مشاوره فناوری: چیست و چگونه در آن موفق شویم

مشاوره فناوری: چیست و چگونه در آن موفق شویم

امروزه مشاغل کمی بدون فناوری انجام می دهند. مشاوره فناوری به آنها کمک می کند تا بهترین استفاده را از آن ببرند.

>>سرعت تغییر در فناوری دلهره آور است. مهم نیست که به تعداد وب‌سایت‌های آنلاین، متصل شده رشد دستگاه یا کلان داده — فناوری به طور تصاعدی در حال رشد است.

این جایی است که مشاوران فناوری وارد عمل می‌شوند. این متخصصان فناوری یک رویکرد منحصر به فرد، عینی و تخصصی به فناوری ارائه می‌دهند. سپس از این مهارت ها برای بهبود نتایج کسب و کار استفاده می کنند.

در این مقاله، در مورد اینکه مشاوره فناوری چیست، چرا ارزشمند است و چگونه به عنوان مشاور فناوری شروع به کار کنیم، صحبت خواهیم کرد.

به خواندن ادامه دهید یا به بخشی که به دنبال آن هستید بروید:

نام‌های بسیاری برای مشاوران فناوری وجود دارد:

  • مشاوران فناوری اطلاعات
  • مشاوران کامپیوتر
  • مشاوران نرم افزار
  • مشاوران کسب و کار و فناوری
  • مشاوران دیجیتال

این لیست کوتاه فقط شروع است. اهمیت این نقش در صنعت گسترده فناوری مدرن را برجسته می کند. همچنین به افراد تازه وارد در این صنعت نشان می‌دهد که مشاوران فناوری در چه مواردی تخصص دارند. این مشاوران می‌توانند برای شرکت های مشاوره بزرگ یا کسب و کارهای مشاوره.

چرا مشاوره فناوری؟

تکنولوژی بخش مهمی از موفقیت کسب و کار است. با رشد سریع و گسترش آن در تقریباً هر صنعتی، مشاوره فناوری بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا است و حقیقت در اعداد است. صنعت مشاوره فناوری اطلاعات بین سال‌های 2012 تا 2022 بیش از 30 درصد رشد کرد، با ارزش بازار بیش از 620 میلیارد دلار.

از زمان نگارش این مقاله، بیش از 2.5 میلیون نفر به عنوان مشاور فناوری مشغول به کار هستند و این نقش چشم انداز خوبی برای ادامه رشد دارد. مشاوران فناوری با کمک به کسب‌وکارها در درک نحوه استفاده و حداکثر استفاده از فناوری‌های جدید، به ارائه ارزش ادامه می‌دهند.

به عنوان مثال، شخصی که این خدمات را ارائه می دهد ممکن است به شرکتی در نصب نرم افزار برای کار از راه دور کمک کند. سپس، آن مشاور همچنین می‌تواند مطمئن شود که نرم‌افزار بر سیستم‌های تجاری دیگر تأثیر نمی‌گذارد.

این نقش همچنین می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توسعه نرم افزار سفارشی
  • برنامه ریزی زیرساخت
  • تجزیه و تحلیل امنیتی
  • ارزیابی خطر
  • مشکلات مقیاس بندی
  • مدیریت و مشاوره در مورد ابزارهای فناوری
  • تحلیل فناوری رقابتی
  • آموزش

مشاوران فناوری اغلب با مدیران، رهبران و مدیران ارشد یک کسب و کار کار می کنند. آنها همچنین ممکن است در مورد جنبه های استراتژیک یا مالی فناوری و نرم افزار مشاوره دهند. به عنوان مثال، صحبت در مورد نحوه سرمایه گذاری در سیستم های مقرون به صرفه یا نحوه ادغام اینترنت اشیا در سراسر بخش ها.

چرا کسب و کارها به مشاوره فنی نیاز دارند؟

با رشد کسب‌وکارها، فناوری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کارشناسان مشاوره فناوری به این شرکت ها کمک می کنند تا استفاده از فناوری خود را تغییر دهند. این می تواند به این موارد کمک کند:

  • کاهش هزینه ها
  • استراتژی شرکت را هدایت کنید
  • فرآیندهای تجاری را ساده کنید
  • استعدادهای جدید را پرورش دهید
  • الهام بخش نوآوری
  • افزایش بهره وری

برخی از مشاوران فناوری حفره‌های موجود در تیم فعلی را پر می‌کنند، در حالی که برخی دیگر در مورد بهترین شیوه‌ها مشاوره ارائه می‌دهند. در هر صورت، مشاوره فناوری به کسب و کارها کمک می کند تا برای سرعت سریع تحول دیجیتال آماده شوند و به آن پاسخ دهند.

اگر به حرفه ای در زمینه مشاوره فناوری کسب و کار علاقه دارید، در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای شروع ارائه شده است.

1. در رشته IT یا علوم کامپیوتر مدرک بگیرید.

کارفرمایان و مشتریان به طور یکسان مشاوران فناوری با تحصیلات حرفه ای را ترجیح می دهند. به تمرکز روی زمینه ای مانند فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر فکر کنید. مدرک همچنین می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی با تخصص به شما بدهد که می‌تواند برای مشتریان آینده مفید باشد، مانند:

  • توسعه نرم افزار
  • کدگذاری
  • علوم داده
  • طراحی وب

بعضی از مشاوران یک کسب‌وکار کوچک را نیز انتخاب می‌کنند، زیرا مشاوره به همان اندازه که به دانش فناوری نیاز دارد، به مهارت تجاری نیز نیاز دارد. کلاس های بازاریابی، مدیریت کسب و کار و ارتباطات می توانند به تقویت این مهارت ها کمک کنند.

2. کمی تجربه کسب کنید.

کارآموزی و مشاغل می توانند به شما کمک کنند تا تجربه عملی لازم برای شروع حرفه مشاوره فناوری خود را به شما ارائه دهند. برای به دست آوردن تجربیات مرتبط با یک مشاور فناوری، کارآموزی را در نظر بگیرید یا از آنها استفاده کنید. سایر دوره های کارآموزی در زمینه فناوری اطلاعات یا توسعه نرم افزار نیز می تواند کمک کننده باشد.

بعد از (یا به جای) کار در یک موقعیت کارآموزی، برای مشاغل IT سطح ابتدایی درخواست دهید. کارفرمایان و مشتریان مشاوران فناوری با تجربه را ترجیح می دهند. در حین کار در این موقعیت ها، مهارت های خود را در پروژه های مختلف آزمایش کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه بخش هایی از مشاوره فناوری را دوست دارید و می توانید در آن تخصص داشته باشید.

این تجربیات همچنین به شما کمک می‌کند شبکه، ارتباط، و مهارت های حل مشکل.

3. تمرکز خود را محدود کنید.

در حالی که بسیاری از مشاوران فناوری عمومی هستند، مشاوران اغلب با داشتن یک تخصص مؤثرتر هستند. تمرکز همچنین می تواند به شما کمک کند تا سریعاً با مشتریان و کارفرمایان مناسب ارتباط برقرار کنید.

چه بخواهید روی مجازی سازی، مکانیک یا امنیت تمرکز کنید، این تمرکز، عمق دانش شما را به مشتریان نشان می دهد. همچنین مهارت‌های شما را برای کسب‌وکارها ارزشمندتر می‌کند.

برای یافتن تمرکز خود، مهارت های خود را در طیف وسیعی از پروژه ها آزمایش کنید. سپس، مهارت ها و علایق منحصر به فرد خود را با نیازهای مشتری مرتبط کنید.

برای مثال، استارت‌آپ‌ها ممکن است برای توسعه و برنامه‌ریزی نرم‌افزار به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. اما کسب‌وکارهای سازمانی بیشتر به به‌روزرسانی پشته فناوری و عیب‌یابی نیاز دارند. همانطور که در مورد تخصص انتخابی خود یاد می گیرید، فراموش نکنید که به چه کسانی می خواهید در این مهارت ها کمک کنید.

4. برخی از گواهینامه ها را دریافت کنید.

در حالی که مدرک برای بسیاری از نقش‌های فنی مفید است، اکثر مشاوران نیز به گواهینامه‌هایی برای ابزارها و نرم‌افزارهای مرتبط نیاز دارند. این فهرست شامل برخی نمونه های گواهینامه محبوب است. .

گواهینامه های مناسب برای شما به حوزه تمرکز انتخابی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به محاسبات ابری علاقه مند هستید، ممکن است یک گواهینامه معمار راه حل های AWS بخواهید. اگر بیشتر به مدیریت پروژه و چارچوب‌های چابک علاقه دارید، گواهینامه مالک محصول Scrum ممکن است مناسب‌تر باشد.

منبع تصویر< /a>

گواهی‌نامه‌های به‌روز به مشتریان نشان می‌دهد که از نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار جدید مطلع هستید. گواهی ها همچنین سطح دانش و تجربه شما را برجسته می کند.

یکی دیگر از آموزش های مداوم در زمینه فناوری، اردوهای بوت حضوری یا آنلاین است. این جلسات به شما امکان می دهد تا گواهینامه ها را همزمان یاد بگیرید و تکمیل کنید. تالارهای گفتمان پشتیبانی نیز یک انتخاب عالی هستند، و اینها می توانند به شما کمک کنند تا از موقعیت های واقعی زندگی قبل از دریافت اولین کنسرت مشاوره خود بیاموزید.

5. روی مهارت های نرم خود کار کنید.

مشاوره فناوری چیزی فراتر از درک فناوری است. برای برتری به عنوان یک مشاور فناوری، باید بتوانید مفاهیم و فرآیندهای پیچیده را به کاربران جدید منتقل کنید.

راه های زیادی برای توسعه این مهارت ها وجود دارد. برخی ممکن است نیاز به ایجاد مهارت در سخنرانی عمومی داشته باشند و فروش.

دیگران می خواهند ابزارهای تجسم سازی مانند Visio را برای ایجاد اسناد پردازش و گردش کار بیاموزند. تسلط بر الگوی فلوچارت نیز می تواند کمک کند. این مهارت‌های نقشه‌برداری و نمودار، اشتراک‌گذاری دانش فنی را با کاربران غیرفنی آسان‌تر می‌کند.

می توانید مهارت های ارائه خود را با این الگوهای مفید برای مشاوران تمرین کنید.

مهارت های نرم دیگر برای مشاوران فناوری عالی عبارتند از:

  • پایداری
  • توجه به جزئیات
  • کنجکاوی
  • مهارتهای تحلیل و منطق
  • گریس تحت فشار
  • توانایی های حل مسئله
  • مدیریت زمان

و اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید، می خواهید چگونه مشتریان مشاوره به دست آوریم.

تغییر متن و ایجاد رابطه نیز مهارت های مفیدی هستند. اکثر مشاوران با طیف وسیعی از مشتریان کار می کنند که نیازها و اهداف متفاوتی دارند. این بدان معنی است که ممکن است برای تکمیل کار خود نیاز به جابجایی سریع بین کارها داشته باشید.

این همچنین به این معنی است که توانایی شما برای اتصال سریع به مشتریان ارزش افزوده خواهد داشت. این مهارت می‌تواند برخی از موقعیت‌های چالش برانگیز را که در مشاغل مشاوره‌ای خود خواهید یافت، هموار کند.

6. روندهای فناوری را دنبال کنید.

تکنولوژی یک صنعت همیشه در حال تغییر است. بنابراین، بهترین مشاوران فناوری با آخرین روندها همراه هستند.

این نه تنها شما را در جریان قرار می دهد، بلکه انتظارات مشتری شما را از شما به عنوان یک “متخصص” فناوری برآورده می کند. این به روزترین تخصص همچنین به شما کمک می کند رقابتی بمانید.

گزارش‌های تحقیقاتی را بخوانید و در خبرنامه‌ها و نشریات فناوری مشترک شوید، مانند TechCrunch و Recode. ویدیوهای مرتبط را از سایت‌هایی مانند The Verge و WIRED.

اگر تمرکز شما بر روی یک نرم افزار یا شاخه فناوری خاص است، آن شرکت ها اغلب منابعی برای مشاوران فناوری دارند. برای مثال، Microsoft Learn شامل مستندات فنی، ویدئوها و نمونه کد در کتابخانه وسیع خود است. ابزار.

هم‌راهی با جامعه منبع باز نیز مفید است، زیرا آنها اولین کسانی هستند که فناوری جدید را آزمایش و استفاده می‌کنند. از سایت‌هایی مانند GitHub دیدن کنید تا < یک rel="noopener" target="_blank" href="https://github.com/trending">پرطرفدار و پروژه های ستاره دار.

7. شبکه خود را رشد دهید.

با سایر متخصصان در صنایع مشاوره کسب و کار فناوری اطلاعات و فناوری آشنا شوید. این به شما کمک می کند روابطی ایجاد کنید که می تواند منجر به مشتریان یا همکاران جدید شود.

برای گسترش شبکه فناوری خود در رویدادهای کارآموزی، شغل یا جامعه خود شرکت کنید. راه‌هایی برای در ارتباط ماندن با مشتریان و همکاران قبلی بیابید و از به‌روزرسانی‌های آنها در پلتفرم‌های اجتماعی مانند تویتر و LinkedIn. به گروه‌های حرفه‌ای محلی در منطقه خود بپیوندید و در صورت امکان نقش‌های رهبری را به عهده بگیرید تا شبکه مشاوره فناوری خود را گسترش دهید.

ارزش پیشنهادی به عنوان مشاور فناوری

مشاوره فناوری یک صنعت ارزشمند و پرسود است و مشاوران فناوری دارایی اصلی مشتریانی هستند که آنها را استخدام می کنند.

به‌عنوان یک مشاور فناوری، مهارت‌های فوق‌العاده مفیدی را به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک ارائه می‌دهید. تلاش‌های شما می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا استعدادهای برتر را حفظ کند، محصولات خود را بهبود بخشد و کسب‌وکار را رشد دهد.

برای موفقیت در این صنعت نیاز به مهارت، دانش و انگیزه است. اما اگر مراحل بالا را برای شروع حرفه خود در مشاوره فناوری دنبال کنید، در موقعیت خوبی برای افزودن ارزش به عنوان مشاور خواهید بود.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2019 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل