چگونه بر خستگی تصمیم گیری در تجارت غلبه کنیم

چگونه بر خستگی تصمیم گیری در تجارت غلبه کنیم

بیپ… بیپ… بیپ. ساعت زنگ دار شما خاموش می شود و شما با اولین تصمیم خود در روز مواجه می شوید: «دکمه تعویق را فشار دهید؟»

به سمت کمد خود می روید. سوال بعدی: “چه چیزی باید بپوشی؟”

شما ایمیل خود را بررسی می کنید. “آیا باید اکنون پاسخ دهید یا منتظر بمانید؟”

این چند دقیقه اول شما پس از بیدار شدن است. همچنین این اولین چند انتخاب از هزاران انتخابی است که در طول روز انجام خواهید داد. 

به طور متوسط، اکثر مردم 35 هزار تصمیم هر روز. و هر چه بیشتر تصمیم بگیرید، ادامه تصمیم گیری با کیفیت دشوارتر می شود. این پدیده معمولا به عنوان خستگی تصمیم نامیده می شود. 

خستگی تصمیم می‌تواند برای هر کسی مخرب باشد، اما برای یک کارآفرین، می‌تواند بوسه مرگ باشد. 

بیشتر کارآفرینان سوگیری برای اقدام دارند – به این معنی که شما در انجام کارها مهارت دارید. اما یک عارضه جانبی انجام کارها تصمیمات بی‌شماری است که ایجاد می‌کند، بنابراین یادگیری نحوه غلبه بر خستگی تصمیم‌گیری بسیار مهم است.

خستگی تصمیم چیست؟

هر تصمیمی که می گیرید انرژی ذهنی را صرف می کند. همانطور که روز می گذرد و شما انتخاب های بیشتری می کنید، این خستگی ذهنی آسیب می بیند. کاهش آهسته کیفیت تصمیم‌گیری به دلیل تعداد زیادی تصمیم‌گیری اغلب به عنوان خستگی تصمیم‌گیری نامیده می‌شود.

پیتر شالارد، بنیانگذار کسب و کار مربیگری کارآفرین، Commit Action، خستگی تصمیم را اینگونه تعریف می کند: “کاهش کیفیت مهارت های تفکر انتقادی شما (و کیفیت تصمیمات شما) در نتیجه خستگی ذهنی.”

طبق گفته شالارد، بسیاری از کارآفرینان با انجام بیش از حد “پیش‌بینی ذهنی” که بازی کردن سناریوهایی در ذهن شما برای پیش‌بینی نتایج (و اثرات ثانویه) یک تصمیم بالقوه است، دست و پنجه نرم می‌کنند. 

در حالی که فکر کردن به یک معامله تجاری شش رقمی می تواند سودمند باشد، رنج کشیدن برای انتخاب ناهار چندان منطقی نیست. با این حال، صرف نظر از اینکه یک تصمیم چقدر حیاتی است، بخشی از دارایی ذهنی ارزشمند شما را اشغال می کند. 

علائم خستگی تصمیم

یکی از نخستین علائم خستگی تصمیم گیری عدم تصمیم گیری است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که شما از تصمیم گیری آنقدر خسته شوید که تصمیم گیری را به طور کلی متوقف کنید – زندگی یا کسب و کار خود را به بن بست بکشید. 

حتی یک انتخاب ناقص گاهی می تواند بهتر از بلاتکلیفی باشد، زیرا حداقل فرصت یادگیری از آن را دارید. چه در حال راه‌اندازی یک استارت‌آپ یا ایجاد یک تیم باشید، اجتناب از تصمیم‌گیری رشد را متوقف می‌کند.

یکی دیگر از نشانه‌های خستگی تصمیم‌گیری که ارتباط نزدیکی با بلاتکلیفی دارد، اهمال کاری است. این زمانی است که از انجام اقداماتی که می دانید باید در کسب و کارتان انجام شود، اجتناب می کنید. شما ممکن است تماس‌های مهم فروش را لغو کنید یا با وثیقه برای ایجاد یک عرشه، صرفاً به این دلیل که از نظر ذهنی خسته شده‌اید، اقدام کنید. 

شاید یکی از خطرناک ترین علائم خستگی تصمیم گیری تکانشگری باشد. پس از فرسودگی از تصمیم گیری، می توانید وسوسه شوید که احتیاط را به باد بیاورید و به جای استراتژیک تصمیم گیری کنید. 

اگر می‌توانید با هر یک از این علائم ارتباط برقرار کنید، سعی کنید یک a href=”/marketing/decision-making”>استفاده کنید. مدل مانند درخت تصمیم یا ماتریس تصمیم. با فیلتر کردن تصمیمات خود از طریق یک فرآیند اثبات شده، می تواند به طور موقت وزن را از شما دور کند و دیدگاهی جدید و منحصر به فرد در مورد مشکلات شما ارائه دهد.

نمونه هایی از خستگی تصمیم گیری

بسیاری از کارآفرینان قربانی خستگی تصمیم‌گیری می‌شوند، زیرا باید روی نبض همه چیز، از پیشنهادات استراتژی گرفته تا پشتیبانی مشتری، تا استخدام اعضای تیم جدید، انگشت خود را نگه دارند.

اما تغییر سریع زمینه می تواند ناکارآمد و چالش برانگیز باشد. مطالعات نشان داده است تغییر زمینه باعث ایجاد فشارهای پشت سر هم می شود و عملکرد را کاهش می دهد. هنگامی که یک کار جدید ظاهر می شود و نیاز به تصمیمات جدید دارد، ذهن ما اغلب هنوز تا حدی در پروژه قبلی گیر می کند. 

اگر مراقب نباشید، ممکن است به این معنی باشد که بعداً در روز با انرژی کمی وارد جلسه شوید، حتی اگر بحث بودجه مهمی باشد.

حتی تصمیم‌های کوچک می‌توانند برای کارآفرینان ایجاد کنند و پیامدهای عمده‌ای ایجاد کنند.

به عنوان مثال، پس از گذراندن 10 ساعت طاقت فرسا در دفتر – احتمالاً چه تصمیمی برای شام می گیرید: سفارش غذای بدون غذا یا پختن یک غذای سالم؟

شما احتمالاً مسیر کمترین مقاومت را در پیش خواهید گرفت. و اگر مراقب نباشید، همانطور که گلوله برفی استرس رشد می کند، مسیر کمترین مقاومت را ادامه می دهید، با یک تصمیم ناسالم منجر به دیگری می شود، که در نهایت باعث می شود احساس کنید تنها انتخابی که دارید این است که خود را قربانی کنید. سلامت روانی و جسمی به خاطر جاه طلبی حرفه ای شما.

خستگی تصمیم‌گیری می‌تواند برای کارآفرینان از طریق زندگی شخصی آنها نیز آشکار شود. کارآفرینان معمولاً برای مدیریت موقعیت‌ها با اعتماد به نفس و متانت شناخته می‌شوند، بنابراین وقتی مشکلات دوستانه یا خانوادگی پیش می‌آیند، ممکن است اولین کسی باشند که فراخوانده می‌شوند. این می تواند به طور ناخواسته خستگی ذهنی ایجاد کند که به روز کاری منتقل می شود. 

در هر شرایطی، تشخیص خستگی تصمیم اولین گام مهم در غلبه بر آن است. 

نکاتی برای غلبه بر خستگی تصمیم گیری

اثرات بد خستگی تصمیم اغلب به دلیل احساس ابهام و برنامه ریزی ضعیف تشدید می شود. به جای اینکه هر تصمیمی را که برایتان پیش می‌آید بگیرید و در نهایت غرق شوید، بهتر است زندگی‌تان را بهینه کنید و برخی از تصمیم‌هایتان را از قبل برنامه‌ریزی کنید. در اینجا فقط چند مورد از چندین رویکرد وجود دارد.

نحوه گذراندن وقت خود را بهینه کنید

یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع عمدی‌تر بودن، صرف وقت است.

مت گری، یک کارآفرین و مربی بنیانگذار، rel=”_mendsnkener”> /a> استخدام یک دستیار مجازی برای انجام وظایفی که به سادگی قابل واگذاری هستند، مانند برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی یا مدیریت صندوق ورودی ایمیل شما. برای ساده‌سازی فرآیند سوار شدن، مت آموزش‌های Loom را از قبل ضبط کرده و از نرم‌افزار مدیریت پروژه Notion استفاده می‌کند. 

کاتلین بورگوین، مؤسس شرکت آموزشی و رسانه ای «کمپ مشتری»، هر سه ماه یک فهرست «کارهایی که نباید انجام دهید» را ایجاد می کند که با دستیار مجازی خود به اشتراک می گذارد. این شامل فهرستی از فرصت هایی است که او ن دنبال می کند، مانند حضور در پادکست، ساخت محصولات جدید، یا سخنرانی در کنفرانس ها. سپس VA او از آن فیلتر برای هر ایمیل و DM دریافتی استفاده می کند.

کارآفرین سریالی ait دقیقه از روز او، از وظایف کاری تا فعالیت های اوقات فراغت. این تضمین می کند که تمام وقت او عمداً سرمایه گذاری شده است.  

تصمیمات سالم تری بگیرید

اگر مراقب سلامت جسمانی خود نباشید، به زودی بر سلامت روان شما تأثیر خواهد گذاشت.

کارآفرینان معروف بخاطر نداشتن هشت ساعت خواب کامل. حتی برخی از آن به عنوان نشان افتخار و دلیلی بر شلوغی خود یاد می کنند. اما طبق تحقیقات علمی، کم خوابی توانایی تصمیم گیری شما را از بین می برد و شما را تحریک پذیرتر می کند. 

Sleep به عنوان دکمه تنظیم مجدد طبیعت عمل می‌کند ، بنابراین چرت زدن با کیفیت یکی از بهترین راه ها برای عقب نشینی از مه است.

همچنین قبل از شروع روز خود ورزش کنید. فقط 30 دقیقه ورزش هوازی می تواند بهبود عملکردهای شناختی و تصمیم گیری خود برای بقیه روز.   

اعلان‌های تلفن خود را بی‌صدا کنید

به طور متوسط، افراد حدود 60 اعلان فشار را در طول مدت دریافت می‌کنند. روز این پاپ‌آپ‌ها به یک لیست کوچک «کارها» در پشت ذهن شما اضافه می‌کنند. و به دلیل اثر زیگارنیک – پدیده‌ای که می‌گوید مردم وقفه‌ها را بهتر از سایر لحظات به یاد می‌آورند – مغز ما جذب وقفه‌ها و حلقه‌های باز می‌شود.

برای یک کارآفرین، اجتناب از خستگی تصمیم گیری به طور کلی عملا غیر ممکن است. علاوه بر این، تصمیم گیری بخشی از آن چیزی است که کارآفرین بودن را بسیار هیجان انگیز می کند. اما از آنجایی که حجم تصمیم گیری شما افزایش می یابد، چه به دلیل کسب و کار یا زندگی شخصی شما باشد، مهم است که به طور مناسب آماده شوید و سلامت روان خود را در این فرآیند قربانی نکنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل