش دهند. 

تعریف مربیگری همتا

کوچینگ همتا، یا مربیگری همتا به همتا، شکلی از توسعه حرفه ای است که در آن همتایان از یکدیگر پشتیبانی و راهنمایی می کنند. بروس جویس و بورلی شورز این مفهوم را در سال 1980 برای بهبود توسعه کارکنان توسعه دادند. از آن زمان، مربیگری همتایان به طور گسترده در صنایع و اندازه های شرکت پذیرفته شده است. 

کوچینگ همتا ابزاری قدرتمند برای توسعه افراد، تیم‌ها و کل سازمان‌ها است. این شامل به اشتراک گذاری بازخورد، دانش، چالش ها و بهترین شیوه ها است. شکل‌های مختلفی از مربیگری همتا وجود دارد، از جمله و کارگاه های مربیگری گروهی.

مزایای مربیگری با همتایان

مربیگری همتا با راهنمایی سنتی که در آن یک کارمند ارشد به یک کارمند کوچکتر آموزش می دهد، متفاوت است. در یک مربی همتا به همتا، هر دو کارمند در یک سطح هستند، اما تجربیات و مهارت های منحصر به فردی دارند که به میز ارائه می دهند. 

این باعث می‌شود که تعاملات کمتر ترسناک باشد و منتی را تشویق می‌کند تا درگیر شود و سؤالات بیشتری بپرسد. این مانند یادگیری از یک دوست در مدرسه است – شما می خواهید مانند آنها ریاضیدان شوید، بنابراین از آنها بخواهید به جای معلم به شما آموزش دهند.

در محل کار، مربیگری همتایان می‌تواند برای همه افراد درگیر، از جمله شرکت مفید باشد.

بهبود ارتباطات و یادگیری

از آنجایی که همسالان چشم به چشم می‌بینند، درس‌های آموزش داده شده مرتبط‌تر هستند. مربی می تواند موقعیت ها و ایده ها را به گونه ای توضیح دهد که برای دانش آموز منطقی باشد. از آنجایی که مربی از همان دپارتمان یا رشته است، می‌تواند سناریوهایی را که دانش‌آموز با آنها آشناست مطرح کند و نکاتی را بر اساس تجربیات گذشته خود ارائه دهد. 

سوخی جوتلا، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی در MarketOrders، فروش B2B می گوید: «با مربیگری با همتایان خود، از یکدیگر بهتر یاد می گیرید، زیرا هر دو در مراحل مشابهی از توسعه یا یادگیری هستید. سکوی طلا و الماس

این موضوع زمانی که یک رهبر ارشد به کارمندی مربی می‌دهد صادق نیست، زیرا ممکن است چالش‌های روزانه کارمند را درک نکنند. بنابراین، راهنمایی‌های آنها ممکن است چندان مرتبط نباشد، که می‌تواند باعث شود هر دو طرف احساس کنند مربی در تماس نیست.  

روابط پایدار بین تیم ها ایجاد می کند

تدريس دادن به يكديگر باعث پيشرفت روابط مي‌شود، و دانستن اينكه يك هم‌تيمي براي پاسخ دادن به سؤالات و ارائه يادداشت‌هاي سازنده براي بهبود مهارت‌ها و نتايج شما وجود دارد، مايه اطمينان است. 

مربیگری همتایان به کارمندان اجازه می‌دهد از همکارانی که مشکلات مشابهی را پشت سر گذاشته‌اند بیاموزند. این باعث ایجاد فرهنگ باز بودن و شفافیت می شود و از سمیت محیط کار مانند رقابت ناسالم و خنجر زدن به پشت جلوگیری می کند. 

وقتی تیم‌ها با هم خوب بازی می‌کنند، محیط کار را بهبود می‌بخشد، بهره‌وری را بهبود می‌بخشد و حفظ استعدادها را افزایش می‌دهد.

«کوچینگ همتا، ذهنیت مبتنی بر راه‌حل را تشویق می‌کند تا در کسب‌وکار ایجاد شود، زیرا شما تشویق می‌شوید اهدافی را تعیین کنید، چالش‌ها را به اشتراک بگذارید، و هنگام تلاش برای حل موانع، کمک یا بازخورد بخواهید. جوتلا می گوید این نوع مربیگری بیشتر مشارکتی است و کار تیمی را تشویق می کند. 

عملکرد را بهبود می بخشد

توسعه دهنده ای را تصور کنید که با یک اشکال در کد دست و پنجه نرم می کند. این اولین بار نیست و به توانایی آنها برای تکمیل به موقع پروژه آسیب می رساند. بنابراین آنها با یک توسعه دهنده همکار که روی کدهای مشابه کار می کرد تماس گرفتند. 

این همکار کد را بررسی می‌کند، به اشکال اصلی و سایر خطاهای کوچک‌تر اشاره می‌کند، دلیل نادرست بودن آنها را توضیح می‌دهد و به مربی آموزش می‌دهد که چگونه از اشتباه در آینده جلوگیری کند. پروژه به مسیر خود بازگشته است و توسعه‌دهنده اصلی اطمینان دارد که این مشکلات دیگر تکرار نخواهند شد. 

هنگامی که تیم ها با میل به یکدیگر کمک می کنند، مسئولیت پذیری و مسئولیت پذیری را ارتقا می دهد. هم به سازمان های مستقر و هم به کارآفرینانی که به دنبال ایجاد یک کسب و کار قوی تر هستند کمک می کند. 

اشلی کامینگز، که صاحب یک کسب و کار مشاوره بازاریابی محتوا و نویسندگی آزاد است، می‌گوید: «چند سال پیش با 15 همتای دیگر در یک شرکت کوچک شرکت کردم، و جنبه مربیگری همتا در این نشست به طور کامل کسب‌وکار من را تغییر داد. “ما جلساتی را برگزار کردیم که در آن در مورد چالش‌های تجاری که با آن‌ها روبرو بودیم صحبت کردیم و راه‌هایی را برای حل آن مشکلات و رشد شناسایی کردیم.

«این به من کمک کرد تشخیص دهم که چه کار اشتباهی انجام می‌دهم، چگونه فرآیندهایم را ارتقا دهم، چگونه هزینه بیشتری داشته باشم، و راه‌هایی برای مقیاس‌بندی پیدا کنم. مربیگری همتایان به ویژه مفید است زیرا همکاران شما دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که شما انجام می دهید. آنها با چالش های مشابهی روبرو هستند و می دانند که چه راه حل هایی کار می کنند. در حالی که کتاب‌های کسب و کار می‌توانند مفید باشند، هیچ چیز مانند دریافت بازخورد شخصی از حرفه‌ای‌هایی که کارهای شما را انجام می‌دهند، نیست.»

رهبران بهتری ایجاد می کند

رهبران به دنیا نمی آیند. آنها ساخته شده اند بهترین رهبران می دانند چگونه بازخورد بگیرند و معایب خود را بهبود بخشند، در حالی که به دیگران آموزش می دهند تا خودشان را بهتر کنند. 

در یک همتا bothing=” noopener target=”s_blank”>

«من متوجه شدم که کارکنان به آسانی اقدامات متمرکز بر راه حل را ارائه می دهند و این اختیار را دارند که ایده ها و راه های کار جدید را پیشنهاد دهند. جوتلا می‌گوید: «آن‌ها احساس می‌کردند که صدایشان بهتر شناخته می‌شود، بنابراین در صورت نیاز راحت‌تر از آنها کمک می‌خواهند». 

نمونه هایی از مربیگری همتایان در محل کار

یک توسعه دهنده وب در مورد Web3 به کمک نیاز دارد. یک طراح محصول با طراحی UI مشکل دارد. یک رهبر تیم احساس عدم ارتباط با همکاران جوانتر خود می کند. 

مربیگری همتا به اشکال مختلفی ارائه می شود. این می تواند جلسات یک به یک با یک عضو تیم اختصاص داده شده باشد. یا ممکن است در یک محیط گروهی با چندین کارمند که با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می کنند، اتفاق بیفتد. 

هیچ راهی برای پیاده سازی مربیگری همتا در کسب و کار شما وجود ندارد. برخی از همتایان داخلی برنامه‌های مربیگری، موضوعات و برنامه‌های مربیگری طراحی می‌کنند. . دیگران رویکرد غیر رسمی تری دارند. 

Novakid، یک استارتاپ edtech، اولی را انتخاب کرد. 

تاتیانا موسینا، سرپرست تیم آموزشی شرکتی در نواکید، می‌گوید: «ما به طور فعال از قالب‌های آموزش همتا به همتا مانند راهنمایی همتا در طول آموزش حضوری استفاده می‌کنیم، و در حال ایجاد پایگاهی از کارشناسان داخلی هستیم. 

«شرکت یک پروژه «لیگ کارشناسان» را اجرا می‌کند که شامل کارمندانی با تخصص متفاوت در فرآیند آموزش است. کارشناسان داخلی دوره ها، سخنرانی ها، کارگاه های آموزشی خود را با کمک کامل تیم آموزشی منتشر خواهند کرد. هدف افزایش دانش و توانایی Novakiders در حوزه های مختلف و ایجاد فرهنگ یادگیری شرکتی است. 

فعالیت‌های مربیگری همتا

فعالیت‌های زیادی وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند سعی کنند مربیگری همتا را در کسب‌وکار خود بگنجانند. به عنوان مثال، می توانید:

  • جلسات طوفان فکری برای ترویج یافتن راه حل به عنوان یک تیم ایجاد کنید
  • توسعه گروه‌های متفکر هدایت‌شده در هر بخش (به عنوان مثال، طراحی محصول، منابع انسانی، فروش، بازاریابی)
  • به هر تیمی یک کانال Slack خاص بدهید تا اطلاعات بینش را به اشتراک بگذارد، سؤال بپرسد و همکاری کند
  • یک تالار گفتمان قابل جستجو طراحی کنید که در آن تیم ها دانش را به اشتراک بگذارند و بحث کنند

کوچینگ همتا به همتا نباید به صورت حضوری یا در زمان واقعی باشد. گزینه‌های همگام‌سازی، مانند پایگاه‌های دانش یا ویکی‌های ساخته‌شده توسط تیم‌ها یا تماس‌های ویدیویی برای جلسات مربیگری از راه دور را در نظر بگیرید. 

نکات مربیگری همتا

برای دریافت بهترین نتایج از برنامه‌های مربیگری همتایان، بهترین شیوه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • اطمینان حاصل کنید که مربیان واقعاً همتای مربی هستند (به جای اینکه مدیران زیردستان را مربیگری کنند)
  • کارگران را بر اساس مهارت‌ها و شکاف دانشی که مربی می‌تواند پر کند جفت کنید (و اینکه این دو چقدر خوب کلیک می‌کنند)
  • با میزبانی رویدادهایی که در آن کارمندان می توانند بر اساس مهارت ها با هم گروه یا جفت شوند، مربیگری را به بخشی از فرهنگ خود تبدیل کنید
  • به کارمندان کمک کنید تا اهدافی را برای یادگیری خود و مشکلاتی که می خواهند بر آنها غلبه کنند تعیین کنند
  • جمع آوری بازخورد از شرکت کنندگان برای شناسایی مشکلات و اطمینان از برآورده شدن اهداف
  • تیم‌های مربیگری همتا را کوچک نگه دارید که بیش از دو تا سه همکار نداشته باشند، تا ایجاد پیوند راحت‌تر شود
  • روشی را به کارمندان ارائه دهید تا درخواست‌هایی را برای مربیگری همتایان خود ارسال کنند، مانند سیستم فروش بلیط

به طور کلی، مربیگری همتا ابزاری عالی برای از بین بردن شکاف‌ها در دانش، مهارت‌ها و درک است. می توان از آن برای همه استفاده کرد، از کارآموزان و کارآموزان گرفته تا مدیران، رهبران ارشد، و کارآفرینان.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل